מסלולי טיול ליד הכנרת

11 בינו׳ 2017

אזור הכנרת הוא אזור מבוקש מאד ואנשים שמעוניינים לערוך טיול מהנה ומאתגר בוחרים לערוך את הטיול באזור זה. יש מבחר רחב של מסלולי טיול ליד הכנרת וכל שעליכם לעשות הוא לבחור טיול שמתאים עבורכם ושהינו לשביעות רצונכם. כדי להפוך את החוויה לעוד יותר מושלמת, אנו ממליצים להעביר את הלילה בווילת נופש מנפקת באזור הכנרת. כך, תוכלו ליהנות לא רק מיופיו של הסביבה אלא גם מחוויית לינה שקטה ונעימה במתחם פרטי משלכם. 

להלן מספר אתרי טיול ליד הכנרת:

  1. מפל איוב:
    מפל איוב נמצא בצפון הכנרת ונובעים בו מספר מעיינות. המסלול מתאים לכל המשפחה וניתן לערוך את הטיול במשך כל עונות השנה.
    המראה של המעיין והמפלים הגולשים אל תוך הכנרת הוא מראה עוצר נשימה ואין כל ספק שתיהנו שם מטיול בלתי נשכח. 
    אם תרצו, תוכלו גם לשלב במסלול הטיול שלכם ביקור באחד משני האתרים הקדושים לנצרות, שנמצאים במרחק קצר ממפל איוב. שני האתרים הם טבח'ה וכפר נחום, שני אתרים שבהם הנוצרים מאמינים שישו הנוצרי עבר בהם. באתרים תוכלו למצוא גם הרבה מאד ארכאולוגיה ופסיפסים מעניינים, כך שאם אתם משפחה שמתעניינת בהיסטוריה ובדתות שונות, השילוב בין מפל איוב לשני האתרים הללו ללא ספק יהפוך את הטיול שלכם למרתק יותר. 
    אתם יכולים לחנות את הרכב במגרש החנייה הקטן שנמצא בסמוך לאתר של טבח'ה. 
  2. עין נון:
    עין נון ממוקם בשולי המושבה מגדל והוא מהווה את אחד מהמעיינות הגדולים באזור הכנרת. מדובר במעיין עם מים רדודים והוא נמצא צמוד לתוואי שביל ישראל. האתר עבר שיפוץ ושיקום ונפתח מחדש לקהל הרחב בשנת 2019, אולם אין אפשרות להיכנס למים. המדשאה הרחבה שמקיפה את המעיין היא המקום המושלם לערוך בו פיקניק עם כל המשפחה בכל עונות השנה. 
    שמו של המעיין ניתן לו מהמילה הארמית לדג – נון. כנראה שהוא נקרא כך על שם שפע הדגים, שחיו ועודם חיים בכנרת. 

    שעות הפתיחה: ימים ראשון עד חמישי בין השעות 9:00-18:00, יום שישי בין השעות 9:00-16:00.
    אפשר להגיע למעיין מהכניסה למושבה מגדל. מיד לאחר הפנייה למגדל, פנו ימינה לדרך כורכר וסעו בה כ-550 מטרים עד למעיין.
  3. פארק הירדן - שביל אמת המים:
    פארק הירדן הוא מהפארקים היפים והירוקים ביותר באזור הכנרת. הוא כולל מספר מסלולי טיול נעימים ויפים, ביניהם שביל אמת המים, המשלב הליכה במים הזורמים. הטיול בשביל אמת המים מתחיל באתר הטחנות בפארק הירדן ויוצא לדרך בשביל המסומן בצבע כחול. מהשביל תוכלו לראות את נופו המרשים של נהר הירדן וכן ללכת בתוך אחת מאמות המים שעוברות באזור. אם כמה מכם אינכם מעוניינים ללכת בתוך המים, אתם יכולים ללכת בשביל היבש שהולך במקביל לאמה. הטיול מתאים בייחוד לעונות האביב והקיץ. מדובר במסלול מעגלי המתאים לכל המשפחה. משך ההליכה במסלול הוא כשעה וחצי.

