10 אטרקציות בחינם למשפחות ברחבי הארץ

15 ביוני 2020

אין כמו חופשה משפחתית בארץ ישראל היפה. אבל, לעיתים החופשה יכולה להסתכם בסכומי כסף גדולים מאד. בדיוק בגלל זה הכנו עבורכם רשימה של 10 אטרקציות מומלצות ברחבי הארץ, שפתוחים לקהל הרחב לגמרי בחינם. עכשיו כל מה שנותר לכם לעשות זה להזמין וילת נופש לכל המשפחה, לארוז את הדברים שלכם ולבחור איפה תרצו להעביר את החופשה המשפחתית שלכם – בצפון, בדרום או במרכז.  

אטרקציות בחינם למשפחות בירושלים ובמרכז:

בית המשפט העליון בירושלים:
אם תרצו ללמד את הילדים קצת על מערכת החוק בישראל, תוכלו לעשות זאת על ידי הגעה לסיור מודרך בבית המשפט העליון בירושלים. המבנה המרשים שוכן בקרית הממשלה שבגבעת רם וכולל אלמנטים ארכיטקטוניים מיוחדים במינם. הסיור יתחיל בהסבר מפורט אודות מערכת המשפט בישראל, בתי המשפט השונים ותפקידם, וימשיך בסיור ברחבי המבנה. תוכלו להשקיף מהחלון הפנורמי הגדול אל הנוף הירושלמי, להיכנס אל תוך אחד מאולמות המשפט ולבקר גם במוזיאון הקטן שבמקום, שמספר על תולדות המשפט לאורך ההיסטוריה.  
הסיור מתקיים מדי יום בשעה 11:00. 
טלפון לבירורים: 02-6759612.

בית המשפט העליון ירושלים
בית המשפט העליון בירושלים

פארק עמק הצבאים:
אחת מהריאות הירוקות הגדולות בירושלים היא הריאה הירוקה של פארק עמק הצבאים. בשטח הפארק נמצאים כיום כ-65 צבאים, שמתרוצצים בחופשיות ברחבי השטח העצום וחיים בתנאים הקרובים מאד לתנאים בטבע. הפארק הוקם בעקבות מחאה ציבורית, שקראה לשקם את אוכלוסיית הצבאים שחיה בעמק לפני סלילת כביש בגין באזור. היום תוכלו לבקר בפארק, לשוטט על פני שביליו השונים ולאתר צבאים ובעלי חיים נוספים. זוהי חוויה נהדרת לאוהבי הטבע שביניכם!
שעות הפתיחה: הפארק פתוח מדי יום מהזריחה ועד השקיעה.  
טלפון לבירורים: 02-9927699.

פארק עמק הצבאים
פארק עמק הצבאים

מוזיאון רוקפלר לארכאולוגיה:
אוהבי הארכאולוגיה וההיסטוריה שביניכם יוכלו לבקר במוזיאון הוותיק, מוזיאון רוקפלר, שהוקם על ידי הבריטים בשנות ה-30 של המאה ה-20. במוזיאון תוכלו למצוא מוצגים ארכאולוגיים מרתקים, שהובאו למוזיאון מרחבי הארץ. בין היתר, תמצאו כאן פסל בזלת של פרעה רעמסס השלישי שהובא מבית שאן, תבליטי עץ שהיו קיימים בתקופה האומיית במסגד אל-אקצא, ואת שרידי ארמון הישאם, שנבנה ביריחו לפני כ-1,500 שנים. מבנה המוזיאון גם הוא מעניין בפני עצמו, והחצר הפנימית שלו היא מהחצרות המרשימות בירושלים.
שעות הפתיחה: ימים ראשון, שני, רביעי וחמישי בין השעות 10:00-15:00, שבת בין השעות 10:00-14:00. המוזיאון סגור בימים שלישי ושישי ובערבי חג. 
טלפון לבירורים: 02-6708884.
המוזיאון נמצא ברחוב סולטן סולימאן 27 בירושלים.

מוזיאון רוקפלר לארכאולוגיה
מוזיאון רוקפלר לארכאולוגיה

טיילת תל אביב - יפו:
אם תרצו להעביר את החופשה שלכם באזור תל אביב, אחת מהאטרקציות החינמיות הטובות ביותר היא הליכה או רכיבה על אופניים לאורך טיילת תל אביב. הטיילת מחברת בין יפו העתיקה לנמל תל אביב. תוכלו להגיע מהקצה האחד לקצה השני תוך כשעה הליכה. בדרך, אתם יכולים לעצור באחד מהחופים היפים של תל אביב ולהיכנס למים הנעימים. נמל תל אביב הוא נקודה נהדרת לסיים בה את המסלול, שכן היא מלאה במסעדות שבהן אפשר לשבת עם כל המשפחה לארוחת צהריים או ערב.

טיילת תל אביב-יפו
טיילת תל אביב-יפו

אטרקציות בחינם למשפחות באילת:

פארק הצפרות אילת:
העיר אילת מוקפת בטבע מרהיב, כך שאם אתם משפחה שאוהבת טבע – צפויה לכם חופשה מושלמת בעיר הדרומית. אחד מהאתרים היפים והחינמיים, שנמצאים בקרבת העיר, הוא פארק הצפרות, שנמצא במרחק כ-5 דקות נסיעה מאילת. הערבה ובקעת הירדן הם מהנתיבים החשובים בעולם עבור הציפורים הנודדות, שעושות את דרכן לאירופה, לאפריקה או לאסיה. אילת משמשת כמקום מנוחה ו"תדלוק" משמעותי עבור הציפורים המתכוננות לקראת חציית מדבר הסהרה. בפארק תמצאו מספר שבילים יפים, העוברים דרך הצמחייה שנשתלה כאן. תוכלו לראות כאן ציפורים לאורך כל השנה, אך הזמן המומלץ ביותר לביקור הוא באביב, בשיא עונת הנדידה.
הפארק פתוח כל הזמן.
טלפון לבירורים: 050-7671290.

