אתרים נסתרים ושווים בגליל המערבי

25 באוק׳ 2020

הגליל המערבי הוא מהאזורים היפים ביותר בארץ ומקום מושלם להעביר בו חופשה של יומיים-שלושה. אם כבר ביקרתם בעכו העתיקה, נהניתם בחוף הים של אכזיב, צילמתם את מערת קשת והגעתם ברגל למצודת המונפורט, סימן שאתם מכירים היטב את הגליל המערבי. במאמר זה ננסה לחדש לכם ולהציג בפניכם כמה אתרים נסתרים ושווים בגליל המערבי, שאולי עוד לא יצא לכם להכיר.

כדי להוציא את המיטב מהטיול שלכם בגליל המערבי, אנו ממליצים להישאר לפחות לילה אחד באזור. קיימות כמה אופציות ללינה, אבל וילת נופש בגליל המערבי היא מהאופציות הטובות ביותר. הלינה בווילה מאובזרת תאפשר לכם ליהנות מאווירה פרטית ושקטה עם המשפחה או עם החברים, מה שלא הייתם משיגים במקומות אחרים שבהם מתארחים רבים.

הנה לכם כמה מהאתרים הנסתרים והשווים בגליל המערבי, ברובם פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום:

האגם הנסתר במחצבת געתון:
זהו אחד מהאתרים הנסתרים ביותר בגליל המערבי. כדי לראות את האגם הנסתר שבמחצבת געתון תצטרכו לטפס על סוללת העפר שמעליו. "האגם" נוצר בתוך מחצבת געתון, לאחר שעבודות החציבה שבמקום יצרו בור ענק, שהגיע עד למי התהום. מי התהום עלו והציפו את המחצבה, שהיום הינה מאגר מרשים של מים צלולים ועמוקים. תוכלו לשבת מעל לאגם וליהנות מפיקניק עם המשפחה או עם החברים. אפשר גם לשחות במימיו של האגם, אולם חשוב לדעת שהמים עמוקים מאד ושאין במקום שירותי הצלה, לכן, יש להיזהר מאד בעת הכניסה למים, במיוחד אם אתם מגיעים עם ילדים. מומלץ לצייד ילדים במצופים. 
הכניסה ללא תשלום.
כדי להגיע לאגם הנסתר, חפשו בווייז "מחצבת עין יעקב". מהחנייה, משך ההליכה למים הוא כ-20 דקות בדרכי עפר.  

גן הפסלים של רות ומאירק'ה דודזון:
גן הפסלים הקסום הזה ממוקם בתוך חצר הבית של המשפחה וכולל בתוכו כ-300 פסלי פסיפס צבעוניים, המעוצבים בצורות שונות ומפוזרים בין עצי חורש טבעי ופרחים ססגוניים. הגן מאפשר גם הצצה אל תוך אורחות החיים, שהיו נהוגים בקיבוץ אילון של פעם, ומפגש עם סיפורו של מאיר דודזון, שהיה ממקימי הגן, פלמ"חניק, ממקימי חטיבת גבעתי, איש עבודה ומשפחה. 
יש לתאם את הביקור מראש. 
יצירת קשר: 052-3664609 (דליה).
המחיר: יש אפשרות לבקר בגן בחינם ולהשאיר תרומה. יש גם אפשרות להזמין סיור מודרך בתשלום סמלי של 20 ₪ לאדם עבור קבוצה של 20 איש ומטה.
גן הפסלים נמצא בקיבוץ אילון שבגליל המערבי.

עין געתון:
עין געתון הוא מעיין הנובע אל תוך בריכה, הנמצאת בלב חורשת אקליפטוסים באפיקו של נחל געתון. בערבית, המעיין נקרא עין מג'נון, כלומר "המעיין המשוגע". זאת, כיוון שהוא אינו אחיד בשפיעתו וישנן פעמים שבהן תמצאו אותו שופע מים, בעוד שבפעמים אחרות תמצאו אותו יבש. אם החורף היה גשום במיוחד, תוכלו למצוא כאן מים גם בקיץ. אך, גם אם המעיין יבש, החורשה הסמוכה היא מקום קסום לערוך בו פיקניק. יש במקום גם ברז מים. בזמן שתיהנו מהאוכל שהכנתם מבעוד מועד, תוכלו להשקיף גם לעבר חורבת געתון, שרידים של מבנה עתיק, שבו התגוררו בני משפחת סורסוק, בנקאים עשירים מלבנון. 
הכניסה ללא תשלום.
כדי להגיע לעין געתון, פנו מצומת כברי לכיוון יחיעם והמשיכו כ-1.5 קילומטרים עד שתגיעו לפנייה שמאלה לשביל עפר המסומן בסימון שבילים ירוק. השביל הזה מוביל אל המעיין.

