6 מסלולי מים מומלצים למשפחות בצפון

03 ביוני 2020

כשהטמפרטורות עולות, זה הזמן המושלם לצאת למסלולי מים מהנים עם כל המשפחה. הצפון הוא אזור מלא במים ובמסלולי טבע יפים. כדי ליהנות מהחופשה המשפחתית המושלמת, אנו ממליצים להזמין וילת נופש בצפון ולצאת עם כל המשפחה לטיול כיפי במיוחד. אם אינכם בטוחים היכן לטייל, הכנו עבורכם רשימה של מסלולי מים מומלצים למשפחות בצפון. 

הבניאס:
הבניאס הוא מאתרי המים המובילים והיפים ביותר בישראל. רוב האנשים מכירים את שמורת טבע נחל חרמון (הבניאס), שבה גם נמצא מפל הבניאס המרשים. אבל, יש גם קטע של הבניאס שאינו דורש דמי כניסה, הקטע שנמצא באזור שבין שדה נחמיה לשאר ישב. באזור הזה תוכלו ליהנות מהמים הצלולים של נחל חרמון ולשבת לצדו בפינות חמד מוצלות. אם אתם מגיעים בזמן חופשת הקיץ או בסופשבוע, מומלץ להגיע כמה שיותר מוקדם כדי לתפוס מקום טוב ליד המים. 
אם תרצו, יש טיילת יפה, שעושה את דרכה לאורך הנחל ועוברת בתוך היישובים.  אנו ממליצים לעשות את דרככם דרומה, לכיוון כפר בלום. על ידי קיבוץ כפר בלום נמצא סכר כפר בלום היפהפה, שממש מזכיר מראות מאירופה. בדרך, תיתקלו גם בכמה עצי תות. 
ניתן לחנות בחניון האקליפטוס ליד שדה נחמיה בגליל העליון.
ההליכה היא פשוטה ונעימה. המרחק מחניון האקליפטוס לכפר בלום הוא כ-5 קילומטרים.

הבניאס

נחל שניר - חצבאני:
שמורת נחל שניר היא משמורות הטבע היפות בישראל, מלאה במים. קיימים מספר מסלולים בתוך השמורה, שאתם יכולים לבחור ביניהם בהתאם לדרגת הכושר שלכם ולזמן העומד ברשותכם. אם אתם קצרים בזמן או מגיעים עם ילדים קטנטנים, כדאי לצאת למסלול הקצר, מסלול מעגלי ונוח שעושה את דרכו לבריכות השכשוך של השמורה. ההליכה לבריכות השכשוך אורכת כ-10 דקות. שם, תוכלו לשלוח את הילדים ליהנות במים ובמפל שמזין את הבריכות. 
אם אתם מגיעים עם ילדים בוגרים יותר, אתם יכולים לבחור במסלול הארוך, שמגיע לאורך של כ-1.5 קילומטרים. המסלול הזה עוקב אחר הסימון של שביל ישראל (כתום-כחול-לבן) ועובר בין מים ומעברים צרים בין סלעים. דרגת הקושי היא קלה עד בינונית. לאורך הדרך תוכלו לעצור במספר פינות חמד מוצלות וליהנות מהמים הזורמים ומהנוף היפהפה. 
שעות הפתיחה של השמורה: בקיץ – ימים ראשון עד חמישי ושבת בין השעות 8:00-17:00, ימי שישי וערבי חג בין השעות 8:00-16:00. בחורף השמורה נסגרת שעה מוקדם יותר. 
המחיר: למבוגר – 28 ₪, לילד – 14 ₪.
טלפון לבירורים: 04-6950064.

נחל שניר - החצבאני

נחל יהודיה:
ברמת הגולן יש שפע של מעיינות ומפלים. אך, אחד ממסלולי המים האהובים ביותר בגולן הוא זה של נחל יהודיה, שעושה את דרכו אל מפל יהודיה. המפל נופל מגובה של כ-20 מטרים ואפשר לשחות בבריכה היפה שתחתיו. 
קיימים שני מסלולים עיקריים בשמורה. אם אתם מגיעים עם ילדים קטנים או שאתם קצרים בזמן, אתם יכולים לבחור במסלול הקצר, שאורכו כ-45 דקות. המסלול הזה ייקח אתכם ישירות אל המפל והבריכה שתחתיו. אם אתם מגיעים עם ילדים בוגרים יותר או שאתם משפחה של מטיבי לכת, אתם יכולים ללכת על המסלול הארוך, שהינו מסלול מעגלי האורך כ-3 שעות. המסלול עובר דרך מספר בריכות קטנות עד שהוא מגיע למפל עצמו.  
המסלול כולל קטעים שיש לשחות דרכם, לכן חשוב שכולם יידעו לשחות או יצטיידו במצופים.
המסלול מתחיל ומסתיים בחניון יהודיה. 
שעות הפתיחה של השמורה: בקיץ – ימים ראשון עד חמישי ושבת בין השעות 8:00-17:00, ימי שישי וערבי חג בין השעות 8:00-16:00. בחורף השמורה נסגרת שעה מוקדם יותר. 
המחיר: למבוגר – 22 ₪, לילד – 9 ₪.
טלפון לבירורים: ‎04-6962817.