    מסלולים נוספים שאתם יכולים לבחור לטייל לאורכם בפארק הירדן הם מסלול טחנות הקמח, שמשך ההליכה בו הוא כ-40 דקות, ומסלול עדן, שמשך ההליכה בו הוא כחצי שעה. לא משנה באיזה מסלול תבחרו, צפויה לכם חוויית טיול נהדרת בפארק הירדן הירוק והשופע מים. אם תישארו בסביבה, תוכלו גם להגיע בערב וליהנות מהחיזיון הלילי שמתקיים בפארק הירדן, שבו מוצגים הסיפורים של בעלי החיים, אשר מתגוררים בפארק. זוהי פעילות מומלצת במיוחד לאלה מכם שמטיילים עם ילדים קטנים.

    פארק הירדן מציע שפע של אפשרויות לטיול ולהנאה בחיק הטבע, מה שאומר שאתם יכולים לבלות כאן יום שלם, מלא בשלווה ובכיף.

    שעות הפתיחה: הפארק פתוח 24 שעות ביממה. בחודשי החורף, כלומר בין נובמבר לפברואר, הפארק פתוח עד השעה 16:00.
    מחיר הכניסה: כניסה לרכב פרטי עולה 60 ₪.
    טלפון לבירורים: 04-6923422.
  4. נהריים - שביל הסכרים:
    מדרום לכנרת, באזור של בקעת הירדן, נמצא האתר של נהריים, שבו תוכלו לראות את השרידים של תחנת כוח הידרו-חשמלית וללכת לאורך שביל סכרים ייחודי. התחנה ההידרו-חשמלית הייתה הראשונה מסוגה בארץ והיא ניצלה את המים, שזרמו מנהרות הירדן והירמוך, שזורמים בסמוך. משנת 1994, עם חתימת הסכם השלום עם ירדן, ניתן היה לבקר ב"אי השלום", אזור שהיה שייך לירדן אך ניתן היה להיכנס אליו לצרכים חקלאיים ותיירותיים. אולם, בשנת 2019 הסתיים הסכם החכירה והשטח של "אי השלום" חזר לריבונות מלאה של ירדן. שביל הסכרים, שנמצא בצדו הישראלי של הירמוך, הוא עדיין אתר נגיש ופתוח לישראלים, כך ששווה להגיע כדי להתרשם מהנקודה הייחודית והמרשימה הזאת, שבה נהר הירמוך ונהר הירדן נפגשים. תוכלו לצפות מכאן אל עבר "אי השלום" ולראות גשרים עתיקים, את סכר האגם ואת סכר העודפים. עונות הביקור המומלצות באתר הן האביב והחורף. הביקור באתר זה מתאים לכל המשפחה.

    שעות הפתיחה: מדי יום בין השעות 9:00-16:00.
    מחיר הכניסה: לאדם – 10 ₪.
    טלפון לבירורים: 04-6709143.
  5. נחל צלמון:
    ממערב לכנרת נמצא אחד מהמפלים היפים בגליל התחתון, נחל צלמון, שזורם מאזור הר מירון ועד לכנרת. תוכלו לצאת לטיול רגוע ויפהפה לאורך חלקיו האיתנים של הנחל, שם תמצאו גם כרמי זיתים, שרידי טחנות קמח ומספר מעיינות נובעים. אורך המסלול הוא כשלושה קילומטרים הלוך ושוב, הוא מתאים לכל המשפחה ומסומן בסימון שבילים כחול. המסלול פופולארי מאד בקרב משפחות ולכן עשוי להיות עמוס בסופי שבוע.
    הנחל נזכר מספר פעמים בכתביו של ההיסטוריון יוספוס פלביוס, שכותב עליו שהוא אחד מהמוקדים המשמעותיים של המרד הגדול בין הרומאים ליהודים, שהתחולל בגליל בשנת 66 לספירה. נראה שהמים של הנחל שימשו אנשים רבים לאורך ההיסטוריה, ובמהלך ההליכה במסלול תוכלו לזהות גם מערת קבורה עתיקה, שנחצבה בסמוך לנחל.

