טיולים מומלצים באזור מושבה כנרת

06 ביולי 2020

אחד מהיעדים היפים ביותר בארצנו הוא הכנרת. הכנרת היא אגם המים המתוקים הנמוך ביותר בעולם והיא מוקפת באתרים היסטוריים וארכאולוגיים מרתקים, בנוסף לאתרי טבע מרשימים. הדרך הטובה ביותר ליהנות מכל מה שיש לכנרת להציע הוא להישאר לפחות לילה אחד באזור ולספוג את האווירה. מושבה כנרת, שהוקמה בשנת 1908, עדיין משמרת את אופייה החקלאי ומספקת חוויית לינה באווירה פסטורלית. קיימות שפע של וילות נופש במושבה כנרת, שבהן תוכלו להעביר את הלילה וליהנות מפרטיות והנאה רבה עם כל המשפחה. אם אינכם בטוחים מה יש לעשות באזור מושבה כנרת, הנה לכם כמה רעיונות.

טיול רגלי קליל במושבה כנרת וסביבותיה:
עוד לפני שתצאו מחוץ לגבולות המושבה, שווה לעשות סיור בתוכה ובאתרים השונים שמקיפים אותה. תוכלו להתחיל את הטיול שלכם בתמר בכפר, מרכז מבקרים וחנות קטנה ששוכנת מתחת לצל מטע התמרים של המושבה כנרת. במקום הזה תוכלו ללמוד על החקלאות של האזור וכמובן לרכוש מוצרים שונים של תמרים מתוצרת הארץ. מרכז המבקרים פתוח מדי יום בין השעות 9:00-19:00. לפרטים נוספים, צרו קשר בטלפון 04-6709954. 
משם, תוכלו לעשות את דרככם לתוך המושבה כנרת, ללכת לאורך רחוב הראשונים של המושבה ולעצור להתרשם מ"ארמון רב תפארת", ביתו המפואר של המהנדס יוסף טריידל, שקם בתחילת המאה ה-20. הבית הזה היה מהמתקדמים באזור הכנרת באותה תקופה ואף שימש כבית מלון לאורחים המגיעים לאזור, ביניהם הברון רוטשילד בזמן ביקורו בארץ בשנת 1914. 
תמשיכו לכיוון הכנרת ותבקרו בבית העלמין של כנרת, שבו קבורים כמה מהחלוצים המפורסמים ביותר בארצנו. תעצרו לצד הקברים של רחל המשוררת, משה הס, ברל כצנלסון ונעמי שמר. משם תעשו את דרככם על שביל ישראל דרומה מרחק של כקילומטר עד למבנה בודד בשם בית המוטור, שקשור לסיפורם של התימנים שהגיעו לאזור הכנרת בימי העלייה השנייה וסבלו מיחס משפיל מצד תושבי חצר כנרת. 
אם תרצו, תוכלו בהמשך גם לבקר בחצר כנרת, אתר שימור שקשור לראשית ההתיישבות באזור. מהחצר יצאו קבוצות חלוצים רבות, שהקימו יישובים רבים באזור בראשית המאה ה-20. האתר פתוח בימי ראשון עד חמישי בין השעות 9:00-16:00. המחיר למבוגר הוא 20 ₪ ולילד 15 ₪. לפרטים נוספים, צרו קשר בטלפון 04-6709117.
אורך המסלול הוא כ-2 קילומטרים ומשך ההליכה בו הוא כשעתיים, בהתאם לכמות הזמן שתקדישו לכל נקודה.

מושבה כנרת - מקום קסום בקרבת הכנרת
מושבה כנרת - מקום קסום בקרבת הכנרת


מסלול הליכה מיער שוויץ למושבה כנרת:

