6 נקודות התצפית היפות בירושלים

09 בספט׳ 2020

ירושלים היא מהערים היפות בארץ, מלאה במבנים עתיקים והיסטוריים ומוקפת בהרים מרהיבים. אם אתם מתכננים חופשה בירושלים, אנו ממליצים להגיע לכמה מנקודות התצפית היפות בעיר. מנקודות התצפית הללו תוכלו ליהנות מהנופים המהממים של העיר וגם לצלם כמה תמונות שוות לאינסטגרם. 
כדי להוציא את המיטב מהטיול שלכם בירושלים, מומלץ להישאר לילה באזור. וילת נופש מפנקת באזור ירושלים היא פתרון מושלם לאלה מכם שמחפשים אחר מקום שקט להניח בו את הראש. בניגוד למלונות הסטנדרטיים, בווילת נופש לא תצטרכו להצטופף עם עוד עשרות אנשים ותוכלו פשוט ליהנות מהחופשה שלכם.

הנה כמה נקודות התצפית היפות בירושלים:

תצפית הר הזיתים (תצפית רחבעם):
התצפית המפורסמת ביותר בירושלים היא זו שנמצאת על ראש הר הזיתים, שמתנשא לגובה של 826 מטרים. תצפית זו נקראת על שם רחבעם זאבי, שנרצח על ידי מתנקשים בעודו שר התיירות של ישראל. מראש הזיתים תוכלו ליהנות מהנוף הנהדר של ירושלים ובעיקר של העיר העתיקה, שנמצאת ממש למרגלות ההר. תוכלו לראות בבירור את הר הבית, את עיר דוד, את בית כנסת החורבה ואת הר ציון עם כנסיית הדורמיציון. 
כדי להגיע, אתם יכולים לקחת מונית לראש ההר או לעלות ברגל מכיוון העיר העתיקה. העלייה אל ראש הר הזיתים אורכת כ-15 דקות, בהתאם לכושר הגופני שלכם. קחו בחשבון שמדובר בעלייה תלולה מאד. אם אתם בוחרים להגיע עם רכב פרטי, מומלץ שלא להשאיר את הרכב ללא השגחה, שכן יש במקום תופעה של פריצה לרכבים. 
התצפית ללא תשלום.

תצפית רחבעם
תצפית רחבעם

תצפית מגדל דוד:
מגדל דוד הוא המגדל המרשים, שנבנה על ידי הורדוס במאה ה-1 לפנה"ס ועומד עד היום לצד שער יפו. בפנים תוכלו למצוא מוזיאון מרתק המספר אודות ההיסטוריה של ירושלים. אך, בעינינו גולת הכותרת של המוזיאון היא דווקא התצפית, שנמצאת על ראש מגדל דוד.
בדרך למעלה אל התצפית העליונה, תוכלו גם לעצור בתצפית הביניים ולהשקיף אל תוך החצר היפהפייה של המצודה, שמלאה בקשתות עתיקות ובאבנים עתיקים בני מאות שנים. כשתגיעו אל ראש המגדל, תוכלו ליהנות מתצפית עוצרת נשימה של 360 מעלות על ירושלים העתיקה והחדשה. תוכלו לזהות מגבוה את הרובעים השונים של העיר העתיקה, את הר הבית עם כיפת הסלע המוזהבת שעליו, ואת הר הזיתים התוחם את העיר ממזרח. אם תביטו למערב, תוכלו לראות את משכנות שאננים, השכונה היהודית הראשונה מחוץ לחומות העיר, את מלון המלך דוד וכמובן את שדרות ממילא. 
שעות הפתיחה: ימים שני עד חמישי ושבת בין השעות 10:00-18:00, ימי שישי בין השעות 10:00-14:00. המוזיאון סגור בימי ראשון. 
מחיר הכניסה למוזיאון: מבוגר – 40 ₪, ילד (3-18) – 18 ₪, אזרח ותיק – 20 ₪. ניתן לרכוש כרטיס משולב עם אחד מהמופעים הליליים המרשים של מגדל דוד. יש גם אפשרות לשלם 15 ₪ בלבד, אם ברצונכם לעלות רק לתצפית ולא להסתובב במוזיאון.
טלפון לבירורים: *2884. 
מגדל דוד נמצא בתוך העיר העתיקה, לצד שער יפו. 