    אפשר לחנות את הרכב בנקודת ההתחלה של המסלול, שנמצאת בין צומת רמה לצומת חילזון על כביש 804.
  6. מצפה אופיר:
    ממזרח לכנרת, על רמת הגולן, נמצאות כמה נקודות תצפית מדהימות שכדאי להכיר. אחת מנקודות התצפית הללו היא מצפה אופיר, מצפה שהוקם על ידי בן מושב גבעת יואב לזכר בנו אופיר, שהלך לעולמו בגיל 16. התצפית משקיפה אל עבר נופה המהמם של הכנרת. מסביב קיימים מספר רב של עצי זית ושולחנות פיקניק, שעליהם תוכלו לשבת כדי לאכול פיקניק או להכין קפה טוב לכל המשפחה. אוהבי הלכת שביניכם יוכלו לצאת ממצפה אופיר במסלול מאתגר לכיוון עין גב, שנמצא בסמוך לכנרת. אורך המסלול כ-6 קילומטרים ומשך ההליכה בו הוא בין שלוש לארבע שעות בירידה תלולה. 

    מומלץ במיוחד להגיע למצפה אופיר בזמן אחר הצהריים, כאשר השמש מתחילה לרדת לכיוון המערב. אפשר ליהנות כאן משקיעה נהדרת, שתסיים לכם את היום בטעם טוב. 

וילות בכנרת

חשוב לשים לב

כשאתם בוחרים מסלול בכלל וליד הכנרת בפרט חשוב לשים לב כי אתם בודקים מספר דברים:

  1. העונה המומלצת:
    באיזו עונה מומלץ לטייל במסלול בו אתם מתעניינים. ישנם אתרים שבהם אין צל מספק ולכן לא מומלץ להגיע אליהם בקיץ ואתרים שבהם הפריחה היא בשיאה באביב. כך, שמומלץ לבדוק איזו עונה היא המתאימה ביותר למקום הביקור.
  2. רמת קושי:
    חשוב מאד לבדוק מהי רמת הקושי של המסלול ולהתאים את המסלול לרמת הקושי שלכם ושל האנשים שעתידים להגיע יחד איתכם למסלול. בחירת מסלול בעל דרגת קושי קשה מדי עלול להסתיים במצבים לא נעימים בזמן הטיול.
  3. תשלום כניסה:
    מומלץ לבדוק מבעוד מועד האם הכניסה למסלול מותנית בתשלום כניסה. כך, תוכלו לחשב את דמי הכניסה מראש ולדעת בדיוק כמה אתם צפויים להשקיע בזמן החופשה שלכם.
  4. התאמה לנכים:
    אם הדבר רלוונטי עבורכם או עבור אנשים המטיילים עימכם, חשוב שתבדקו שהמסלול בו אתם מתעניינים כולל גישה לנכים. כך, אף אחד לא יצטרך להישאר מאחור במהלך הטיול.

כעת כל שנותר לכם הוא לבדוק עם המשפחה או עם החברים מה הם מצפים ממסלול הטיול, לגשת אל המחשב ולהתחיל לחפש אחר מסלול שמתאים עבור כולכם. אנחנו כבר סיפקנו לכם שישה רעיונות נהדרים, שיכולים להפוך את החופשה שלכם לחוויה יוצאת דופן, במהלכה תיחשפו לנופים מרהיבים ועוצרי נשימה. כמו שכבר ציינו, מומלץ גם לברר לגבי וילת נופש באזור הכנרת, שתהפוך את החופשה שלכם לעוד יותר מושלמת!