נחל יהודיה רמת הגולן

עין תינה:
מסלול מים נוסף ששווה להכיר ברמת הגולן הוא המסלול של עין תינה – עין נוטרה. מדובר על מעיין מהמם, שממוקם בין הקיבוצים גונן וגדות. קיים מסלול קצר, שעובר דרך המים עד למפל יפהפה הפורץ בין העצים והסלעים. המים זורמים מתוך צינור גדול, שמזרים למקום את מי המעיין. ניתן לטפס אל ראש המפל, אך קחו בחשבון שהטיפוס הוא די מאתגר וחלקלק. זהו אחד מהמסלולים המרעננים ביותר, שכן ההליכה כולה היא בתוך המים הזורמים. לכן, מומלץ גם להצטייד בבגד ים או בבגדים להחלפה ובנעליים שמתאימות להליכה במים. 
הכניסה ללא עלות.

עין תינה

שמורת טבע נחל עמוד:
באזור הגליל העליון נמצא נחל עמוד, שעושה את דרכו לאורך כ-22 קילומטרים ונשפך אל הכנרת בבקעת גינוסר. לאורך המסלול בשמורת טבע נחל עמוד תוכלו ליהנות לא רק ממים אלא גם מעצים מרשימים, מבוסתנים ומשרידי טחנות קמח ומבטשה. מומלץ במיוחד להגיע הנה באביב, כשהכול פורח מסביב. 
אורך המסלול הוא כ-4 קילומטרים. משכו הוא בין 3 ל-4 שעות. 
דרגת הקושי של המסלול היא בינונית. 
שעות הפתיחה של השמורה: בקיץ – ימים ראשון עד חמישי ושבת בין השעות 8:00-17:00, ימי שישי וערבי חג בין השעות 8:00-16:00. בחורף השמורה נסגרת שעה מוקדם יותר.
המחיר: למבוגר - 28 ₪, לילד – 14 ₪.
טלפון לבירורים: 04-6999984. 

נחל עמוד עליון

טחנת קמח בנחל עמוד

שפך נחל דליות – שמורת המג'רסה:
בסמוך לחופי הכנרת תמצאו את גן העדן הקטן הזה, שפך נחל דליות, הידוע בשם המג'רסה. זה המקום שאליו מתנקזים רבים מנחלי רמת הגולן בדרכם אל הכנרת. "המסלול הרטוב" הוא מסלול מים נפלא לכל המשפחה, שמתאים לטיול באביב, בקיץ או בסתיו. מומלץ להגיע עם בגד ים או בגדים להחלפה, שכן המסלול עובר בתוך מים שלעיתים מגיעים לגובה של המותניים.
אורך המסלול הוא כ-800 מטרים. משכו בין חצי שעה לשעה. 
שעות הפתיחה של השמורה: בקיץ – ימים ראשון עד חמישי ושבת בין השעות 8:00-17:00, ימי שישי וערבי חג בין השעות 8:00-16:00. בחורף השמורה נסגרת שעה מוקדם יותר.
המחיר: למבוגר - 28 ₪, לילד – 14 ₪.
טלפון לבירורים: 04-6793410.

נחל דליות - שמורת המג'רסה

בין אם תבחרו לטייל בגולן, בגליל העליון או באזור הכנרת, תוכלו למצוא שפע של מסלולי מים כיפיים לכל המשפחה. במקום לחזור הביתה באותו היום, אנו ממליצים להעביר את הלילה בצפון כדי להוציא את המיטב מהטיול. בניגוד למלונות המלאים באנשים וברעש, וילת נופש בצפון מאפשרת לכם ליהנות מחופשה משפחתית בראש שקט ורגוע.
מאחלים לכם חופשה משפחתית נפלאה בין הנחלים, המפלים והמעיינות של צפון הארץ!