3 מסלולי הליכה מומלצים בצפון

29 ביוני 2020

צפון הארץ מלא בנופים מרהיבים ובמסלולי טיול מהנים ומאתגרים כאחד. אם אתם מתכננים לצאת לטיול של כמה ימים בצפון עם חברים ולא בטוחים באיזה מסלול טיול לבחור, הבאנו לכם שלושה מסלולי הליכה מומלצים וקצת פחות ידועים, שיהפכו את הטיול שלכם למושלם. כדי להוציא את המיטב מהטיול שלכם, אנו ממליצים גם להישאר לילה בצפון וליהנות מהאווירה הפסטורלית. וילת נופש היא מושלמת לטיול מהסוג הזה, כי היא מאפשרת לכם הרבה יותר חופש.  

מסלול נחל עכברה:
כבר מאות שנים שמסתובבת סביב נחל עכברה שמועה, שהוא טומן בחובו מטמון מסתורי. השמועה הזו הביאה אל אזור נחל עכברה אנשים רבים שחיפשו אחר המטמון, ביניהם שליטים, מקובלים, תלמידי חכמים, שודדים והרפתקנים. ומה איתכם? בין אם תמצאו את המטמון או לא, אנו ממליצים מאד על מסלול הטיול היפה הזה, העושה את דרכו דרך אפיק הנחל, בין מצוקים ובוסתנים נעימים. 
את תחילת השביל תפגשו בין קילומטר 54 לקילומטר 54 על הכביש המחבר בין צפת לראש פינה, כביש 89. תרדו לשביל, שמסומן בסימון שבילים כחול, ותמשיכו לעבר עין רזים. תעבר על פני מעיין זה ושפך נחל רזים ותגיעו לנחל עכברה. תמשיכו כשני קילומטרים באזור של חורש ים תיכוני טבעי עד שתגיעו לעין המבי"ט. מעין מבי"ט תמשיכו על דרך נוחה ומישורית, כשבדרך תוכלו להתרשם מעצי אלה, שיטה וזית. המסלול הזה עוקף את כפר עכברה ממזרח וממשיך עד לאתר של עין ינאי. הכפר עכברה היה יישוב יהודי בתקופת התלמוד, שננטש על ידי תושביו היהודים בתחילת המאה ה-12. 
באזור עין ינאי תוכלו לעצור לתצפית אל עבר שמורת סלע עכברה והכנרת. אם תסתכלו אל צדו הצפוני של סלע עכברה, אולי תזהו מבנה בעל שני חלונות, שבו קבור התנאי רבי עקביא בן מהללאל, מתלמידי שמעיה ואבטליון. תמשיכו משם דרומה לעין סלע והלאה עד לקצה של כביש 85, במקום שבו נמצא צומת קדרים. שם יגיע המסלול לסיומו. 
זהו שביל הליכה קווי, לכן תצטרכו להשאיר רכב אחד בסוף המסלול או להיעזר בתחבורה ציבורית כדי לחזור חזרה לרכב שהחניתם בתחילתו. 
אורך המסלול הוא כ-10 קילומטרים ומשך ההליכה בו הוא כ-6 שעות. דרגת הקושי היא בינונית.

