9 אטרקציות למשפחות בשבת

22 ביוני 2020

הזמן האידיאלי לחופשה משפחתית הוא בסופשבוע, אבל מה יש לעשות בשבת? הכנו עבורכם רשימה של כמה מהאטרקציות שפתוחות בשבת ברחבי הארץ, כדי להקל עליכם את תכנון החופשה המושלמת. מומלץ גם להזמין וילת נופש מפנקת, כדי שהחופשה שלכם תהיה באווירה פרטית ומהנה במיוחד. 

אטרקציות למשפחות בשבת בירושלים:

גן החיות התנ"כי:
אם אתם משפחה שאוהבת חיות, אנו ממליצים על ביקור בגן החיות התנכ"י, מגני החיות הגדולים בארץ. בגן החיות הזה תמצאו מספר רב של בעלי חיים ארץ ישראליים, שחלקם הוזכרו בתנ"ך, ומכאן שמו של גן החיות. בין היתר, תראו בגן החיות את הנמר הפרסי, את הדוב החום הסורי, את הראם הלבן ואת האריה האסייתי.  קיימים בגן החיות גם מספר בעלי חיים בסכנת הכחדה, ביניהם הטיגריס הסומטרי, הדישון והיחמור הפרסי. בכל מקרה, צפויה לכם חוויה נהדרת, מלאה בבעלי חיים, לאורך שביליו הארוכים של גן החיות. אם תרצו, תוכלו גם לקפוץ לאקווריום ישראל השכן, שבו מוצגים מגוון בעלי חיים ימיים. 
שעות הפתיחה בשבת: בין השעות 10:00-18:00. 
המחיר: למבוגר – 59 ₪, לילד (מגיל 3 עד 18) – 46 ₪.
טלפון לבירורים: 02-6750111.

גן החיות התנ"כי בירושלים
גן החיות התנ"כי בירושלים

מוזיאון ישראל:
אם אתם יותר בעניין של היסטוריה, ארכאולוגיה וחושים – מוזיאון ישראל הוא מקום מרתק לכל המשפחה. תוכלו להתחיל את הסיור שלכם בדגם הענק של ירושלים בימי הבית השני,  להראות לילדים את מגילות ים המלח, הטקסט הקדום ביותר של התורה, ולהמשיך איתם לאגף הנוער של המוזיאון, שבו תמיד מוצגות תערוכות מתחלפות במגוון נושאים. אם עוד יהיה לכם כוח, תוכלו להמשיך אל האגף הארכאולוגי ולעבור בין הממצאים המרתקים, או לבקר באחת מהתערוכות המתחלפות של המוזיאון. 
שעות הפתיחה בשבת: בין השעות 10:30-16:00.
המחיר: למבוגר – 54 ₪. בשבת הכניסה לילדים עד גיל 17 היא בחינם. 
טלפון לבירורים: 02-6708811.

מוזיאון ישראל
מוזיאון ישראל

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד:
גם לאוהבי המדע שביניכם יש אטרקציה פתוחה בשבת והיא – מוזיאון המדע בירושלים! הילדים יוכלו ללמוד על המדע באמצעות הידיים, דרך מגוון תערוכות אינטראקטיביות. במוזיאון קיימות תערוכות רבות העוסקים בתחומים שונים, כגון מזון בעידן העתיד, נגינה באמצעים טכנולוגיים, מדעי המחשב, חשמל ובנייה. 
שעות הפתיחה בשבת: בין השעות 10:00-17:00.
המחיר: למבוגר – 50 ₪, לילד – 50 ₪. ילדים מתחת לגיל 5 נכנסים בחינם. 
טלפון לבירורים: 02-6544888.

