מסלולי טיול בדרום ישראל

08 בפבר׳ 2017

מסלולי טיול בדרום ישראל

דרום הארץ נחשב אזור אהוב מאד על מטיילים רבים ובעיקר מטיילים שאוהבים את הטבע. נופי המדבר המשגעים, העוטפים את מסלולי ההליכה הרבים שמוצעים באזור זה, יחד עם בעלי החיים שפוגשים בהפתעה בנקודות שונות לאורך הדרך, הופכים את דרום הארץ לאזור קסום ומיוחד מאד. מתכננים חופשה של כמה ימים בדרום? הנה דוגמא לכמה מסלולי טיול שכדאי לכם לשלב במהלכה:

וילות בדרום

טיול בקניון שחורת שבהרי אילת


מדובר במסלול טיול קל ולכן כזה המתאים גם למשפחות עם ילדים. המסלול הוא מעגלי והוא מתמקד בקניון שחורת, העשוי ברובו מסלעי גרניט מרשימים. אורכו הכולל של מסלול הטיול הוא כ – 3 ק"מ והוא נמשך בין שעתיים ל – 3 שעות. מומלץ לצאת אליו בעיקר בשעות אחר הצהריים או בימים קרירים יותר, שכן בשעות החמות השמש חזקה מאד ומקשה על ההליכה באזור. ההליכה לאורך המסלול מפגישה את המטיילים עם סלעי הגרניט שבו ועם כמה מפלונים יבשים. מדובר בטבע בראשתי ומרשים מאד, המתאים לחובבי נופי המדבר.

טיול בנחל צרור

מסלול הליכה זה הוא ברמת קודי קלה עד בינונית והוא מתאים לכל הגילאים. זהו טיול מעגלי, המתחיל ומסתיים באותה הנקודה - מנחת המטוסים בשדה צין. הטיול כולל הליכה במסלול מסומן ולא מעט עליות לאורכו. כדאי לצאת אל המסלול הזה בחודשי האביב אז מזג האוויר נוח מאד ופחות חמים ומעיק וגם יש לא מעט פריחה לאורכו, ההופכת את הטיול בו למיוחד עוד יותר.

טיול בנחל חווארים

מסלול טיול זה מתאים לחובבי הטיולים הרגליים והוא מוגדר ברמת קושי בינונית. מומלץ לצאת אליו בימים פחות חמים ואפשר, ואף כדאי מאד, להגיע אליו בשעות החשיכה, אז הירח מאיר אותו ממעל. יש בו לא מעט נקיקי סלע, שבהם עוברים ומדרונות דמויי דיונות, שהילדים ייהנו מהם. המסלול מעגלי, מתחיל ומסתיים באותה הנקודה. אורכו של המסלול הוא כ – 4.5 ק"מ והוא נמשך בין שעתיים ל – 3 שעות. בשעת הלילה הוא מואר היטב בזכות הירח ובשעות היום בקיץ עשוי להיות חם מאד באזור. המסלול מתחיל בחנייה של בור חווארים עד לירידה לערוך הנחל והליכה לאורכו.

טיול בקניון האדום

זהו מסלול טיול קל המתאים לכל בני המשפחה. הוא מתחיל בחניון הצמוד לקניון האדום ומסתיים בדיוק באותה הנקודה. הטיול עובר בערוצי נחל, מתחבר לנקיקים צרים ולמפלים יבשים ומפגיש את המטיילים עם נופי המדבר המשגים ונופי הקניון האדום המרהיבים ביופיים. הטיול מפגיש את המטיילים עם הגיאולוגיה המיוחדת של הקניון האדום, עם אבן החול הקשה, שנוצרה לפני מיליוני שנה על ידי התלכדות של גרגרי קוורץ. אזור זה של הקניון האדום התייבש מאד לאורך השנים וסוגים שונים של תחמוצות מתכת צבעו את אבני החול שבו בשלל של צבעים ובעיקר בגוונים של אדום, ומכאן גם שמו.