5 טיולים מומלצים למשפחות באזור ראש פינה

09 ביולי 2020

אחת מהמושבות היפות ביותר בגליל העליון היא ראש פינה. המושבה, שהוקמה בשנת 1882, מלאה בבתי אבן עתיקים, בגלריות מתוקות וברחובות מרוצפים. מוקפת בהרים ירוקים, ביערות ובוואדיות, ראש פינה היא הבסיס המושלם לטיול בצפון הארץ עם כל המשפחה. וכדי לחוות את המיטב של הצפון, אנו ממליצים להישאר לפחות לילה אחד באזור. וילת נופש בראש פינה היא דרך מושלמת להעביר לילה באזור, שכן היא מספקת לכם חוויה מפנקת ומלאה בפרטיות. 
אם אינכם בטוחים איזה טיולים אפשר לעשות באזור ראש פינה, הכנו לכם כמה המלצות:

נחל עמוד:
אם עוד לא שמעתם על נחל עמוד, כדאי לכם להכין את התרמיל ולצאת להכיר אותו מקרוב. זהו ממסלולי הטיול היפים בגליל, שנמצא במרחק של כעשרים דקות נסיעה בלבד מראש פינה. המסלול עושה את דרכו לאורך הנחל, בין בריכות מים יפות ופינות חמד שבהן אפשר לנוח לאורך הדרך. 
המסלול מתחיל בסימון שבילים אדום וממשיך עד למבנה של משטרת עין יקים, שתפקד כמבנה של המשטרה הבריטית בזמן המרד הערבי. משם תמשיכו בסימון שבילים שחור, שיוביל אתכם לעין יקים היפהפה ולאמת מים העושה את דרכה עד לבוסתן משוחזר. תרדו אל תוך ערוץ הנחל ותראו מבנה של מבטשה, שבה עיבדו וארגו צמר לפני עשרות שנים. בהמשך המסלול תגיעו גם לבריכות מים מרעננות, שבהן תוכלו להשתכשך ולאחר שתרגישו שהשתכשכתם מספיק, תוכלו לעשות את דרככם חזרה אל מגרש החנייה דרך שביל המסומן בכחול. 
אורך המסלול הוא כ-3.5 קילומטרים ומשך ההליכה בו הוא בין 3 ל-5 שעות. דרגת הקושי היא בינונית ומתאימה למשפחות. 
זהו מסלול מעגלי שמתחיל ממגרש החנייה של נחל עמוד. 
שעות הפתיחה: ימים ראשון עד חמישי ושבת בין השעות 8:00-17:00, ימי שישי וערבי חג בין השעות 8:00-16:00. בחורף, האתר נסגר שעה מוקדם יותר. הכניסה אל המסלול אפשרית עד השעה 13:00. 
המחיר: למבוגר – 28 ₪, לילד – 14 ₪. בעלי מנוי מטמון של רשות הטבע והגנים נכנסים ללא תשלום.
טלפון לבירורים: ‎04-6999984.

נחל עמוד
נחל עמוד


טיילת עמי:

טיילת עמי היא הטיילת המחברת בין שדה נחמיה לכפר בלום ומוקדשת לזכרו של עמי פלד, שנהרג בזמן שנהג על האופניים שלו לבית הספר. זהו טיול קליל ונעים לאורך נהר הירדן, מלא בפינות חמד שבהן תוכלו לעצור לפיקניק או רק כדי ליהנות ממראה ומצלילי המים הזורמים לכיוון דרום. לאורך המסלול מוצבים גם לוחות, הכוללים פסוקים מהתנ"ך שבהם מוזכר נהר הירדן. המסלול מתאים גם למשפחות עם עגלות.  
אורך המסלול הוא כקילומטר ומשך ההליכה בו הוא כשעתיים, תלוי במספר העצירות שתעשו בדרך. דרגת הקושי היא קלה ומתאימה לכל המשפחה. 
הטיילת היא קווית ולכן, אם תרצו לחזור למקום שבו החניתם, תצטרכו לחזור אחורה בדרך שבה באתם. החנייה נמצאת בחנייה החיצונית שליד שער קיבוץ שדה נחמיה.

