6 מסלולי הליכה מומלצים בדרום

08 ביולי 2020

דרום הארץ מלא בנופים טבעיים יפהפיים של מדבר. אם אתם רוצים לצאת לטיול לדרום עם המשפחה או עם חברים, קיבצנו עבורכם כמה מסלולי הליכה מומלצים בנגב ובערבה. כדי להוציא את המיטב מהטיול שלכם, מומלץ להישאר לפחות לילה אחד בדרום ולצאת למגוון מסלולי ההליכה היפהפיים של האזור. וילת נופש בדרום תספק לכם חוויית לינה אחרת לגמרי ממה שהכרתם עד כה – חוויה שכולה שקט ופרטיות.
הנה לכם כמה ממסלולי ההליכה המומלצים בדרום: 

טיול לעין עקב:
אחד מהדברים המיוחדים ביותר שאפשר למצוא במדבר זה מים, ועין עקב הוא מבריכות המים היפות בנגב. את המסלול לעין עקב תתחילו במנחת המטוסים מצפון למדרשת בן גוריון. משם, תעשו את דרככם על שביל מסומן שחור, שיוביל אתכם למפגש עם שביל ישראל. תטפסו בטיפוס די מאתגר אל ראש חוד עקב, תיהנו מתצפית מרהיבה על הסביבה ותמשיכו מטה עד לעין עקב. שם תוכלו לטבול במים הקרירים ולהתרענן לפני החזרה אל נקודת ההתחלה. 
אורך המסלול הוא כ-11 קילומטרים ומשך ההליכה בו הוא כשש שעות. דרגת הקושי היא קשה עד מאתגרת. 
זהו מסלול טיול מעגלי.

עין עקב
עין עקב


טיול במכתש רמון:

טיול בנגב אינו מושלם ללא ביקור במכתש רמון, אחד מפלאי הטבע הגדולים של העולם כולו. המכתש הוא תופעה גיאולוגית ייחודית במינה, שמאפשרת לנו להביט אל הסלעים והצבעים שבעומק האדמה. ומכתש רמון הוא הגדול ביותר מחמשת מכתשי הנגב. לא משנה באיזה מסלול תבחרו לטייל במכתש רמון, צפויה לכם חוויה נהדרת מלאה בתצורות, בצבעים ובצמחייה. המסלול המומלץ ביותר מתחיל ממרכז המבקרים של מצפה רמון, שהוא בפני עצמו אטרקציה תיירותית מומלצת, וממשיך על שביל ישראל, שמוביל לפנייה שמאלה אל שביל מסומן ירוק, שעושה את דרכו אל תוך עומק המכתש. אם תמשיכו על השביל המסומן ירוק, תגיעו בסופו של דבר אל המנסרה, גבעה ייחודית המכוסה בעמודי אבן חול.  
קיימים אורכים שונים למסלולים שבמכתש רמון. ניתן לבלות חצי יום במכתש ואם תרצו, אף יותר. דרגת הקושי של רוב המסלולים היא בין בינונית לקשה.

מכתש רמון
מכתש רמון


טיול לסנפיר הגדול:

אחד מהמסלולים היפים אך המאתגרים ביותר בישראל הוא המסלול של הסנפיר הגדול, שעושה את דרכו על ראש רכס חתירה. המסלול מלא בתצפיות נהדרות לעבר המכתש הגדול, שנקרא גם מכתש חתירה או בשמו החדש, מכתש ירוחם. את המסלול תתחילו מהחניון של עין ירקעם, על כביש 206. אם תגיעו למקום אחרי גשמים, אולי תזכו לראות את הגבים הסמוכים מלאים במים. תחצו את כביש 206 לכיוון מערב ותעברו במעבר התת קרקעי העובר מתחת לפסי הרכבת שנמצאים בסמוך למפעלי אורון. זמן קצר לאחר מכן כבר תתחילו לטפס על הסנפיר הגדול וליהנות מהתצפיות הנהדרות על הסביבה. השביל מסומן בסימון שביל ישראל. יש כמה קטעים שבהם צריך להיעזר בידיות שתקועות בסלע. 
אורך המסלול הוא כ-5 קילומטרים ומשך ההליכה הוא כ-5 שעות. דרגת הקושי היא קשה. 
זהו איננו מסלול מעגלי. נקודת הסיום היא על כביש 206, בערך שני קילומטרים מדרום לנקודת ההתחלה.