נחל עכברה ממבט מלמעלה
נחל עכברה ממבט מלמעלה

מסלול ליער חניתה דרך נחל נמר:
מסלול ההליכה המאתגר הזה ייקח אתכם דרך הטבע הפראי והיפהפה של הגליל המערבי. המסלול מתחיל בסמוך לכביש 8993, כמאתיים מטרים לאחר העיקול החד האחרון בכביש. מצד ימין תזהו מפרצון, שלידו שלט של רשות הטבע והגנים ועץ חרוב גדול. משם תוכלו להמשיך רגלית אל המסלול עצמו.
תחצו את הכביש בזהירות ותתחברו לשביל ההליכה, שמסומן בצבע ירוק. משמאל תוכלו לראות את המדרון התלול המוביל לנחל נמר ובהמשך, לאחר כשלוש מאות מטרים של הליכה, תוכלו לזהות מצד ימין מעליכם את מערת נמר. המקומיים מספרים שזה המקום שבו חי הנמר האחרון בגליל. הוא חוסל בשנת 1965, לאחר שתקף רועה צאן מקומי. תמשיכו לאורך השביל הירוק, כשבדרך תעברו דרך טבע יפהפה ואולי תזהו כמה בעלי חיים, ביניהם שפני סלע ועופות שונים. בשלב מסוים תרדו ירידה תלולה ומאתגרת לערוץ הנחל ומשם תמשיכו לכיוון יער חניתה. כשתיפגשו עם השביל האדום, תמשיכו על השביל האדום שיוביל אתכם אל "שביל הצניר", קטע נופי יפהפה. לאחר מכן, תתחברו שוב אל השביל הירוק, שיוביל אתכם דרך יער אורנים מרשים ואל שביל המסומן בצבע כחול. השביל הזה יוביל אתכם במהרה אל המגדל של חניתה, שהוא חלק מאתר חומה ומגדל ההיסטורי של היישוב. 
חניתה הוקמה בשנת 1938 באחד מהמבצעים הגדולים והמורכבים ביותר של חומה ומגדל.  באותה תקופה, השטח שאתם רואים מסביבכם היה חשוף לחלוטין לעיני כנופיות עוינות, שכן העצים של היער ניטעו כאן רק בשנות ה-60, על ידי קק"ל. 
זהו שביל הליכה קווי, לכן תצטרכו להשאיר רכב אחד בסוף המסלול או להיעזר בתחבורה ציבורית כדי לחזור חזרה לרכב שהחניתם בתחילתו. 
אורך המסלול הוא כ-4.5 קילומטרים. דרגת הקושי היא בינונית. המסלול כולל מספר עליות מאתגרות, שמתאימות למיטבי לכת.

יער חניתה
יער חניתה

 

נחל נמר
נחל נמר

מסלול הר אביתר:
הר אביתר, המתנשא לגובה של 825 מטרים, הוא מההרים היפים ומרשימים ביותר בגליל העליון המזרחי. הוא נמצא בקצה המזרחי של רמת אדמון ובצדו המזרחי מתלול תלול המוביל לנחל חצור. כשתגיעו אל הפסגה של ההר, תוכלו ליהנות מתצפית נהדרת אל עבר הרי נפתלי, רמת הגולן ורמת עמלה. חלקו הראשון של המסלול הוא נוח מאד, אך חלקו השני הוא טרשי ולכן מאתגר יותר להליכה.
כדי להגיע אל נקודת ההתחלה של המסלול, תצטרכו לעבור דרך היישוב דלתון, שהוא יישוב מסורתי שסוגר את שעריו במהלך השבת, לכן תוכלו לבצע את המסלול רק ביום חול. תמצאו מהשער האחורי של דלתון וסעו על דרך המסומנת בסימון שבילים אדום עד לבית הקברות. תחנו ליד בית הקברות ותמשיכו מכאן רגלית על השביל האדום. בדרך אולי תזהו כמה שלטים, המורים לכיוון קברים של צדיקים שונים מימי הביניים. תמשיכו על השביל האדום עד לפסגה הדרומית של ההר, שממנה תצפית מרשימה לעבר יער ביריה ורמת הגולן. תוכלו להמשיך מכאן על השביל האדום גם אל פסגתו הצפונית של ההר ומשם לרדת אל צומת שבילים אדום-ירוק. קחו את השביל הירוק כדי לחזור חזרה לחנייה. 
זהו מסלול מעגלי. 
אורך המסלול הוא כ-5 קילומטרים ומשך ההליכה בו הוא 2-3 שעות. דרגת הקושי היא בינונית. המסלול כולל מספר עליות מאתגרות, שמתאימות למיטבי לכת.

הר אביתר
הר אביתר

עכשיו כשכבר יש לכם מושג לאן אתם יכולים לטייל, הגיע הזמן להזמין את מקום הלינה המושלם לטיול שלכם. אתם יכולים לבחור בכל האופציות השגרתיות, אבל אם אתם מחפשים מקום לינה שיהפוך לחלק מהחוויה של הטיול – אנו ממליצים לכם על וילת נופש מפנקת בצפון, שתאפשר לכם ליהנות עם החברים מבלי לחשוש שאתם מרעישים או מפריעים לאורחים אחרים. אחרי שתזמינו, כל מה שתצטרכו לעשות זה לעדכן את החבר'ה ולצאת לטיול מהחלומות!