7 מחלבות ששווה לבקר ברחבי הגליל

26 ביולי 2020

אם אתם מתכננים חופשה משפחתית בגליל, כדאי לכם להכיר את המחלבות הנהדרות שקיימות באזור. הגליל נחשב למעצמת גבינות ולא בכדי. ביקור במחלבות השונות יחשוף בפניכם את הטעם המופלא של הגבינות המקומיות ויפגיש אתכם עם הצאן המקומי. במאמר הבא נציג בפניכם מספר מחלבות ששווה לבקר ברחבי הגליל ולשלב במהלך הטיול שלכם. 
אבל, לפני שאתם מתחילים לתכנן את הטיול שלכם לפרטי פרטים, כדאי לחשוב גם על מקום לינה מתאים. הגליל מלא באופציות לינה שונות, אך האופציה המומלצת ביותר בעינינו היא לינה בווילת נופש מפנקת בגליל. בווילת נופש תוכלו ליהנות מהשקט של הגליל ולא תצטרכו להצטופף עם עוד עשרות מטיילים אחרים.

אם תרצו לקבל המלצות על מחלבות ומשקים ששווה לבקר בהם באזור הדרום לחצו כאן ותקבלו המלצות על מקומות נפלאים!

הנה לכם כמה מהמחלבות המומלצות ביותר באזור הגליל:

מחלבת אלברוס:
המחלבה הראשונה ברשימה שלנו היא מחלבת אלברוס, שנמצאת בכפר הצ'רקסי כפר כמא. הגבינה הצ'רקסית היא מהמרכיבים החשובים ביותר במטבח הצ'רקסי, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שהגבינה שמיוצרת כאן היא מצוינת. במחלבה מייצרים גבינות בתהליך טבעי וללא חומרים משמרים על פי מתכון עתיק-יומין. בזמן שאתם טועמים מהגבינות, תוכלו גם לשמוע הסבר על תהליך הכנת הגבינות, על ההיסטוריה של המחלבה וכמובן גם על הצ'רקסים.
שעות הפתיחה: ימים א'-ה' משעה 8:00 עד 14:00. אחר הצהריים 16:30 עד 20:00. שישי שבת משעה 8:00 עד 20:00.
טלפון לבירורים: 055-6619799.
המחלבה נמצאת בכפר כמא, במרחק כעשרים דקות נסיעה מהכנרת.  
טיול באזור: תוכלו לבקר בכפר תבור, שנמצא בסמוך. יש שם מוזיאון המספר אודות תולדות האיכרים שהתיישבו במקום לפני למעלה ממאה שנה וכן את מוזיאון המרציפן, בו תוכלו לקחת חלק בסדנת מרציפן מהנה עם הילדים.

מחלבת אלברוס - כפר כמא
מחלבת אלברוס - כפר כמא


חוות עין כמונים:

כשמשפחת אברוצקי הגיעה לגליל בשנת 1979, היא התכוונה בכלל לגדל אפרוחים. אך, כשהגיעה ההיפר-אינפלציה, היא הבינה שאינה יכולה לתחזק עוד את המדגרה. כך יצא שבמקום אפרוחים, משפחת אברוצקי עברה לגדל עיזים. היום, הם מגדלים כ-600 עיזים במשק. בתחילה למדו להכין גבינת לאבנה מהבדואים המקומיים, אך בהמשך התמקצעו עוד יותר, טסו לצרפת ולמדו שם מטובי הגבנים. כשתגיעו לחווה, תוכלו לטעום בעיקר גבינות קשות, שזה תחום ההתמחות של המשפחה. 
שעות הפתיחה: מדי יום בין השעות 9:00-17:00. ארוחת בוקר מוגשת במקום עד השעה 12:00.
טלפון לבירורים: 04-6989680. 
חוות עין כמונים נמצאת ליד כפר חנניה, כ-25 דקות נסיעה מהכנרת. 
טיול באזור: צאו לטייל בנחל כמון, שנמצא במרחק נסיעה קצר מחוות עין כמונים. אורך המסלול הקווי הוא כ-2.5 קילומטרים והוא עובר בערוץ נחל יפהפה ועוצר במספר תצפיות נהדרות על הנוף של הגליל.

עין כמונים
עין כמונים


חוות רום:

בחווה מבודדת על הר כמון חיה משפחת רום, שמנהלת משק צאן מרשים במיוחד. עמית רום, אב המשפחה, החל את דרכו ברעיית צאן ובהמשך, יחד עם אשתו, החל לייצר גבינות. היום, המחלבה פועלת משנת 1996 ומייצרת למעלה מעשרה סוגים של גבינות אורגניות, כשרובן גבינות רכות וחצי קשות. החווה משמשת גם כחווה לשיקום תעסוקתי, והמשתקמים עוזרם לחווה במגוון תחומים, ביניהם טיפול בפינת החי, טיפול בגינת הירק ורעיית העיזים. 
יש להתקשר מראש כדי לוודא שעות פתיחה.
טלפון לבירורים: 04-9882476.
חוות רום נמצאת על ראש הר כמון, כ-45 דקות נסיעה מהכנרת.
טיול באזור: לאחר הביקור בחווה אתם יכולים ליהנות מהתצפית הנהדרת שנשקפת מהר כמון, שהינו ההר הגבוה ביותר בגליל התחתון, המתנשא לגובה של 598 מטרים. אפשר גם לטייל לאורך שביל יונתן המעגלי, שסובב את היישוב מכמנים.