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד
מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד

אטרקציות למשפחות בשבת בתל אביב והמרכז:

ספארי רמת גן:
אם אי אפשר לטוס לאפריקה – תמיד אפשר לחוות את הספארי של רמת גן, גם בשבת! תוכלו לנסוע במרחבי הספארי עם הרכבים הפרטיים שלכם ולהתבונן על בעלי החיים הרבים החיים בשטח. זהו הספארי הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון מבחינת מספר המינים הקיימים בו. הוא מחזיק בעדר ההיפופוטמים הגדול ביותר בגני חיות בעולם. לאחר הנסיעה בספארי הפתוח, תוכלו לבקר בגן החיות הסמוך, שבו עוד מגוון עצום של בעלי חיים.
שעות הפתיחה בשבת: שעות הפתיחה משתנות בהתאם לעונה ומתעדכנות באתר האינטרנט הרשמי של ספארי רמת גן. השערים נפתחים סביב 8:30-9:00 בבוקר ונסגרים סביב 14:30-16:30 בצהריים. 
המחיר: לאדם – 74 ₪. ילדים עד גיל שנתיים נכנסים בחינם. 
טלפון לבירורים: 03-6320222.

ספארי רמת גן
ספארי רמת גן

מוזיאון הילדים הישראלי בחולון:
מוזיאון הילדים הישראלי בחולון עוסק במגוון נושאים חברתיים, שחשוב ללמוד אותם. אחת מהתערוכות המובילות במוזיאון היא תערוכת דיאלוג בחשיכה, שבה אתם יכולים ללמוד על אורח החיים של אנשים עיוורים או לקויי ראייה. הביקור בתערוכה הוא במסגרת סיור מודרך בלבד, ומי שמדריך את הסיור הוא אדם עיוור או לקוי ראייה. הסיור לוקח אתכם אל מרחבים חשוכים לגמרי ומאפשר לכם לחוות את המרחבים באמצעות החושים האחרים שלכם: חוש השמיעה, חוש הריח, חוש המישוש וחוש הטעם.
הכניסה אפשרית מגיל 9 ומעלה.
שעות הפתיחה בשבת: בין השעות 10:00-13:30. יש להזמין סיור מראש, כיוון שהמקומות מוגבלים. 
המחיר: לאדם – 68 ₪. 
טלפון לבירורים: 03-6503000.

מוזיאון הילדים הישראלי בחולון
מוזיאון הילדים הישראלי בחולון

מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות:
המוזיאון המרהיב והמרתק הזה בתל אביב מספר אודות תולדות העם היהודי בתפוצות. כאן תוכלו לחזק את הזהות היהודית שלכם וללמוד על הפלורליסטיות הקיימת בלאום היהודי. בתערוכות הקבועות של המוזיאון תלמדו על מוסד בית הכנסת ועל יהודים שפרצו דרך לאורך ההיסטוריה. המוזיאון מלא בתצוגות של מולטימדיה, בתצלומים, בסרטונים ובקטעי הסבר מרתקים.
שעות הפתיחה בשבת: בין השעות 10:00-15:00.
המחיר: לאדם – 49 ₪. ילדים בני 5 ומטה נכנסים בחינם. המחיר כולל מדריך אודיו, שניתן לקבל בכניסה למוזיאון. 
טלפון לבירורים: 03-7457800.

מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות
מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות

אטרקציות למשפחות בשבת בצפון:

יער הקופים יודפת:
היכונו לחוויה מהנה ונעימה ביער של יודפת. יער הקופים החל לפעול כבר בשנות ה-70 של המאה ה-20, והפך במרוצת השנים למקלט חינוכי ותיירותי לבעלי חיים. ביודפת מאמינים שהקופים לא צריכים לחיות בכלובים, אלא לחיות חיים חופשיים בין צמרות העצים של היער. לכן, כשתתהלכו בשטחי היער אולי תזהו כמה קופים מקפצים בין העצים מעליכם או מגיעים ממש קרוב אליכם. חלקם אולי אפילו יחליטו להתיישב עליכם. על אף הפיתוי, חשוב שלא ללטף את הקופים או לגעת בהם בכל דרך, שכן זה עלול לפגוע בהם. 
יש אפשרות לרכוש מזון לקופים באתר. אסור להאכיל אותם מהיד, אלא מותר רק להניח את המזון על הקרקע ולצפות בקופים מגיעים אליו.
שעות הפתיחה בשבת: בין השעות 9:00-15:00.
המחיר: לאדם – 58 ₪.
טלפון לבירורים: 04-9801265.