פארק הצפרות אילת
פארק הצפרות אילת

הקניון האדום:
לא מדובר בקניון כמו האייס מול וקניון מול הים. גם כאן מדובר באטרקציה מושלמת לאוהבי הטבע שביניכם. במרחק כחצי שעה נסיעה. בהרי אילת, נמצא המסלול הקליל והיפהפה הזה, שמתאים לכל המשפחה. המסלול מתחיל במישור ומתקדם למקום שבו נחשפת אבן החול הנובית, שצבעה אדמדם. הצבע האדמדם מקורו בתחמוצות ברזל שונות. באבן החול הזאת התחתר גם נחל שני, שיצר את מה שאנו מכנים היום "הקניון האדום". תרדו אל הקניון האדום באמצעות ידיות ומעקות ותמשיכו בתוכו למשך כ-200 מטרים. בסופו של הקניון תמצאו עלייה מצד ימין, שתיקח אתכם מעל לקניון וחזרה אל הרכב שהשארתם בחניית העפר. 
משך המסלול המעגלי הוא כשעה.

הקניון האדום אילת
הקניון האדום אילת

המזרקה המוזיקלית:
אם אתם מחפשים מקום מומלץ לבילוי ערב עם כל המשפחה, אנו ממליצים לעשות את דרככם למזרקה המוזיקלית שנמצאת ממש מאחורי הפירמידה הנטושה של הדה מקס. המופע המרהיב של המזרקה המוזיקלי כולל אורות צבעוניים, מזרקות מרקדות ומגוון שירים נהדרים. תוכלו להישאר קצת אחרי המופע ולתת לילדים להשתולל קצת על המדשאה הרחבה שבמקום.
שעות המופע: ימים שלישי, חמישי, שישי ושבת. בחורף – בשעות 19:30 ו-20:30, בקיץ – בשעות 20:30, 21:30.

המזרקה המוזיקלית אילת
המזרקה המוזיקלית אילת

אטרקציות בחינם למשפחות בצפון:

שביל פסגה על הר מירון:
אם אתם נמצאים בצפון, אחד ממסלולי הטיול היפים ביותר הוא זה שסובב את פסגת הר מירון. הר מירון הוא ההר השני בגובהו לאחר החרמון ומתנשא לגובה של כ-1,200 מטרים מעל פני הים. הטיול הוא נעים, קליל, מלא בפריחה ובנופים מרהיבים. 
אורך המסלול המעגלי הוא כ-2 קילומטרים ומשכו הוא כשעתיים-שלוש.

שביל פסגה על הר מירון
שביל פסגה על הר מירון

טיול למבצר המונפורט:
אלה מכם שמחפשים אחר מסלול מאתגר יותר, יכולים למצוא את מבוקשם במסלול הטיול העושה את דרכו למבצר המונפורט. המבצר הזה נבנה על ידי הצלבניים ומסביבו נבנו חוות וטחנות קמח רבות. הוא נהרס על ידי הממלוכים במחצית השנייה של המאה ה-13. קיימות דרכים רבות להגיע אל המבצר, אך אנו ממליצים על המסלול המעגלי, שמתחיל ומסתיים במצפה הילה. כשתגיעו אל המבצר המרשים, תיהנו מתצפית מרהיבה על הסביבה ותוכלו להלך בין השרידים העתיקים. בדרך חזרה למצפה הילה תעברו גם בעין טמיר, נקודה מצוינת לעצור בה להתרעננות ולשכשוך במים הקרירים.
המסלול מתאים למשפחות של מיטבי לכת. אורך המסלול הוא כ-9 קילומטרים ומשכו בין 6 ל-8 שעות.

טיול למבצר המונפורט
טיול למבצר המונפורט

רמת הנדיב:
באזור חיפה, סמוך לזיכרון יעקב, נמצא גן פורח ורחב ידיים, שהוקם סביב חלקת הקבר של הברון רוטשילד. כשתבקרו במקום תוכלו להלך בין הגנים השונים, להתרשם מהפריחה, ממפלי מים וכמובן, לספר לילדים על חלקו של הברון רוטשילד בהקמתם של היישובים השונים הקיימים עד היום בארץ שלנו. 
שעות הפתיחה: ימים ראשון עד חמישי ושבת בין השעות 8:00-16:00, ימי שלישי בין השעות 8:00-19:00, ימי שישי בין השעות 8:00-14:00. 
טלפון לבירורים: 04-6298111.

רמת הנדיב
רמת הנדיב

לא משנה באיזה יעד תבחרו לחופשה המשפחתית הקרובה שלכם, קיימות שפע של אטרקציות שבהן תוכלו לבקר לגמרי בחינם. כדי להוציא את המיטב מהחופשה, אנו ממליצים גם להעביר את הלילה באזור שבו אתם מבקרים. וילת נופש משפחתית היא דרך מעולה להעביר את הלילה בראש שקט ובאווירה פרטית. אנו בטוחים שתהיה לכם חופשה נהדרת!