חוות רום
חוות רום


מחלבת המאירי:

עוד מחלבה מצוינת היא מחלבת המאירי, שהיא גם המחלבה הוותיקה ביותר בישראל ומייצרת גבינות צאן גורמה כבר כ-170 שנה. כשתגיעו למחלבה לביקור תוכלו לא רק לטעום גבינות נהדרות, אלא גם לשמוע את הסיפור המרתק של המחלבה ושל צפת כולה. המבנה שבו שוכנת המחלבה מורכב מארבעה מפלסים, שהורכבו מהאבנים שנאספו מסמטאות העיר העתיקה של צפת לאחר שנהרסה ברעידת האדמה הגדולה של 1837. בסיום הסיור המרתק, שכולל גם חיזיון אורקולי, תוכלו לרכוש מגבינות המחלבה במחירים מיוחדים. עלות הסיור במקום הוא 20 ₪ למבוגר ו-15 ₪ לילד מעל גיל 3. 
שעות הפתיחה: המחלבה עורכת סיור מודרך במחלבה מדי יום שישי בשעה 12:00. בימים ראשון עד חמישי יש לתאם את הביקור מראש. המחלבה סגורה בשבת. 
טלפון לבירורים: 04-6921431.
מחלבת המאירי נמצאת בעיר העתיקה של צפת. 
טיול באזור: המחלבה נמצאת בצפת העתיקה, כך שאם אתם כבר באזור, שווה לשוטט בסמטאותיה של העיר העתיקה ולשאוב מעט מהאווירה המיוחדת.

מחלבת המאירי
מחלבת המאירי


מחלבת טבע עז:

כשתבואו לבקר במחלבת טבע עז, תוכלו לבקר גם בדיר העיזים הסמוך, שהוקם במקום בשנת 1984 על ידי דרור בוקר. כשש שנים לאחר הקמתה דיר, בוקר החליט להתמחות בייצור גבינות צאן. היום, הגבינות שמיוצרות במקום משווקות על ידי מחלבת גד. קיימים סוגים שונים של גבינות, ביניהן גבינות עובש, גבינות רכות למריחה, גבינות קשות וכן יוגורט ולאבנה. ניתן לתאם סיור מודרך בדיר העיזים, להתנסות בהאכלת העיזים, בחליבה שלהן ולקחת חלק בסדנה להכנת גבינות. 
שעות הפתיחה: ימים ראשון עד חמישי בין השעות 7:00-14:00 ובין השעות 16:30-20:00, שישי-שבת בין השעות 8:00-20:00.
טלפון לבירורים: 04-9822554 (למחלבה), 0509827990 (לתיאום סיור בדיר העיזים). 
המחלבה נמצאת במושב בן עמי, במרחק כחצי שעה נסיעה מעכו.
טיול באזור: במרחק כעשרים דקות נסיעה נמצאת מערת קשת בפארק אדמית, מערה מרהיבה ביופייה שמשקיפה לעבר הגליל. שווה להגיע לשם אם אתם אוהבים לצלם נופים משגעים. 

חוות חלב עם הרוח:
החווה האורגנית של חלב עם הרוח משרה אווירה נהדרת על כל מי שנכנס אליה. תרנגולים ואווזים מדדים בחצר, ואפשר גם לראות את עדר העיזים המקומי. בתיאום מראש, ניתן להגיע למסעדה של החווה כדי לטעום מהגבינות הנהדרות של המקום, שהם ברובן בסגנון צרפתי ואיטלקי, וליהנות ממגוון מאכלים העשויים מחומרים טריים וטעימים במיוחד. 
יש ליצור קשר עם החווה על מנת לתאם זמני הגעה.
טלפון לבירורים: 0505327387.
המחלבה נמצאת על הר השאבי, ליד יודפת, במרחק כחצי שעה נסיעה מעכו. 
טיול באזור: במרחק זעום מהחווה נמצא תל יודפת, שבו התרחש אחד מהקרבות המשמעותיים ביותר במרד הגדול. הקרב התרחש בשנת 66 לספירה, ואת שרידי היישוב היהודי העתיק עוד רואים בשטח.  

מחלבת הנוקד:
בעל המחלבה, דני ברזילי, התמחה בייצור גבינות בבית ספר מוביל לגבנות בצרפת. ב-1996 החל לייצר גבינות בעצמו והיום, תוכלו למצוא במחלבה שלו סוגים רבים של גבינות בסגנון צרפתי, ספרדי ואיטלקי, רובן גבינות קשות ובשלות. החנות של המחלבה צופה לעבר הנוף המרהיב של הר הכרמל, עמק זבולון והים התיכון, כך שללא ספק שווה להגיע. 
יש להתקשר מראש כדי לוודא שעות פתיחה.
טלפון לבירורים: 050-4647100.
מחלבת הנקוד נמצאת ברחוב ספיר 113 בגילון, כ-25 דקות נסיעה מעכו.
טיול באזור: לא הרחק ממחלבת הנוקד נמצאים הר גמל ומערות יונים. קיים מסלול רגלי קצר, העושה את דרכו לתצפית המרהיבה מראש הר גמל ויורד לצוק, שבו נמצאות מערות יונים. אורך המסלול כ-3 קילומטרים.

מחלבת הנוקד
מחלבת הנוקד


עכשיו, כשאתם כבר מכירים את המחלבות השונות שקיימות ברחבי הגליל, אתם יכולים להתחיל לתכנן את החופשה שלכם. תעדכנו את המשפחה בתוכניות שלכם, תזמינו וילת נופש מפנקת בגליל ותעשו את דרככם אל החופשה המושלמת.