יער הקופים ביודפת - לא רק קופים
יער הקופים ביודפת - לא רק קופים

"אגם חי" ביראון:
לחוויה באווירה כפרית, שקטה ויפהפייה, אנו ממליצים לעשות את דרככם ל"אגם חי" ביראון. המקום משמש גם הוא, כמו יער יודפת, כמקום שיקום לבעלי חיים. זהו גם מקום שיקומי לבעלי צרכים מיוחדים. במקום תמצאו מדשאות דשא רחבות ידיים, שולחנות פיקניק, מתקנים מתנפחים, מתקני שעשועים וגם מתקן חבלים אתגרי. באגם הניצב במרכז המתחם, תוכלו לשכור סירת פדלים ולשוט יחד עם הילדים במים השלווים, בין הברווזים החמודים. זוהי פיסת גן עדן בצפון.
ישנה פינת חי עם מגוון עשיר של חיות כגון: זוחלים, תוכים, שועלים, עופות דורסים, איילות, אלפקות, חוטמנים, סוסים, אמויים ועוד.
שעות הפתיחה בשבת: בין השעות 10:00-16:00.
המחיר: לאדם (מגיל שנתיים ומעלה) – 45 ₪. יש להוסיף על מחיר הכניסה תשלום נוסף עבור שירותים מסוימים, כמו השכרת סירת פדלים. 
טלפון לבירורים: 04-6868304.

אטרקציות למשפחות בשבת באילת:

חוות הגמלים:
בימי קדם, אנשים היו מתניידים ברחבי המדבר על גבי גמלים. היום, יש לכם הזדמנות לחוות את חוויית הרכיבה על גמלים באמצעות ביקור בחוות הגמלים ויציאה לטיול גמלים במדבר הסובב את אילת. חוות הגמלים מציעה מסלול משפחתי על גבי הגמלים. המסלול לוקח אתכם אל שמורת הרי אילת וכולל בסיומו כיבוד קל באוהל הבדואי שנמצא בחווה. 
משך הביקור כשעה וחצי.
הטיול מתקיים שלוש פעמים ביום, אבל זמני היציאה שלו משתנים בהתאם לעונה. יש לברר זמני יציאה של הסיור באמצעות יצירת קשר עם החווה.
המחיר: למבוגר (מגיל 12 ומעלה) – 160 ₪, לילד (7-12) – 120 ₪, לילד עד גיל 7 – 85 ₪.
טלפון לבירורים: 08-6370022. 

חוות הגמלים באילת
חוות הגמלים באילת

פארק תמנע:
במרחק נסיעה קצר מהעיר אילת נמצא האתר המדהים הזה, שבו היו כורים נחושת בימי קדם. פארק תמנע מלא בתצורות סלע מרשימות, כמו עמודי שלמה והפטרייה, ובמכרות נחושת עתיקים, שהילדים יכולים לזחול בתוכם. אתם יכולים לסייר בין האתרים השונים ברכב הפרטי שלכם או לשכור אופניים במרכז המבקרים. לאחר הסיבוב בפארק, אפשר לעצור ליד האגם המלאכותי, לשוט בו בסירת פדלים ולמלא בקבוקוני פלסטיק בחול הצבעוני שבמקום. זהו מקום בילוי נהדר, שיכול למלא לכם לפחות חצי יום.
הפארק נמצא במרחק כ-20 דקות נסיעה מאילת, על כביש 90.
שעות הפתיחה בשבת: בין השעות 8:00-16:00. 
המחיר: למבוגר (מגיל 15) – 39 ₪, לילד (מגיל 3) – 35 ₪.
טלפון לבירורים: 08-6316756.

פארק תמנע
פארק תמנע

עכשיו כשאתם יודעים שיש שפע של אטרקציות שפתוחות בשבת, כל מה שנותר לכם לעשות הוא להזמין את וילת הנופש המושלמת, לארוז את כל המשפחה ולצאת אל חופשה משפחתית חלומית באחד מיעדיה היפים של הארץ.