6 מסלולי הליכה מומלצים ברמת הגולן

08 ביולי 2020

רמת הגולן מציעה למטיילים בה שפע של מסלולים יפים בטבע. אם אתם אוהבי טבע ורוצים לצאת לחופשה רחוקה מהבית, אנו ממליצים בחום על טיול לרמת הגולן. וכדי שלא תצטרכו לנסוע ולחזור באותו היום, כדאי שתבדקו אופציות לינה ברמה. וילת נופש ברמת הגולן היא אופציה נהדרת ללינה, שכן היא מאפשרת לכם ליהנות מהיופי של רמת הגולן באווירה שקטה ופרטית. הכנו עבורכם כמה רעיונות למסלולי הליכה מומלצים ברמת הגולן, שיהפכו את הטיול שלכם למושלם. 

טיול למפל סער:
אחד מהמפלים הידועים ביותר ברמת הגולן הוא מפל סער, שהינו הגבול הטבעי בין החרמון לרמת הגולן הבזלתית. זהו נחל אכזב שזורם רק אחרי הגשמים, לכן מומלץ לטייל כאן בעיקר בעונות החורף והאביב, כאשר הכול זורם ומרשים יותר. את המסלול תתחילו בגשר הידידות, שמחבר בין הכפר הדרוזי עין קיניא לרמת הגולן ומסמל את הידידות בין הדרוזים ליהודים. משם נמשיך מערבה לכיוון אפיק נחל סער ונעבור על פני טחנת קמח ומספר מפלונים קטנים. השביל הנעים הזה יוביל אתכם עד למפל סער, שנופל מגובה של כ-18 מטרים. הנקודה הזו בדרך כלל עסוקה במטיילים, בעיקר אלו שהגיעו רק כדי לצפות במפל. 
כדי להגיע, סעו לצומת מפל סער ומשם תמשיכו ישר על כביש 99. לאחר כ-4 קילומטרים תפנו שמאלה לכיוון מסעדה. לאחר כקילומטר תגיעו לגשר הידידות, שם מתחיל המסלול. 
אורך המסלול הוא כ-3.5 קילומטרים ומשך ההליכה בו הוא כשעתיים וחצי. דרג הקושי מתאימה לכל המשפחה. 
המסלול הוא קווי ולכן, אם אינכם מעוניינים לחזור חזרה לגשר הידידות מומלץ להשאיר רכב נוסף בנקודת הסיום סמוך למפל סער.

טיול למפל סער
טיול למפל סער


טיול לבית הכנסת העתיק בעין נשוט:

בגולן קיימים בתי כנסת עתיקים רבים, שמלמדים אותנו על הנוכחות היהודית באזור עוד בימי התלמוד. אחד מבתי הכנסת הללו הוא בית הכנסת העתיק בעין נשוט, שמתוארך לימי התלמוד, בין המאה ה-4 למאה ה-6 לספירה. זהו מבתי הכנסת המפוארים שהתגלו בגולן, עם מבואה מקורה, מבנה בזיליקלי ועיטורים רבים של מוטיבים יהודיים כגון מנורות, ארבעת המינים ושופרות. בסמוך לבית הכנסת קיים גם בית בד עתיק, שבו תוכלו לראות את המתקן שבו ביצעו את הפריכה והסחיטה של הזיתים. 
המסלול אל בית הכנסת הוא קליל ביותר ומתאים לכל המשפחה. ממגרש החנייה של עין נשוט תמשיכו לכיוון דרום, תחצו את הערוץ הרדוד של נחל המשושים ותעלו לעבר בית הכנסת. מדובר על הליכה של כ-300 מטרים. 

בית הכנסת העתיק בעין נשוט
בית הכנסת העתיק בעין נשוט


טיול לעין דיבשה:

אם אתם מחפשים אחר טיול קליל, שמתאים לכל המשפחה, אין ספק שכדאי לכם לעשות את דרככם אל עין דיבשה. המעיין השופע של עין דיבשה מספק מסלול נהדר, שעושה את דרכו בתוך אפיק של מים זורמים. המים קרים ומרעננים ביותר בעונת הקיץ. המסלול מוביל אל טחנת קמח בשם טחונת א-דרבשיה, שנשתמרה כאן מהתקופה העות'מאנית. בנחלים רבים בצפון קיימות טחנות קמח מהסוג הזה, שהופעלו על ידי כוח המים. 
אורך המסלול הוא כ-500 מטרים הלוך ושוב ומשך ההליכה בו הוא כחצי שעה. עיקר הכיף במסלול הזה הוא הטבילה במים של אפיק הנחל הזורם במקום.

