יקבים מומלצים ברמת הגולן

19 ביולי 2020

אם אתם אוהבים יין, אנו ממליצים לכם לצאת לטיול טעימות ברמת הגולן. ברמת הגולן קיימת אדמה בזלתית עשירה בחרסית וטמפרטורה, שמשתנה באופן משמעותי בין היום לבין הלילה. התנאים הללו מאפשרים לגדל ברמת הגולן ענבים איכותיים במיוחד, שהופכים בהמשך ליין משובח. מהפכת היין ברמת הגולן החלה לפני כ-35 שנה, והיום יש ברמת הגולן יקבים רבים, חלקם גם יקבי בוטיק. הכנו עבורכם רשימה של כמה מהיקבים המומלצים ביותר בגולן, כדי שתוכלו ליהנות מטיול מהנה מלא ביין טוב. וכדי להוציא את המיטב מהחוויה, מומלץ להזמין וילת נופש מפנקת ברמת הגולן, כך שתוכלו לבקר בכמה שיותר יקבים ללא לחץ של זמן. וילת נופש תאפשר לכם ליהנות מחוויית לינה פרטית ושקטה.

הנה לכם כמה מהיקבים המומלצים ביותר ברמת הגולן:

יקב רמת הגולן:
אחד מהיקבים הגדולים והמפורסמים בישראל הוא יקב רמת הגולן, השוכן בעיר קצרין. זהו היקב הראשון שהוקם ברמת הגולן, והוא גם זכה להכרה בינלאומית, כך שללא ספק שווה לטעום מהיין שמיוצר ונמכר בו. היינות של יקב רמת הגולן מיוצרים מענבים שמגדלים ב-24 כרמים שונים ברמת הגולן, כך שהיקב מייצר יינות מ-22 זנים שונים של ענבים. בין הזנים נמנים מלבק, פינו נואר וסירה. 
תוכלו לבקר במרכז המבקרים המרשים של היקב, ללמוד על תהליך ייצור היין, וכמובן ליהנות מטעימות יין. אם תרצו, תוכלו להזמין גם סיור מיוחד בכרמים השייכים ליקב וליהנות מארוחה עשירה במסעדת המקום. 
שעות הפתיחה: יום ראשון בין השעות 8:30-17:30, ימים שני עד חמישי בין השעות 8:30-18:30. בקיץ, מרכז המבקרים פתוח בימי שישי וערבי חג בין השעות 8:30-15:00, ובחורף בין השעות 8:30-14:00. מרכז המבקרים סגור בשבת. 
טלפון לבירורים: 073-7577172. 
מחיר הסיור משתנה בהתאם לסוג הסיור. 
היקב נמצא ברחוב דרך היין 4, קצרין. 

יקב רמת הגולן
יקב רמת הגולן


יקב אסף:

אסף ואורן קדם מייצרים יינות משובחים מאז שנת 1998. היקב ממוקם בתוך מבנה בזלת, שנבנה בעבר על ידי הסורים ושופץ על ידי המשפחה. ביקב משתמשים בענבים הגדלים בכרמים השייכים למשפחה כדי לייצר כ-55 אלף בקבוקים מדי שנה. הענבים גדלים בשש חלקות נפרדות, כשלכל חלקה אופי משלה. בין הזנים שהיקב משתמש בהם הם קברנה פרנק, זינפנדל, שירז ושנין בלאן. 
במתחם של היקב קיים מרכז מבקרים, שבו חדר טעימות נעים, בית קפה וכן מרפסת משגעת, המשקיפה לעבר הנוף המרהיב של רמת הגולן. הטעימות נעשות בהדרכת צוות היקב ובמהלכן ניתנים הסברים מקצועיים וסיפורים על הקמת היקב. 
שעות הפתיחה: ימים שני עד חמישי ושבת בין השעות 10:00-17:00, יום שישי בין השעות 10:00-16:00. היקב סגור ביום ראשון. 
טלפון לבירורים: 054-3915552. 
מחיר הטעימות: החל מ-30 ₪ לאדם. 
היקב נמצא לצד כביש 91, כקילומטר צפונה מצומת נשוט.