טיילת עמי
טיילת עמי


וואדי ראש פינה: 

ממש במרחק הליכה קצר מראש פינה נמצא הוואדי היפהפה הזה, שלאורכו תוכלו לראות מספר מבנים היסטוריים מהכפר הערבי ג'עוני, שהיה קיים במקום לפני הקמתה של ראש פינה. בזמן ההליכה במסלול תוכלו ליהנות משיחים של פטל, עצי זית ושקדיות וכן כמה מעיינות קרירים ונעימים.  אם תגיעו לראש פינה בעונת הסתיו, תוכלו גם ליהנות כאן מפריחה מהממת של חלמוניות ופרחים נוספים. 
ניתן להגיע אל הוואדי על ידי ירידה במדרגות, שיוצאות מהרחוב העתיק ושדרת האמנים של ראש פינה. קיים שילוט שמכווין למסלול הטיול.
אורך המסלול הוא כ-3 קילומטרים ומשך ההליכה בו הוא בין שעה לשלוש שעות, בהתאם למספר העצירות שתעשו בדרך.  דרגת הקושי היא קלה ומתאימה לכל המשפחה.

ואדי ראש פינה - עצי זית ושקדיות
ואדי ראש פינה - עצי זית ושקדיות


שמורת טבע החולה:

במרחק של כרבע שעה נסיעה מראש פינה נמצאת שמורת הטבע הראשונה שהוכרזה בישראל. שמורת טבע החולה היא נקודת עצירה מושלמת לעופות מים רבים, העושים את דרכם מעל לארץ ישראל במהלך עונת הנדידה. זהו גם מבתי הגידול הלחים החשובים במזרח התיכון. תסתובבו על שבילי השמורה ותנסו לזהות את בעלי החיים השונים החיים בביצה ובסביבתה, ביניהם לוטרות, חתולי ביצות, נוטריות ודו-חיים למיניהם. אחת מהאטרקציות הגדולות בשמורה הוא הגשר הצף, המתפרש לאורך של כ-600 מטרים ומספק לאורכו מספר נקודות תצפית לעבר האגם הגדול שבשמורה. מומלץ גם לעצור במרכז המבקרים "עופוריה", שבו תוכלו ללמוד על הציפורים הנודדות באמצעות סרטון תלת-ממדי ורב-חושי מרתק במיוחד. 
שעות הפתיחה: ימים ראשון עד חמישי ושבת בין השעות 8:00-17:00, ימי שישי וערבי חג בין השעות 8:00-16:00. בחורף, האתר נסגר שעה מוקדם יותר. 
המחיר: למבוגר – 35 ₪, לילד – 21 ₪. בעלי מנוי מטמון של רשות הטבע והגנים נכנסים ללא תשלום.
טלפון לבירורים: 04-6937069, 04-6860114.

שמורת טבע החולה
שמורת טבע החולה


צפת העתיקה: 

אם אתם יותר בעניין של טיול משפחתי עירוני, אחת מהאטרקציות הגדולות באזור היא העיר העתיקה של צפת. במרחק כעשרים דקות נסיעה מראש פינה, צפת העתיקה מלאה בסמטאות ציוריות, בבתי כנסת עתיקים ובאווירה מיסטית מיוחדת במינה. אחד מבתי הכנסת היפים והמרשימים ביותר בעיר העתיקה הוא בית כנסת אבוהב, שתקרתו מעוטרת בסמליהם של שניים-עשר השבטים, כתרי הקדושה וכלי נגינה שונים. אחד משלושת ארונות הקודש של בית הכנסת הזה מחזיק בתוכו ספר תורה בן שש מאות שנים. את הילדים תוכלו לקחת למרכז המבקרים של אוצר הסת"ם, שבו יוכלו ללמוד על מלאכת כתיבת התורה בצורה חווייתית דרך מיצג, משחק וסדנה. לפרטים נוספים, צרו קשר בטלפון 04-6912000. 
אם אתם אוהבים אמנות, תוכלו גם לסייר בין הגלריות הרבות הקיימות ברובע האמנים של העיר העתיקה וליהנות ממראה תכשיטים יפים, ציורים מעוררי השראה ופסלים מיוחדים. מומלץ גם לעצור לביקור במחלבת המאירי, שהיא המחלבה הראשונה שהוקמה בארץ לפני כ-170 שנה. תוכלו להזמין סיור מודרך במחלבה וליהנות מטעימת הגבינות המשובחות המיוצרות במקום. לפרטים נוספים, צרו קשר בטלפון 04-6921431.

סמטה בצפת העתיקה
סמטה בצפת העתיקה

עכשיו כשאתם כבר יודעים איזה מסלולי טיול מומלצים קיימים באזור ראש פינה, אתם יכולים להזמין וילת נופש מפנקת בראש פינה, לארוז את כל המשפחה ולצאת לדרך אל החופשה המושלמת בצפון. ראש פינה מחכה לכם!