המלצות לטיולים רגליים מחוץ לעיר אילת

24 ביולי 2013

אילת היא לא רק חופי רחצה ל"בטן גב" או אתרי צלילה. ביקור באילת הוא הזדמנות גם להכיר את הטבע הסובב אותה ואת מסלולי הטיול הרבים, המוצעים ממש בקרבתה. אם אתם מתכננים חופשה באילת של כמה ימים ורוצים גם לפגוש את כל היופי שנמצא ממש ליד, אל תשכחו להביא אתכם נעליים נוחות להליכה, כי יש לא מעט טיולים רגליים בסביבה שיכולים להתאים לכם. הנה כמה מהם:

  • קניון נחל שחורת – מחוץ לעיר אילת נמצא אחד הקניונים היפים בארץ (ולא, לא מדובר במרכז קניות מרהיב). קניון נחל שחורת, השייך לחבל אילות, נמצא בחלק התחתון של נחל שחורת והוא כולל תצורות טבע עוצרות נשימה. יש בו סלעים אדומים וחזקים בצבעם ומסלול הליכה מעגלי, המתאים לכל הגילאים. לאורכו של הקניון ישנן נקודות תצפית מיוחדות, הצופות אל הרי אדום שבמזרח ואל הערבה המקסימה.
  • פארק תמנע – אם אתם מגיעים עם כל המשפחה, במרחק של 25 ק"מ בלבד מהעיר, תוכלו למצוא פארק מקסים שהביקור בו מתאים לכל הגילאים. הפארק, ששטחו נאמד בכ – 60 קמ"ר כולל תצורות של סלעים מיוחדות במינן ומצוקים של אבן חול לבנה ואדומה. כל אלה בני אלפי שנים והם מושכים אליהם לא מעט מבקרים. בתוך הפארק מוצעים כמה מסלולים רגליים, שאורכם הוא כמה שעות והם בדרגות קושי שונות. אחד מהם כולל תצפית על עמודי שלמה המפורסמים.
  • שמורת הרי אילת – ביקור בשמורה המיוחדת הזו, שנמצאת במרחק נסיעה קצר מהעיר אילת, הוא חוויה בלתי רגילה לחובבי הטבע. השמורה, שנמצאת בסמוך לנחל שחורת ולנחל עמרם, מציעה מבחר של מסלולי הליכה, טיולי שטח וגם גישה לכל הרכבים. אחד המסלולים שמוצעים בשמורה הוא מסלול מישורי, המפגיש את המטיילים עם עמודי עמרם המרשימים. מסלול אחר הוא מסלול ארוך יותר, בעל דרגת קושי בינונית והוא כזה המתמקד בנחל אמיר והר אמיר, המגיע לגובה של 443 מטרים.
  • מסלול טיול לחובבי צפרות – אם אתם מתעניינים במינים שונים של ציפורים וכן בנדידתן, מוצע לכם מסלול צפרות מיוחד לא רחוק מהעיר אילת. בפארק אופירה, שלא רחוק מהעיר, ניתן לצפות בציפורות נודדות שונות וגם ליהנות ממדשאות נעימות. אם ממשיכים לכיוון צפון, ליד קיבוץ אילות אפשר למצוא שטחים חקלאיים, שאליהם מגיעות ציפורים רבות, במסגרת נדידתן. פארק הצפרות באילת הוא אתר מעניין נוסף, שיש בו בריכות מים המושכות אליהן מינים שונים של ציפורים. מסלול הצפרות כולל גם עצירה בבריכות המלח שנמצאות צפונית לאילת וכן גם את עמודי עמרם.

חשוב לזכור
מסלולי הטיול שסביב אילת מתאימים לדרגות קושי שונות. חשוב להתאים את המסלול אל גיל המשתתפים ולבדוק מה הוא כולל במסגרתו, ובמיוחד אם יוצאים אליו עם הילדים. מומלץ כמובן להצטייד בכמות מספקת של מים ולהביא כובע ונעליים נוחות להליכה. אפשר לשלב לינה באחת מוילות הנופש שבעיר, שאליה ניתן לחזור לאחר יום שכולו טבע, יופי ונופים מרהיבים.