4 מסלולי טיול מומלצים ליד חמת גדר

07 ביולי 2020

חמת גדר, אתר המרחצאות העתיק שנמצא בדרום רמת הגולן, הוא המקום המושלם לבלות בו יום שלם מלא בפינוקים. המתחם של חמת גדר כולל מרחצאות חמים טבעיים, מתחם ספא מפנק וגם חוות תנינים, שבה חיים היום כ-120 תנינים. זוהי חוות התנינים הגדולה ביותר במזרח התיכון, כך שהיא מהווה מוקד משיכה גדול. כשאתם שם, מומלץ גם לעשות סיבוב במתחם כדי להתרשם מהשרידים הארכאולוגיים של המקום, שכוללים שרידים של בית המרחץ הרומי העתיק, שהתקיים כאן לפני כאלפיים שנה.
חמת גדר פתוחה בימים ראשון עד רביעי ושבת בין השעות 9:00-16:00, ובימים חמישי ושישי בין השעות 9:00-20:00. מחיר הכניסה משתנה בהתאם לסוג השירותים הרצויים, אך הוא מתחיל ב-102 ₪ לאדם. למידע נוסף אודות השירותים השונים הקיימים בחמת גדר, צרו קשר בטלפון 04-6659999.
אבל, אם אתם כבר מגיעים עד לצפון, כדאי להישאר לילה באזור וליהנות מטיולים מהנים באזור דרום הגולן ועמק הירדן הסמוך. וכדי להוציא מהטיול את המיטב, אנו ממליצים להזמין וילת נופש מפנקת ברמת הגולן או בדרום הכנרת, שתאפשר לכם ליהנות מחוויית לינה יוצאת דופן ומפרטיות נפלאה. אם אינכם מכירים את האזור ולא בטוחים מה יש לעשות שם, הכנו בשבילכם כמה המלצות לטיולים באזור חמת גדר.

טיול בנחל מיצר:
אם אתם מחפשים אחר מסלול טיול נעים וקליל יחסית, אחד מהאזורים היפים ביותר הוא האזור של נחל מיצר, שמתחתר בסלעי הבזלת והקירטון של דרום הגולן לכיוון חמת גדר. זהו אחד מהיובלים של נהר הירמוך, והוא קיבל את שמו מהמעבר הצר, שדרכו עובר הכביש בין רמת מגשימים לחמת גדר. לאוהבי הפריחה שביניכם, אנו ממליצים להגיע למסלול בחורף, מדצמבר עד פברואר, כאשר הכול פורח מסביב בשלל צבעים. תוכלו למצוא כאן אינסוף כלניות ורקפות וכן פרחים רבים אחרים. אם תגיעו לכאן באוקטובר, תוכלו ליהנות גם מפריחתה של החלמונית הגדולה, שפורחת בצבע צהוב מהפנט.  
המסלול מתחיל את דרכו בירידה תלולה אל עבר ערוצו של ואדי ברברה, שפירושו "הנחל הרועש". תחצו את הנחל ובדרך תיהנו ממראה הצמחייה המקומית העשירה. לאחר כשני קילומטרים תגיעו אל הנקודה שבה ואדי ברברה מתאחד עם נחל מיצר. תמשיכו לאורך הנחל הזה עד שתעלו בתלילות לעבר הכביש שמגיע ממבוא חמה ותגיעו אל החנייה שבסוף המסלול. במרחק קצר מהחנייה תוכלו למצוא את מפל מיצר, שמתנשא לגובה של תשעה מטרים ושלרגליו נמצאת בריכת מים קרירה. 
נקודת ההתחלה של המסלול נמצאת על כביש 98, בערך שני קילומטרים מדרום לקיבוץ אפיק. 
זהו מסלול קווי, לכן מומלץ להשאיר את הרכב בסוף המסלול. אורך המסלול הוא כ-6 קילומטרים ומשך ההליכה בו הוא כחצי יום. המסלול הוא בדרגת קושי שמתאימה לכל המשפחה.