נחל עין דיבשה
נחל עין דיבשה


טיול על רכס בשנית-חזקה:

רכס בשנית-חזקה הוא רכס געשי, שנמצא על הגבול שבין ישראל לסוריה. המסלול מתחיל את דרכו ממגרש החנייה של הר חוזק ומסומן בסימון שבילים ירוק. תעשו את דרככם לאורך השביל היורד מהרכס בין עצי האלון המרשימים ותיהנו מפריחה עונתית, שנמצאת בשיאה בחודשי הסתיו והאביב. המסלול מסתיים בסמוך לשרידיו של הכפר הצ'רקסי ג'ואיזה, שננטש במהלך מלחמת ששת הימים בשנת 1967. ליד שרידי הכפר תוכלו גם למצוא מעיין קטן, נחבא בין עצי האקליפטוס.
אורך המסלול הוא כארבעה קילומטרים ומשך ההליכה בו הוא כשעתיים. המסלול הוא בדרגת קושי קלה עד בינונית. 
המסלול הוא קווי, לכן מומלץ להשאיר רכב איסוף בנקודת הסיום שנמצאת על כביש 98, בערך חצי קילומטר מדרום לאלוני הבשן.

רכס בשנית-חזקה
רכס בשנית-חזקה


טיול לעין מוקש:

אם אתם אוהבים לטבול במעיינות, המעיין של עין מוקש הוא ללא ספק מקום ששווה לכם להגיע אליו. המעיין נמצא ליד שרידי הכפר הצ'רקסי הנטוש, עין זיוואן. המעיין נקרא על שם שדות המוקשים שנמצאים מסביב. עד שנת 2011, מטיילים היו מסכנים את חייהם ועוברים בשדות המוקשים על מנת להגיע למעיין המופלא הזה. היום, לשמחתנו, הדרך כבר פונתה על ידי חיל ההנדסה, כך שאין כל חשש. המים הקרירים של המים מתנקזים לבריכה מעוגלת מלאכותית, שאליה מוביל גרם מדרגות מעוקל. זוהי ללא ספק נקודה נפלאה לאלה מכם שמחפשים אחר מקום להתקרר בו בימים חמים במיוחד. 
כד להגיע לנקודה, תכניסו לוויז את השם "עין מוקש". כשתגיעו לחנייה של המקום, תצטרכו להמשיך ברגל אל המעיין. תלכו כ-800 מטרים בדרך העפר, שיוצאת מקצה מגרש החנייה, ותוך זמן קצר תגיעו למעיין. חשוב מאד שלא לסטות מדרך העפר אל המרחבים שמימין ומשמאל, שם עדיין יש מוקשים.

עין מוקש
עין מוקש


מבצר נמרוד:

המבצר המרשים שניצב למרגלותיו של החרמון הוא מבצר נמרוד, המבצר הגדול ביותר שנשתמר בארץ מתקופת ימי הביניים. הוא נבנה כאן ב-1227 על ידי המוסלמים, כיוון שהם חששו שהצלבנים ינסו לפלוש דרך המקום הזה לדמשק. זהו מקום מופלא לטייל בו עם כל המשפחה, במיוחד אם אתם חובבי ארכאולוגיה. תלכו בין המגדלים והאולמות השונים, תרדו אל מאגר המים הגדול, תזהו את הכתובות העתיקות השונות ותתרשמו מהנוף המרהיב הנשקף מחומותיו של המבצר. 
אורך המסלול במבצר הוא כקילומטר ומשך ההליכה בו הוא בין שעה לשלוש שעות, בהתאם למידת ההתעניינות שלכם.  
שעות הפתיחה: ימים ראשון עד חמישי ושבת בין השעות 8:00-17:00 וימי שישי וערבי חג בין השעות 8:00-16:00. בחורף, האתר נסגר שעה מוקדם יותר. 
האתר שייך לרשות הטבע והגנים ועל כן הוא בתשלום. המחיר למבוגר הוא 22 ₪ ולילד 9 ₪. אם יש לכם מנוי מטמון אתם נכנסים בחינם.  
טלפון לבירורים: ‎04-6949277.

מבט על מבצר נמרוד והנוף המטריף
מבט על מבצר נמרוד והנוף המטריף

 

זווית נוספת ממבצר נמרוד
זווית נוספת ממבצר נמרוד


אז כפי שאתם וודאי כבר מבינים, רמת הגולן מלאה בהפתעות ובנופים מופלאים. בין אם אתם אוהבים מעיינות, נחלים, מפלים, אתרים עתיקים או פריחות יפהפיות, טיול ברמת הגולן הוא ללא ספק בשבילכם. וכדי להוציא את המיטב מהטיול, כפי שכבר אמרנו, שווה להישאר לפחות לילה אחד בגולן בווילת נופש מפנקת, שתספק לכם את כל מה שתצטרכו בשביל ליהנות מלינה מחוץ לבית. כל שנותר לכם לעשות הוא להזמין את מקום הלינה המושלם עבורכם, לארוז את כל המשפחה ולצאת לדרך אל רמת הגולן המופלאה. אם אתם אוהבים מסלולי מים לחצו כאן ותגיעו לכתבה שתספר לכם על מסלולי המים השווים של רמת הגולן.