3 מסלולי טיול מומלצים בגליל המערבי

30 ביוני 2020

אם אתם מחפשים אחר חופשה במקום שקט ורגוע, מוקף ביופי טבעי, אנו ממליצים על חופשה בגליל המערבי. הגליל המערבי מלא בגבעות ירוקות, במסלולי טיול יפים, ובסיפורים היסטוריים ואנושיים ששווה להכיר. כדי להוציא את המיטב מהאזור, אנו ממליצים להישאר לפחות לילה אחד באזור. שלושה יישובים – עין עקב, מנות וגורן – מציעים אפשרויות לינה נהדרות למטיילים שמחפשים קצת שקט מההמולה של חיי היומיום. הכנו לכם מספר רעיונות למסלולי טיול, שאתם יכולים לעשות באזור. כיוון ששלושת היישובים קרובים זה לזה, כל הרעיונות שלנו יכולים להתאים לטיול שלכם, לא משנה אם תבחרו ללון בעין עקב, במנות או בגורן. 

מסלול טיול מומלץ ליד עין יעקב - בין יישובי הסביבה:
עין יעקב הוא מושב קטן, שהוקם במקור בתור כפר עבודה על ידי עולים מעיראק ומכורדיסטן. תוכלו להזמין וילת נופש מפנקת בעין יעקב ולצאת לטיול חווייתי באזור המושב. 
במרחק כ-10 דקות נסיעה מעין יעקב נמצא קיבוץ יחיעם, שקרוי על שם יחיעם ויץ, אחד מהלוחמים שנפלו במהלך מבצע פיצוץ גשר א-זיב בליל הגשרים של 1946. תתחילו את הבוקר בביקור בסטודיו המוזאיקה של דלית בן שלום, שנמצא בקיבוץ יחיעם. הסטודיו שימש בעבר כמקום ליישוב טבק. היום הוא מלא בפסלי נוי העשויים מחומרים שונים ומשונים. כדי לתאם ביקור בסטודיו, תתקשרו לדליה במספר 0523224431. 
נקודה נוספת ששווה ביקור ביחיעם היא מבשלת "בירה מלכה", מבשלת בוטיק פרי יצירתו של אסף לביא. תגיעו לחצר, תטעמו מבירות אייל נהדרות שמיוצרות במבשלה ותיהנו מהנוף המהמם של הגליל והים. אם אתם נשארים ללון בסביבה, אנו ממליצים להגיע למבשלה בשעות הערב כדי ליהנות מערב רגוע אחרי יום טיול עמוס בחוויות. "בירה מלכה" פתוח בימי שישי ושבת בין השעות 12:00-19:00, ובחורף רק עד 18:00. אפשר גם לתאם ביקורים מחוץ לשעות הפעילות. לפרטים נוספים, תתקשרו למספר 04-9941577.
מקיבוץ יחיעם תוכלו להמשיך לגן לאומי מבצר יחיעם, שנמצא בתחומי הקיבוץ. בגן הלאומי תמצאו את השרידים של מבצר מרשים, שמורכב מאלמנטים צלבניים ועות'מאניים. כאן תוכלו לראות את עמדות ההגנה, שבהם השתמשו מגיני הקיבוץ בזמן מלחמת העצמאות. מומלץ במיוחד לעלות למרפסת התצפית של המבצר כדי ליהנות מהנוף המהמם של הסביבה. האתר פתוח בקיץ בימים ראשון עד חמישי ושבת בין השעות 8:00-17:00 ובימי שישי וערבי חג בין השעות 8:00-16:00. בחורף, האתר נסגר שעה מוקדם יותר. המחיר למבוגר – 14 ₪ ולילד – 7 ₪. טלפון לבירורים: 04-8276600.
לא הרחק מיחיעם, במרחק כ-5 דקות נסיעה, נמצא קיבוץ געתון. בקיבוץ זה תוכלו לבקר ביקב הבוטיק הקטן, "שיקויי געתון". ביקב הזה מכינים שיכרים מהפירות המקומיים, בין היתר שיכר דבש הדרים, וסירופים מיוחדים לקוקטיילים. תוכלו לתאם ביקור, שכולל הסברים, הדגמות וטעימות דרך הטלפון 077-9964623. 
לסיום היום, תוכלו לעשות את דרככם אל אנדרטת שיירת יחיעם, שנמצאת במרחק של כ-10 דקות נסיעה מגעתון. החלטת האו"ם בכ"ט בנובמבר 1947 קבעה שהיישוב יחיעם יישאר מחוץ לשטח המדינה היהודית וכך קרה, שהוא היה מוקף בשטח ערבי עוין. שיירת אספקה, שעשתה את דרכה מנהריה ליחיעם, ב-27 במרץ 1948, הותקפה על ידי מארב של ערבים. בקרב הקשה שהתחולל במקום נהרגו 47 מאנשי השיירה. האנדרטה שנמצאת במקום מנציחה את הלוחמים הללו ולוחמים נוספים, שלחמו על הדרך ליחיעם במהלך מלחמת העצמאות.