יקב אסף
יקב אסף - ניתן להנות מאוכל לצד היין


יקב פלטר:

יקב פלטר הוקם על ידי טל פלטר, שלמד ייננות וגידול גפנים באוסטרליה הרחוקה והחליט ליישם את מה שלמד באזורים הגבוהים שבארצנו. הדבר שמייחד את היינות של יקב פלטר מיינות אחרים הוא שביקב הזה משלבים בין זני הענבים הגדלים לצפון רמת הגולן לבין אלו הגדלים בכרמים בהרי ירושלים, באזור מצפה רמון ובגליל העליון. יין הדגל של היקב משלב ארבעה זנים שונים של ענבים ומיוצר רק בשנות בציר מובחרות. 
מרכז המבקרים של יקב פלטר נמצא בתוך האנגר הייצור ומאפשר לכם ליהנות מסיור מרתק ביקב ובמזקקה של המקום ומטעימות יין ותזקיקים. 
שעות הפתיחה: ימים ראשון עד חמישי בין השעות 10:00-17:00, ימים שישי ושבת בין השעות 10:00-16:00.
טלפון לבירורים: 077-9100355.
מחיר הסיור ביקב משתנה בהתאם לגודל הקבוצה. 
היקב נמצא בקיבוץ עין זיוון.

יקב פלטר - ניתן להנות מפלטת גבינות עשירה בתיאום ותשלום נוסף
יקב פלטר - ניתן להנות מפלטת גבינות עשירה בתיאום ותשלום נוסף


יקב הר אודם:

יקב הר אודם שוכן בגובה של כ-1,100 מטרים מעל פני הים והינו יקב משפחתי, שהחל את דרכו בתוך בית המשפחה. היקב משתמש בענבים הגדלים בכרמים הנמצאים בצפון רמת הגולן ובהרי הגליל. כשאתם מגיעים לטעימות, מומלץ לטעום מיין הדגל של היקב – יין "אלפסי", המיוצר מהענבים המשובחים ביותר של היקב וזוכה למספר שנות התיישנות. 
המרכז המבקרים האינטימי של היקב תוכלו לשמוע אודות הקמת היקב ותהליך הכנת היין וכמובן, ליהנות מתפריט טעימות עשיר. אם תגיעו ביום שבו מקיימים ביקב תהליכי ייצור, תוכלו להשקיף על התהליך דרך החלון הפנורמי של היקב.  
שעות הפתיחה: ימים ראשון עד חמישי בין השעות 10:00-17:00, ימי שישי וערבי חג החל מהשעה 10:00 בבוקר ועד כניסת שבת. היקב סגור בשבת וחג. 
טלפון לבירורים: 04-6871122. 
מחיר הטעימות: החל מ-25 ₪ לאדם. 
היקב נמצא ביישוב אודם.

יקב הר אודם
יקב הר אודם


יקב בהט:

יקב הבוטיק המשפחתי של יקב בהט מציע לא רק טעימות למבוגרים, אלא גם פעילויות נטולות-אלכוהול לילדים, כך שאם אתם מטיילים עם כל המשפחה תוכלו לבלות כאן מבלי לחשוש שהילדים ישתעממו. היקב הוקם על ידי עופר בהט, מומחה לשימור וקירור פרי, שהחל את דרכו בייצור יין במחסן שליד הבית שלו. לאחר שנים ארוכות של התנסות, הוא החליט לפתוח את היקב לקהל הרחב. כיום, יקב בהט משתמשים בענבים הגדלים בעמק קוניטרה ולמרגלות הר בנטל ומייצר כעשרת אלפים בקבוקים בשנה. היינות של יקב בהט נמכרים אך ורק ביקב, כך שאם תרצו לרכוש יין ייחודי, שלא משווק במקומות אחרים – זה המקום. 
במרכז המבקרים תוכלו ליהנות מטעימות יין וגבינות וכן מסיור ביקב, תוך הסברים על תהליך ייצור היין. בעונת הבציר תוכלו גם לצאת לסיור בכרמים שנמצאים בעמק קוניטרה ולהבין כיצד הענבים מגיעים מהכרם אל הבקבוק. 
שעות הפתיחה: ימים ראשון עד חמישי בין השעות 10:00-18:00, ימי שישי וערבי חג בין השעות 10:00-16:00. בחורף מרכז המבקרים נסגר שעה מוקדם יותר. היקב סגור בשבת.
טלפון לבירורים: 04-6993710.
המחיר: סיור החל מ-15 ₪ לאדם, סדנת יין לילדים (מעל גיל 3) - 35 ₪ לילד. 
היקב נמצא בקיבוץ עין זיוון.

יקב בהט - ניתן להנות מטעימות אוכל לצד היין בתיאום ותשלום נוסף
יקב בהט - ניתן להנות מטעימות אוכל לצד היין בתיאום ותשלום נוסף


חמשת היקבים הללו הם רק קצה המזלג של עולם היין ברמת הגולן. אם אתם אוהבי יין, אנו בטוחים שתמצאו שפע של יינות משובחים ביקבים השונים הפזורים ברמת הגולן המרהיבה. כל שנותר לכם לעשות הוא להזמין וילת נופש מפנקת ברמת הגולן, לעדכן את כל המשתתפים בטיול ולצאת לדרך אל חוויה שכולה יין ברמת הגולן.