הר אגר:
הר אגר הוא הר אפור כל השנה, וזאת כיוון שפסגתו מכוסה בבטון. בימי המנדט הבריטי, הבריטים הקימו תחנת משטרה במקום שבו ממוקמת היום משטרת מעונה וחיפשו דרכים להעביר אספקת מים אל האזור. המהנדסים הבריטים חשבו וחשבו עד שלבסוף הגיעו לרעיון מבריק - לכסות את ההר הקרוב לתחנת המשטרה, הר אגר, במשטח של בטון רחב ומדורג. במשטח הזה הם יצרו תעלות ניקוז, שהובילו מי גשמים אל תוך בריכת אגירה. בסופו של דבר, המים שנאגרו בבריכת האגירה היו רבים כל כך, שהבריטים הפנו חלק מהמים לאוכלוסייה שהתגוררה בסביבה. מדובר על 5,000 מ"ר של בטון, מוקף בטבע היפהפה של הגליל העליון המערבי. תוכלו לשבת על אחת ממדרגות הבטון האדירות ולהביט אל עבר הרי הגליל הנשקפים מכל עבר. אם אתם מגיעים עם ילדים, הם יוכלו להתרוצץ על גבי מדרגות הבטון ולקפוץ אל תוך תעלות הניקוז. 
הכניסה ללא תשלום. 
הר אגר נמצא בפאתי מושב מעונה. חפשו בווייז: "הבריכה הבריטית". 

קירות מדברים במושב שתולה:
אם תעשו את דרככם למושב שתולה שעל גבול לבנון, תוכלו ליהנות מיצירות גרפיטי מרהיבות ומעוררות מחשבה על גבי חומות הבטון של הגבול. ציורים אלה צוירו במסגרת פרויקט "קירות מדברים", שנעשה על ידי המועצה האזורית מעלה יוסף בשיתוף עם המרכז הקהילתי ועמותת ARTISTS 4 ISRAEL. העמותה כוללת כ-5,000 אמנים מרחבי העולם, שמציירים למען קהילות שונות הנמצאות בלב סכסוכים ביטחוניים, ביניהם ישראל. בפרויקט השתתפו שמונה אמני גרפיטי ידועים מרחבי העולם, שהגיעו במיוחד על מנת להשאיר על חותמם על הגבול. קטע החומה הזה נמצא סמוך למקום חטיפתם של אלדד רגב ואודי גולדווסר, שהביאה לפתיחתה של מלחמת לבנון השנייה. 
הכניסה ללא תשלום.
כדי להגיע לקירות המדברים, סעו לשתולה. המשיכו ישר בכניסה למושב עד שתגיעו לצומת טי, שם פנו שמאלה לעבר חומת הגבול. 

הבית המצויר בשלומי:
לא תאמינו מה מסתתר בתוך דירת העמידר האפרורית הזו שבעיירה שלומי. כשהגברת עפיה זכריה נפטרה בשנת 2002, כשהיא כמעט בת מאה שנים, מצאו בתוך ביתה אוצר אומנותי יוצא דופן. עפיה, שהתאלמנה בגיל 80, עברה לדירת העמידר הזו בשלומי והחלה לעסוק מחדש במה שאהבה יותר מכל – בציור. קירותיה, תקרותיה, דלתותיה וחלונותיה של הדירה הקטנה מכוסים כולם בציורים צבעוניים, שמבטאים את עולמה הפנימי העשיר של הגברת. היום, מועצת שלומי מנהלת את הבית כאתר תיירות הפתוח לציבור המבקרים.
יש לתאם את הביקור מראש.
יצירת קשר: 052-2987922 (שלום). 
המחיר: 15 ₪ לאדם.
הבית המצויר נמצא ברחוב נתן אלבז 151, שלומי. 

עכשיו כשאתם מכירים את האתרים המיוחדים הללו, אנו בטוחים שתמצאו שפע של דברים לעשות בגליל המערבי. כל שנותר לכם לעשות הוא להזמין וילת נופש מפנקת בגליל המערבי, לתכנן את המסלול שלכם, לעדכן את המשתתפים ולצאת לדרך אל החופשה המושלמת. מאחלים לכם חופשה מלאה בנופים מרהיבים ובמקומות קסומים!