המסלול היפהפה הזה הוא מסלול קליל, שמתאים לכל המשפחה. הוא מציע נופים מהממים של טבריה והכנרת וביקור במושבה הפסטורלית של כנרת. מסלול הטיול מתחיל מיער שוויץ ועושה את דרכו על רכסי פוריה מטה עד למושבה כנרת. תתחילו את הטיול שלכם במצפור יער שוויץ, שמשקיף אל עבר הכנרת וטבריה. משם, תמשיכו על שביל ישראל, המסומן בצבע כחול-לבן-כחול, ותעברו דרך יער שוויץ המלא בעצי אורן מחטניים. כעבור כארבעים וחמש דקות תתחילו לצאת מהיער ולעשות את דרככם מטה בין מטעים ושדות חקלאיים. מדהים לראות עד כמה החלוצים העבריים הצליחו להפריח את האזור במשך מאה השנים האחרונות. בהמשך תעברו בשרידיו של יישוב עתיק בשם חורבת קדש וכן בעין פוריה, נקודת חמד שבה תוכלו ליהנות מטבילה קצרה. לאחר הטבילה בעין פוריה, תמשיכו ברגל על שביל ישראל עד שתגיעו למושבה כנרת. 
אורך המסלול הוא כ-5 קילומטרים ומשך ההליכה בו הוא בין חמש לשש שעות. זהו מסלול קווי בדרגת קושי בינונית.

יער שוויץ
יער שוויץ


מסלול אופניים ממעגן לעין גב:

במרחק של כ-10 דקות נסיעה מהמושבה כנרת נמצא קיבוץ מעגן, שממנו מתחיל מסלול אופניים קליל ויפהפה לאורך חופה המזרחי של הכנרת, המתאים לכל גיל ולכל רמת קושי. תוכלו להחנות כאן את הרכב, לשכור אופניים ולצאת לטיול אופניים מהנה ממעגן לעין גב. בתחילת המסלול תעצרו להתרשם מנקודת התצפית היפה שבמצפה הילה בקיבוץ מעגן. בדרך, תוכלו לעצור בחוף רותם שיזף ולהיכנס למים המרעננים של הכנרת וליהנות ממראה המטעים החקלאיים לאורך השביל.
אורך המסלול הוא כ-20 קילומטרים ומשך הנהיגה בו הוא כשלוש שעות, ממעגן לעין גב וחזרה.
ניתן לשכור את האופניים בכפר הנופש מעגן בימי ראשון עד חמישי ושבת בין השעות 9:00-18:00, בשישי מ-9:00 בבוקר ועד כניסת שבת. מחיר ההשכרה ליום למבוגר הוא 85 ₪ ולילד 75 ₪. לפרטים נוספים, צרו קשר בטלפון 050-2027242. 
אם אתם מעוניינים במסלול אופניים אתגרי יותר, תוכלו לצאת למסלול האופניים ממעגן לאורך גדות הירדן הדרומי וחזרה דרך השטח. המסלול כולל מספר רב של תצפיות יפות, אורכו כ-10 קילומטרים ומשך הנהיגה בו הוא כשלוש שעות.

קיבוץ מעגן
קיבוץ מעגן


שייט קיאקים על הירדן:

אם אתם מחפשים אחר חוויה עוד יותר מיוחדת, אתם יכולים לקחת את כל המשפחה לשייט על הירדן בקיאקים. במרחק כחמש דקות נסיעה מהמושבה כנרת נמצא אתר רוב רוי, שמציע חוויית שייט נעימה לבני שנתיים ומעלה. האתר בנוי בסגנון אינדיאני ומוקף ביופי הפסטורלי של האזור. מלבד שייט בקיאקים, תוכלו לקחת חלק בעוד מגוון פעילויות המתקיימות במקום. אם אתם מגיעים בתור משפחה גדולה של יותר משבע נפשות, תוכלו להתנסות בבניית רפסודה משותפת והשטתה במי הירדן.
שעות הפתיחה של אתר רוב רוי: מדי יום בין השעות 9:00-19:00 (הירידה האחרונה במים היא בשעה 17:00).
לפרטים נוספים, צרו קשר בטלפון 052-2413176.

רוב רוי - צילום: אתר רוברוי
רוב רוי - צילום: אתר רוברוי


אז כפי שאתם רואים, אזור המושבה כנרת מלא באפשרויות טיול לכל המשפחה והינו בסיס נפלא לטיולים באזור. לא משנה אם אתם מעדיפים טיולים רגליים, טיולים על אופניים או טיולים על קיאקים - תוכלו למצוא את מבוקשכם באזור המושבה כנרת. כדי להוציא את המיטב מהמקום, אנו ממליצים להישאר לילה באחת מווילות הנופש המפנקות של מושבה כנרת וליהנות מחופשה מושלמת לצד האגם היפהפה.