נחל מיצר
נחל מיצר


טיול מעין פיק לעין אפיק:

עוד טיול נעים וקליל בדרום רמת הגולן הוא המסלול שעושה את דרכו בין עין פיק לעין אפיק. עין פיק היה כפר יהודי עתיק, שהתקיים במקום החל מתקופת התלמוד. אך, כשתטיילו באזור היום תראו בעיקר שרידים של מבנים סוריים, של הכפר תאופיק שננטש בשנת 1967. המסלול ייקח אתכם בין חורבות הבתים אל רחבה גדולה, שממנה תוכלו להשקיף אל עבר הנוף היפהפה של נחל עין גב, הכנרת והעיר טבריה. משם, תמשיכו על שביל ההליכה ותלכו לאורך ערוץ נחל, עד שתגיעו אל הבריכה הרדודה והמרעננת של עין אפיק. המים של עין אפיק יספקו לכם חוויה מרעננת ומהנה במיוחד. 
זהו מסלול מעגלי. אורך המסלול הוא כקילומטר וחצי ומשך ההליכה בו הוא כשעתיים. המסלול הוא בדרגת קושי שמתאימה לכל המשפחה.

עין פיק
עין פיק


טיול לעין תאופיק ביער מבוא חמה:

יער מבוא חמה הוא מהיערות הנעימים בסביבה, שבו תוכלו למצוא מעיין יפהפה, שנראה כאילו נלקח מתוך גלויה ושמו – עין תאופיק. תוכלו ליהנות מתצפית נפלאה לכיוון הכנרת. אם יתמזל מזלכם, אולי אפילו תראו כמה מהסוסים של קיבוץ מבוא חמה, שמגיעים מעת לעת לשתות ממי המעיין של המקום. המעיין מורכב משוקת אבן, שממנה הסוסים שותים, ומבריכה מלאכותית שנבנתה על ידי חברי הקיבוץ לזכר אחד מחבריהם. המים בבריכה מגיעים לגובה של כמטר והינם מרעננים מאד, במיוחד בימים חמים. 
כדי להגיע מחמת גדר, אתם צריכים לנסוע לכיוון צפון על כביש 98 ולאחר כ-3.7 קילומטרים לפנות שמאלה לכיוון היער של מבוא חמה. תוכלו להכניס בוייז את הכתובת: עין תאופיק. מהחנייה של היער תצטרכו ללכת כ-15 דקות עד למעיין.

עין תאופיק
עין תאופיק


טיול מאום ג'וני לאורך הירדן הדרומי:

לא הרחק מחמת גדר נמצא גם עמק הירדן, שהוא גם כן מהאזורים היפים ביותר בארץ. אחד מהמסלולים ביותר בעמק הירדן יוצא מאום ג'וני ועושה את דרכו לאורך הירדן הדרומי. זהו מסלול טיול קליל, מלא בצמחייה ירוקה ומים זורמים. 
אום ג'וני הוא המקום שבו התיישבו המייסדים של קבוצת דגניה, לפני שהקימו את דגניה והתיישבו בה דרך קבע. במקום עוד עומד הצריף של אום ג'וני, שאיתו תוכלו להצטלם. משם, תמשיכו צפונה לאורך צינור מים ירוק, שיוביל אתכם אל נהר הירדן. השביל ממשיך ועושה את דרכו לעבר סכר אלומות, שעוצר את הזרימה של הירדן הדרומי, ומשם דרומה לכיוון נחל יבניאל. מרגע שתיפגשו בנחל יבניאל, תמשיכו מזרחה לאורכו עד שתשובו ותיפגשו בירדן. תעברו דרך בית זרע ומשם חזרה לאום ג'וני. 
אורך המסלול הוא כ-4.5 קילומטרים ומשך ההליכה בו הוא כשלוש שעות. המסלול הוא בדרגת קושי שמתאימה לכל המשפחה.

אום ג'וני
אום ג'וני

 

נחל יבניאל
נחל יבניאל

 

נהר הירדן
נהר הירדן


עכשיו כשאתם כבר יודעים איזה מסלולי טיול יפים קיימים באזור, כל שנותר לכם לעשות הוא להזמין וילת נופש מפנקת באחד מהיעדים הקרובים לחמת גדר, בדרום הגולן או בדרום הכנרת. תעדכנו את החברים בפרטי הטיול ותכינו אותם לטיול מלא בחוויות.