מבצר יחיעם
מבצר יחיעם

 

בירה מלכה - צילום - אינסטגרם בירה מלכה
בירה מלכה - צילום - אינסטגרם בירה מלכה

מסלול טיול מומלץ ליד מנות - דרך נוף מעיליא-הילה-מנות:
מנות הוא יישוב קהילתי, שהוקם בשנת 1980 בעזרתה של הסוכנות היהודית. הוא נקרא על שם חורבת מנות, שנמצאת בסמוך ליישוב. תוכלו להזמין וילת נופש נהדרת במנות ולצאת לטיול מהנה, מלא בתצפיות ואתרים ארכאולוגיים. 
באזור מנות עוברת דרך נוף יפהפייה, המחברת בין היישובים מעיליא, הילה ומנות. הדרך מתאימה לכל כלי רכב, ובדרך תוכלו לראות נופים מרהיבים ואתרים ארכאולוגיים והיסטוריים מרתקים.
הדרך מתחילה ביישוב מעיליא, בשוליו הדרומיים של הר זיו. במעיליא, יישוב נוצרי יווני-קתולי, תבקרו בשרידי מבצר המלך, שנבנה במאה ה-12 על ידי הצלבנים. בראשית ימיו, המבצר היה בידיו של המלך הצלבני, בלדווין השלישי, ובשנת 1220 עבר לידיהם של המסדר הצלבני הטבטוני. בשנת 1265, ביברס הממלוכי הגיע וכבש את המבצר המרשים. 
משם הדרך ממשיכה אל מצפה הילה, יישוב שהוקם בשנת 1980 על ידי קבוצה קטנה של משפחות חלוצות. במרחק קצר מהיישוב נמצאת החנייה של חורבת נחת, מחצבה עתיקה, שממנה הוצאו האבנים ששימשו לבניית מבצר המונפורט. תרדו מהרכב ותעשו את דרככם ברגל כ-500 מטרים עד לחורבת נחת. בדרך תיהנו ממראה עצי החורש וטרסות יפות. תחזרו לחנייה ותפנו מערבה על השביל המסומן כחול, לעבר תצפית נוף מרהיבה שמשקיפה לכיוון הים.  
תמשיכו לנסוע מערבה על הכביש המחבר בין היישובים ותגיעו לחנייה של חורבת מנות. חורבת מנות היא חווה חקלאית עתיקה מימי הלבנים, שבה גידלו קני סוכר. השביל המוביל לחורבת מנות הוא באורך של כ-1.5 קילומטרים ומסומן בשטח בסימון שבילים ירוק. זהו מסלול קווי, לכן אם תרצו, תוכלו להשאיר רכב בנקודת הסיום שנמצאת בצומת מנות-עבדון. אם לא, תוכלו לעשות את הדרך ברגל חזרה אל נקודת ההתחלה.  
אורך המסלול הוא כ-10 קילומטרים ומשך הנסיעה בו בין שעתיים לשלוש.

מסלול טיול מומלץ ליד גורן - בפארק גורן:
גורן הוא מושב מצליח, שהוקם במקור ככפר עבודה בשנת 1950. תוכלו להזמין וילת נופש מפנקת בגורן ולצאת לטיול מהנה ומאתגר באזור.
ממש בסמוך לגורן נמצא פארק גורן, פארק רחב ידיים של קק"ל, שנמצא מעל לערוץ של נחל כזיב. זהו הפארק הראשון והגדול בישראל, שבו יער טבעי של עצי אלון מצוי. היום תוכלו למצוא בפארק שפע של מסלולי טיול בדרגות קושי שונות, כך שבקלות תוכלו למצוא מסלול טיול שמתאים לאופי של המשפחה או קבוצת החברים שלכם. אם תרצו שביל מאתגר, תוכלו לבחור בשביל היוצא מפארק גורן לכיוון נחל כזיב. 
אנו ממליצים על שביל חוצה פארק. השביל חוצה את פארק גורן מדרום לצפון ועובר על פני שרידי מבנים קדומים, עצי חורש ותצפיות יפות לעבר נחל כזיב. השביל מסתיים במצפור מונפור, משם תוכלו להשקיף אל עבר מבצר מונפורט המרשים, שהוקם על ידי הצלבנים במאה ה-12. 
זהו מסלול קווי. אורך המסלול הוא כ-1.5 קילומטרים ומשך ההליכה בו הוא כשעה. 
הכניסה לפארק היא בחינם. השירותים בפארק פתוחים בין השעות 8:00-17:00.

פארק גורן
פארק גורן

כאמור, לא משנה באיזה יישוב תבחרו להעביר את הלילה, תוכלו לצאת לכל אחד משלושת המסלולים הללו וליהנות מטיול מהנה במיוחד בצפון! ובסוף יום טיול עמוס בחוויות, תוכלו להיכנס לווילת הנופש הפרטית שלכם, להניח את הראש וליהנות ממנוחה נהדרת. כל מה שנותר לכם לעשות הוא להזמין את מקום הלינה המושלם, לעדכן את בני המשפחה או את החברים ולצאת לטייל בגליל המערבי.