6 מסלולי מים מומלצים למשפחות ברמת הגולן

04 ביוני 2020

רמת הגולן היא מהאזורים המלאים במים בישראל. לכן, אם אתם מחפשים אחר מקום מלא במים להעביר בו את הימים החמים, רמת הגולן היא ללא ספק יעד מושלם עבור החופשה המשפחתית שלכם. אתם יכולים לבחור בצימר כמו כולם, אבל אם אתם באמת רוצים ליהנות מפרטיות וראש שקט, אנו ממליצים להזמין וילת נופש מפנקת ברמת הגולן. אם כבר הזמנתם וילת נופש ואתם מתחילים לתכנן את הטיול שלכם, הנה לכם כמה המלצות למסלולי מים למשפחות ברמת הגולן:

נחל אל על:
הטיול בנחל אל על יביא אתכם אל שני מפלי מים מפורסמים, האחד שחור ובזלתי והשני לבן וגירי. כמובן שתוכלו גם לשחות ממש מתחת למפלים, בבריכות שנוצרו תחתיהם. אם אתם מגיעים עם ילדים קטנים, אתם יכולים לבחור במסלול הקצר,  שיוצא מחניון המפלים, מגיע עד למפל השחור וחוזר חזרה. אורך המסלול הזה הוא כ-1.5 קילומטרים וכולל עלייה חדה וקצרה בסופו. אם אתם מגיעים עם ילדים בוגרים יותר או שאתם משפחה של מיטבי לכת, אתם יכולים לבחור במספר אופציות אחרות. מסלול ארוך יותר יהיה מהחנייה שליד אלי-עד, עד למפל הלבן וחזרה. אורך המסלול הזה הוא כ-3 קילומטרים והוא כולל עלייה מתונה ומתמשכת בסופו. המסלול הארוך עושה את דרכו מחניון המפלים עד לחניון שליד אלי-עד, מה שאומר שתוכלו לראות את שני המפלים של הנחל. אורכו הוא כ-4.5 קילומטרים. אולם, קחו בחשבון שהמסלול הזה הוא לכיוון אחד ושתצטרכו הקפצה מהצד השני של המסלול. 
דרגת הקושי של המסלול היא בינונית.
הכניסה ללא תשלום.

נחל הזוויתן התחתון ובריכת המשושים:
אחד מהמסלולים היפים ביותר ברמת הגולן הוא המסלול של נחל הזוויתן, שקרוי על שם הזוויות שבו. ההליכה הזוויתן התחתון תוביל אתכם בין מעיינות, בריכות ומפלים עד שבסופו של דבר תגיעו אל בריכת המשושים המפורסמת. הבריכה נקראת על שם צורות משושים בקוטר של כ-40 סנטימטרים, שנוצרו עקב תופעה גיאולוגית במקום. הטבילה בבריכה אפשרית ומרעננת במיוחד! אם תגיעו הנה באביב, תוכלו ליהנות מפריחה יפהפייה של פרחים שונים לאורך המסלול. אורך המסלול הוא כ-2.5 קילומטרים. 
קחו בחשבון שבריכת המשושים היא עמוקה, בעומק של כ-7 מטרים, ואין בה שירותי הצלה. לכן, שמרו על הילדים שלכם אם אתם נכנסים פנימה. 
שעות הפתיחה: בקיץ – ימים ראשון עד חמישי ושבת בין השעות 8:00-17:00, ימי שישי וערבי חג בין השעות 8:00-16:00. בחורף השמורה נסגרת שעה מוקדם יותר.
המחיר: למבוגר- 22 ₪, לילד – 9 ₪. 
טלפון לבירורים: ‎04-6820238.

בריכת המשושים

נחל הזוויתן התחתון

בריכת הקצינים – עין עלמין:
אם אתם לא כל כך בעניין של מסלול, אבל מאד רוצים להשתכשך בבריכה מלאה במים מרעננים, יכול להיות שטיול לבריכת הקצינים הוא בשבילכם. הבריכה הזו נחצבה על ידי קצינים סוריים בשנות החמישים, כשהסורים עוד שלטו ברמת הגולן. הקצינים ניצלו את המים הטבעיים, שזרמו לבריכה מנחל ג'ילבון הסמוך. הבריכה מגיעה לעומק של כמטר וחצי, מלאה במים קרירים לאורך כל השנה ומוקפת בעצי אקליפטוס, שמספקים צל בימים החמים. 
שימו לב שאין במקום שירותים או ברזי מים. בריכת הקצינים נמצאת במרכז הגולן, לא הרחק מקצרין.
הכניסה ללא תשלום.