טיילת ארמון הנציב:
טיילת ארמון הנציב מספקת נופים מרהיבים לעבר העיר העתיקה וההרים הסובבים את ירושלים. הטיילת נקראת על שם ארמון הנציב, שנמצא בקצה שלה. ארמון הנציב שימש כבית המגורים והלשכה של הנציב העליון הבריטי בימי המנדט הבריטי. היום המבנה משמש כמטה של ארגון הפיקוח על הפסקת אש של האומות המאוחדות. הטיילת נגישה מאד וניתן לטייל לאורכה גם עם עגלות לילדים או עם כיסא גלגלים. 
אם אתם מגיעים עם רכב פרטי, תוכלו למצוא חנייה בכיכר, שנמצאת בצומת הרחובות דניאל ינובסקי ועולי הגרדום בירושלים. אפשר גם להחנות בתוך מתחם יס פלנט, שנמצא ממש על יד הטיילת ולהמשיך משם ברגל. 
התצפית ללא תשלום.

מבט על טיילת ארמון הניצב
מבט על טיילת ארמון הניצב

תצפית גג "אש התורה":
אחת מהתצפיות המרגשות ביותר בירושלים, לפחות בעינינו, היא התצפית מגג "אש התורה" שברובע היהודי. התצפית אומנם לא תופסת הרבה פריטים בנוסף, אבל מספקת נקודת תצפית עוצרת נשימה לעבר הר הבית והרחבה המרשימה של הכותל. על הגג תמצאו גם דגם מרשים ומפורט של בית המקדש, כפי שאולי היה נראה לפני כאלפיים שנה. ארגון "אש התורה" פועל כדי לגשר בין יהודים שונים ברחבי העולם והמטה הראשי שלו שוכן בתוך המבנה הזה של ישיבת אש התורה, שמשקיף לעבר הכותל המערבי. 
שעות הפתיחה: ימים ראשון עד חמישי בין השעות 9:00-18:00. המרכז סגור בשישי ובשבת. 
המחיר: העלייה לתצפית עולה 10 ₪ לאדם. יש אפשרות גם לתאם סיור מודרך במרכז "אש התורה", שמחירו שונה. 
טלפון לבירורים: 073-229-3539.
התצפית נמצאת ברחוב התמיד 6, הרובע היהודי, ירושלים.

טיילת חומות ירושלים:
אם אתם רוצים ליהנות מתצפית שהיא גם חוויה בפני עצמה, אתם יכולים לעלות לטיילת חומות ירושלים ולעבור מעל הרובעים השונים של העיר העתיקה. הקטע הדרומי של הטיילת ייקח אתכם לכיוון הרובע היהודי ושער האשפות, שמוביל לכותל ויאפשר לכם ליהנות גם מתצפית לעבר משכנות שאננים, השכונה היהודית הראשונה מחוץ לחומות. הקטע הצפוני של הטיילת ייקח אתכם לכיוון שער האריות ויאפשר לכם לתצפת אל עבר גגות הרובע הנוצרי והמוסלמי ולראות את הכנסיות והמנזרים השונים. הכרטיס תקף ליומיים ולכן, אם תרצו, תוכלו לחוות את שני המקטעים של הטיילת בזמן החופשה שלכם בעיר. 
שעות הפתיחה: ימים ראשון עד חמישי ושבת בין השעות 9:00-16:00, ובחורף עד השעה 17:00. ימי שישי וערבי חג בין השעות 9:00-14:00. בימי שישי הטיילת הצפונית סגורה. באוגוסט, הטיילת פתוחה בין השעות 9:00-22:00. הטיילת סגורה בשבת. 
המחיר: מבוגר – 20 ₪, ילד (5-18) – 8 ₪, אזרח ותיק – 10 ₪. 
טלפון לבירורים: 02-6277550.
הכניסה לתצפית היא משער יפו. 

מגדל הפעמונים של ימק"א:
מרכז ימק"א ירושלים הוא מרכז תרבות וספורט, שנחנך בשנת 1933 ומטרתו לטפח את האחווה ואת הידידות בין נוצרים, מוסלמים ויהודים. זהו מבנייני ימק"א היפים ביותר בעולם. היום, פועלים במתחם של המבנה גם מלון יוקרתי ואולם קונצרטים. אבל, אנחנו נמליץ לעלות דווקא למגדל הפעמונים המרשים של ימק"א, שמתנשא לגובה של כ-50 מטרים ומשקיף על הנוף המרהיב של ירושלים. 
המחיר: העלייה לתצפית עולה 15 ₪ לאדם. אין אפשרות לעלות לבד, אלא רק בתור זוג. 
מייל ליצירת קשר: info@ymca.org.il.
התצפית נמצאת ברחוב המלך דוד 26, ירושלים.

עכשיו כשאתם כבר מכירים כמה נקודות תצפית יפות שתוכלו לשלב במהלך הטיול שלכם בירושלים, אתם יכולים להתחיל לסגור את הפרטים האחרונים של החופשה שלכם. תזמינו וילת נופש מפנקת באזור ירושלים, תתכננו באיזה אתרים תבקרו בכל יום, תעדכנו את כל המשתתפים ותצאו לדרך אל עבר אחת מהערים העתיקות והיפות בעולם.