הסנפיר הגדול
הסנפיר הגדול


טיול בקניון ברק (נחל ברק):

נחל ברק הוא אחד מהנחלים העושים את דרכם אל הערבה והוא מציע מסלול אתגרי הכולל סולמות ודרגיות. לאחר גשמים, הגבים לאורך הקניון מתמלאים במים והופכים למוקד משיכה עבור מטיילים המחפשים אחר מקום מרענן באמצע המדבר. 
כדי להגיע לנקודת ההתחלה של המסלול, סעו אל חניון לילה נחל ברק והמשיכו ממנו בדרך עפר כ-6.7 קילומטרים עד שתגיעו לצומת שבילים, שבו סימון ירוק לכיוון נחל פארן. תתקדמו מעט עד שתגיעו לתיבת "ספריית שביל ישראל". שם תוכלו לחנות ולהתחיל את ההליכה ברגל. אל תשאירו חפצים יקרי ערך ברכב. 
המסלול מתחיל בעלייה תלולה וקצרה וממשיך על סימון שבילים כחול מעל לקניון נחל ברק. השביל בקטע הזה אינו מתאים לסובלים מפחד גבהים, שכן הוא צר וגבוה יחסית. לאחר זמן קצר, תתחילו בירידה קצרה אל תוך קניון נחל ברק. כאן הקניון מלא בסולמות, בדרגות ובגבי מים. אחרי שיטפונות, יכול להיות שתצטרכו לחצות את הגבים בשחייה. לכן, חשוב להיערך מראש עם בגדים מתאימים למעבר במים ובשקיות אטומות לחפצים יקרי ערך. לאחר ארבעה גבים, הקניון יתחיל להיפתח ואט-אט תגיעו חזרה אל החנייה שבה השארתם את הרכב שלכם. 
אורך המסלול הוא כ-3 קילומטרים ומשך ההליכה בו הוא בין 3 ל-4 שעות. דרגת הקושי היא מאתגרת. 
זהו מסלול מעגלי. 

נחל ברק
נחל ברק


טיול בקניון שחורת ועמודי עמרם:

מסלול טיול נעים ויפהפה, שמתאים לכל המשפחה, הוא המסלול העובר בקניון שחורת. את המסלול תתחילו בחניון לילה שחורת. חלק מהמסלול עובר בתוך קניון שחורת המוצל וחלק חשוף לשמש. לאחר שיטפונות, תוכלו למצוא כאן גם מספר גבי מים מרעננים. המסלול כולל מספר מפלונים קטנים, שתוכלו לטפס באמצעות יתדות התקועות בסלע, ונקודת תצפית יפה לעבר הערבה המרשימה. 
לאחר המסלול בקניון שחורת תוכלו להמשיך מרחק קצר ברכב אל מגרש החנייה של עמודי עמרם. ממגרש החנייה, תלכו מרחק קצר ברגל עד לעמודי עמרם, העשויים מאבן חול נובית בגוון ורדרד. העמודים הללו הם מהתצורות המרשימות ביותר במדבר הישראלי ושווה להגיע אליהם גם אם אינכם מתכננים לטייל בקניון שחורת. ההליכה אל העמודים מאד קלה ומתאימה לכל המשפחה. אורך המסלול עד לעמודי עמרם הוא כקילומטר. 
אורך המסלול בקניון שחורת הוא כ-4 קילומטרים ומשך ההליכה בו הוא כארבע שעות. דרגת הקושי קלה עד בינונית.
זהו מסלול מעגלי.

עמודי עמרם
עמודי עמרם

 

קניון שחורת
קניון שחורת

מסלול להר שלמה:
הר שלמה, המתנשא לגובה כ-700 מטרים מעל פני הים, הוא מההרים הבולטים ביותר בהרי אילת. מקור הצבע השחור של ההר הוא מסלעים מגמטיים, שעלו מעומק הקרקע לפני מיליוני שנים. הטיפוס אל פסגת הר שלמה הוא קשה ומומלץ לבצע אותו בשעות הבוקר המוקדמות ולא בשיא החום של היום. אך, העלייה מתגמלת ביותר. מראש ההר תוכלו ליהנות מתצפית מופלאה אל עבר המדבר, מפרץ אילת והמדינות השכנות – ירדן, מצרים וערב הסעודית. 
כדי להגיע, תצטרכו לנסוע מאילת על כביש 12 עד שתגיעו לפנייה לעבר הר שלמה. תיסעו על דרך המסומנת בכחול כקילומטר עד שתגיעו אל חניית עפר לצד ההר. 
אורך המסלול הוא כ-4 קילומטרים ומשך ההליכה בו הוא כארבע שעות. דרגת הקושי קשה.
זהו מסלול מעגלי.

מסלול להר שלמה
מסלול להר שלמה


חשוב לזכור – כשיש חשש לשיטפונות, אסור להיכנס למסלולי טיול, בייחוד לא למסלולים העוברים בקניונים. זוהי סכנת חיים. 

עכשיו כשאתם כבר יודעים על כמה מסלולי הליכה שווים באזור הדרום, אתם יכולים להתחיל לתכנן את החופשה המושלמת שלכם. תזמינו וילת נופש מפנקת בדרום, תעדכנו את כל המשתתפים בטיול ותצאו לדרך אל הנופים המופלאים של דרום הארץ.