בריכת הקצינים

נחל ג'ילבון:
נחל ג'ילבון, שעושה את דרכו אל עבר עמק החולה, הוא מהמסלולים המומלצים ביותר לקיץ ברמת הגולן. המסלול המעגלי ייקח אתכם למפל ג'ילבון, למפל דבורה ולסיור קצר בבית הכנסת העתיק של כפר דבורה. הוא מתחיל בשרידיו של כפר סורי, שננטש לאחר מלחמת ששת הימים. המסלול עובר במספר בריכות לאורך הדרך, כך שמומלץ מאד להגיע עם נעליים להליכה במים ועם בגדים להחלפה או בגד ים. אורך המסלול הוא כ-3 קילומטרים. 
אם אתם מגיעים עם שני רכבים, אתם יכולים לשלב את המסלול בנחל ג'ילבון עם בריכת הקצינים הסמוכה. הוספת בריכת הקצינים למסלול תוסיף לכם כ-2 קילומטרים. 
דרגת הקושי של המסלול היא בינונית. 
הכניסה ללא תשלום.

נחל ג'לבון

פארק הירדן:
ממזרח לכנרת נמצא פארק הירדן, פארק ירוק ומהנה שמתאים לכל המשפחה. הפארק מציע מגוון מסלולי טיול לכל המשפחה. אנו ממליצים במיוחד על המסלול האדום – מסלול טחנות הקמח, שעושה את דרכו בין פלגי הירדן והשרידים של טחנות קמח עתיקות. במהלך הטיול תוכלו לראות מגוון בעלי חיים החיים במים, ביניהם דגים וצבי ביצה. אם תרצו, תוכלו להישאר גם למופע האור קולי הלילי, "תופעת טבע". המופע המרהיב הזה יעביר אתכם דרך תחנות שונות בפארק וילמד אתכם על בעלי החיים השונים החיים בו. 
שעות הפתיחה: מפברואר עד נובמבר הפארק פתוח 24 שעות ביממה. מדצמבר עד ינואר הפארק פתוח בין השעות 8:00-16:00.
המחיר: הכניסה לפארק ברכב עולה 60 ₪. אם תרצו להשתתף בחיזיון הלילי, התשלום הוא 35 ₪ לילד מעל לגיל 3 ו-30 ₪ למבוגר. 
טלפון לבירורים: 04-6923422.

פארק הירדן

עין אי"ה:
עוד מעיין נהדר שאתם יכולים לבקר מלבד בריכת הקצינים הוא עין אי"ה. גם לכאן אתם יכולים להגיע ללא צורך במסלול הליכה. המים קרירים ומרעננים והנוף לעבר ירדן וסוריה הוא משגע. המעיין נקרא על שם סמ"ר אילון יעקב הורביץ ז"ל, שהרג בתאונת אימונים בשנת 2004. חבריו של אילון שיפצו את הבריכה הזו, שנבנתה במקור על ידי הסורים ששהו ברמת הגולן. 
שימו לב שאין במקום שירותים או ברזי מים. המעיין נמצא בדרום רמת הגולן, לא הרחק מהמושב מיצר. 
הכניסה ללא תשלום.

עין אי"ה

עכשיו אתם כבר יודעים איפה אפשר לטייל ברמת הגולן. בין אם אם אתם משפחה שאוהבת ללכת במסלולים או משפחה שאוהבת להסתלבט במים, רמת הגולן מלאה באפשרויות מהנות עבורכם. כל שנותר לכם לעשות הוא להזמין וילת נופש ברמת הגולן, לארוז את כל המשפחה ולעשות את דרככם אל הרמה היפהפייה לחופשה המשפחתית המושלמת.