אירועים ופסטיבלים מיוחדים בדרום

28 ביולי 2013

רוצים לשלב, במהלך הביקור שלכם בדרום, גם פסטיבל אחד או שניים? מעוניינים להפוך את החופשה שלכם למשהו קצת אחר? לחופשה תרבותית ומעניינת יותר? אם כן, הדרום מציע לכם מגוון של פסטיבלים מיוחדים, שמרביתם נערכים בתקופת הקיץ, וכולם מושכים אל האזור המוני מבקרים. אלה יכולים להיות פסטיבלים של מוזיקה, פסטיבלים של אמנות רחוב ועוד ועוד. הנה כמה מהפסטיבלים המוכרים של הדרום, שמומלץ שלא לפספס:

  • פסטיבל כדורים פורחים – בפארק אשכול, בכל שנה במהלך חג הסוכות, נערך אחד הפסטיבלים המרהיבים והצבעוניים ביותר באזור. פסטיבל הכדורים הפורחים שבפארק אשכול מזמן אליו את כול חובבי הספורט הייחודי הזה וגם את כל מי שרוצה לצפות בשמיים המתמלאים בשפע של כדורים פורחים מכל הצבעים ובכל הסגנונות.
  • פסטיבל תפוחי האדמה – הוא נערך בכל שנה בחג הפסח בדרך כלל ומושך אל הדרום המונים המעוניינים לבקר בו. הפסטיבל, שנערך במצפה גבולות, משלב במסגרתו שלל של פעילויות, המתמקדות כמובן בתפוחי אדמה וגם לא מעט הפעלות לילדים, הופעות, תערוכות, מופעי בישול וגם סיורים שלוקחים את המבקרים אל שדות תפוחי האדמה שבסביבה.
  • פסטיבל דרום אדום – מדובר באחד הפסטיבלים המרהיבים של הדרום, המתקיים במהלך חודש פברואר וכולל שפע של אירועים נהדרים, המתאימים לכל המשפחה. הפסטיבל שנערך בחסות הרשות לפיתוח הנגב מציע טיולים וסיורים מעניינים בסביבה, הופעות מוסיקה מצוינות, דוכני אוכל ומוצרים שונים וגם אטרקציות לילדים. כל אחד מסופי השבוע של הפסטיבל בחודש פברואר מוקדש לנושא אחר. סוף שבוע אחד מוקדש לאוכל, השני לתרבות, השלישי לספורט והרביעי נערך בהשראת חג הפורים.
  • פסטיבל לילות ירח – זהו ללא ספק אחד הפסטיבלים הקסומים ביותר המוצעים באזור הדרום. בכל קיץ מתקיים באזור הדרום הפסטיבל המיוחד הזה, הכולל להקות, זמרים ובעיקר מוסיקה ישראלית משובחת מאד. במקום ישנו גם הפנינג ענק, שמציע דוכנים שונים, סדנאות לכל הגילאים, טיולי אופניים וטיולים ליליים ובעיקר אווירה שאין כמותה.

הפסטיבלים השונים שבדרום משלבים בין מיקום בלתי רגיל לתרבות מקומית ואווירה נפלאה. מרביתם מיועדים לכל הגילאים ואפשר לשלב אותם במסגרת טיול משפחתי בדרום. אם מתכננים להגיע לאחד מהם, מומלץ להזמין כרטיסים מראש ובמיוחד אם מדובר בחודשי הקיץ או החופש הגדול. כדאי גם לארגן מקום לינה מתאים, כמו וילת נופש שכמותה יש לא מעט באזור הדרום ובדרך זו לשלב שהות של כמה ימים באזור.

כשבוחרים את הפסטיבל שאליו הולכים חשוב לבדוק עד כמה והאם הוא מתאים לכם. אם מדובר, למשל במשפחה עם ילדים, יש לוודא שיש בפסטיבל אטרקציות והפעלות שונות המתאימות במיוחד להם. אם אתם חובבי מוסיקה והולכים לפסטיבל מוסיקלי, בדקו האם סגנון המוסיקה המוצע בו אכן תואם לזה שאתם אוהבים. אל תשכחו כמובן, ובמיוחד אם מדובר בשעות הערב, להביא אתכם בגדים חמים, שכן גם בחודשי הקיץ, עשוי להיות קריר באזור זה.