מסלולי מים מומלצים למשפחות במרכז

09 ביוני 2020

אם חשבתם שמסלולי הטבע היפים נמצאים כולם בצפון הארץ, אז יש לנו חידוש בשבילכם. גם במרכז הארץ תוכלו למצוא שפע של מסלולים מהנים במיוחד, שחלקם גם כוללים מעבר ליד או בתוך מקורות מים. אז אם אתם מתכננים לצאת לחופשה משפחתית באזור תל אביב, הכנו עבורכם רשימה של כמה ממסלולי המים המומלצים למשפחות במרכז. כדי להוציא את המיטב מהחופשה שלכם, אנו גם ממליצים להישאר לילה בסביבה. וילת נופש במרכז הארץ יכולה להיות פתרון מושלם לאלה מכם שאוהבים את הפרטיות שלכם. 

נחל אלכסנדר:
אחד מהמסלולים היפים והנעימים ביותר, שעוברים ליד מקור מים, הוא המסלול של נחל אלכסנדר. הנחל מתחיל את זרימתו מהמורדות המערביים של הרי השומרון ונשפך לים התיכון באזור חוף בית ינאי. במסלול הזה תוכלו להפגיש את הילדים עם הצבים הרכים, שיושבים דרך קבע על גדות הנחל או משתכשכים בתוכו. הצבים מגיעים במקור מהאגמים המתוקים של מזרח אפריקה. בשנת 1991, כאשר הגשמים הכבדים הציפו את נחל אלכסנדר, מעל למחצית מהאוכלוסייה של הצבים באותו הזמן, כ-200 צבים בסך הכול, נסחפו לים התיכון ומצאו שם את מותם. גם הזיהום של הנחל, כמו גם נחלים אחרים באזור, גורמים לצמצום מספרם של הצבים הרכים. אולם, בשנים האחרונות נעשים מאמצים גדולים לשימור הנחל, מה שעוזר לתהליך ההשתקמות של אוכלוסיית הצבים הרכים החיה לצדו. 
לאורך המסלול תוכלו לא רק ליהנות ממראה הצבים השוחים במים. תוכלו גם לעלות לחרבת סמארה, מבנה מסוף המאה ה-19, שממנו משתקף נוף מרהיב של הסביבה.  
אורך המסלול הוא כ-3 קילומטרים. משכו הוא כשעתיים-שלוש. דרגת הקושי היא קלה. 
הכנסה ללא תשלום.

נחל אלכסנדר
נחל אלכסנדר

גן לאומי תל אפק - מקורות הירקון ומבצר אנטיפטרוס:
עוד טיול קליל ויפהפה הוא המסלול שעובר דרך גן לאומי תל אפק ומחבר בין מבצר אנטיפטרוס למקורות הירקון. תל אפק נזכר כבר בתקופה של מצרים העתיקה. על גביו הקים הורדוס את העיר אנטיפטריס במאה ה-1 לפנה"ס. הוא קרא לה על שם אביו, אנטיפטר האדומי. אולם, המבצר הגדול והמרשים שתראו היום אינו מהזמן של הורדוס, אלא נבנה כאן על ידי העות'מאניים התורכים במחצית השנייה של המאה ה-16. הוא מורכב מארבעה מגדלים ומחומות מרשימות, שמקיפות את המבנה. 
מול המצודה נמצא אגם מלאכותי קסום ומעל לאגם הוקמו גם מספר בריכות שכשוך, שבהן אתם יכולים לשכשך את רגליכם לפני תחילת המסלול. המסלול עושה את דרכו מהאגם המלאכותי, דרך בריכת נופרים מקסימה עד למקורות הירקון. הירקון הוא הנחל הגדול והעוצמתי באזור והוא ניזון מארבעה נחלים: נחל שילה, נחל קנה, נחל אילון ונחל רבה. במתחם של מקורות הירקון תוכלו ליהנות לצד המים ולעשות פיקניק בחיק הטבע.   
אורך המסלול הוא כ-1.5 קילומטרים. משך ההליכה הוא כשעה.
שעות הפתיחה: בקיץ – ימים ראשון עד חמישי ושבת בין השעות 8:00-17:00, ימי שישי וערבי חג בין השעות 8:00-16:00. בחורף השמורה נסגרת שעה מוקדם יותר.
המחיר: למבוגר – 28 ₪, לילד – 14 ₪. 
טלפון לבירורים: 0‎3-9348462.

גן לאומי תל אפק
גן לאומי תל אפק

 

גן לאומי תל אפק האגם
האגם המרהיב של גן לאומי תל אפק

פארק אלונה - מי קדם:
אם אתם מעוניינים בחוויה יוצאת דופן, שגם תעשיר את הידע של הילדים בהיסטוריה, אתם יכולים לעשות את דרככם לפארק אלונה. בפארק אלונה תמצאו נקבת מים עתיקה מימי הרומאים-הביזנטיים, בת כאלפיים שנה. נקבה זו הייתה חלק ממערכת מים משוכללת, שעשתה את דרכה לקיסריה, שהייתה מערי הנמל החשובות במזרח התיכון העתיק. במקום לעמוד ולראות את הנקבה מבחוץ, תוכלו להיכנס פנימה וללכת במים, שמגיעים בשיאם לגובה של כ-70 סנטימטרים. הכניסה לנקבה אפשרית רק במסגרת סיור מודרך, שמלווה גם בסרט קצר הסוקר את ההיסטוריה של מערכת המים לקיסריה. 
הנקבה נמשכת לאורך של כ-280 מטרים ומשך הסיור באתר נמשך בין 45 דקות לשעה. 
שעות הפתיחה: אפריל עד אוגוסט בימים ראשון עד חמישי ושבת בין השעות 9:00-16:00, ימי שישי בין השעות 9:00-14:00. ספטמבר ואוקטובר בימים ראשון עד חמישי בין השעות 10:00-15:00 וימי שישי בין השעות 9:00-14:00. כניסה אחרונה שעה לפני שעת הסגירה. בנובמבר הכניסה מתאפשרת בתיאום מראש בלבד. בדצמבר, בינואר ופברואר האתר סגור למבקרים. 
המחיר: למבוגר – 30 ₪, ילד (5-18) – 25 ₪. ילד מתחת לגיל 5 נכנס ללא תשלום. 
טלפון לבירורים: 04-6388622.

פארק אלונה
פארק אלונה

שפך נחל שורק:
נחל שורק הוא נחל העושה את דרכו מהרי ירושלים לאורך של כ-70 קילומטרים עד שהוא נמשך לים התיכון, ממש צפונית לקיבוץ פלמחים. בדרך, כל הנחל, תוכלו למצוא את אי הצבים, אי מלאכותי שסביבו חיה היום אוכלוסייה מרשימה של צב הביצות. זהו מסלול טיול חביב ויפהפה, שמתחיל על שביל סלול, המתאים גם לעגלות, וממשיך אל הקרקע החולית של חוף פלמחים. כך, אתם יכולים לשלב גם טיול מהנה על דיונות החול של החוף. מומלץ להביא בגדי ים ומגבות כדי לטבול במי הים התיכון המרעננים. 
אורך המסלול הוא כ-5 קילומטרים אל הים וחזרה. משך ההליכה הוא כ-2-4 שעות. דרגת הקושי היא בינונית.
הכניסה ללא תשלום.

שפך נחל שורק
שפך נחל שורק

עין אביאל:
ואיך אפשר שלא לקנח באיזה מעיין נחמד? עין אביאל הוא אחד מהמעיינות היפים שבוקעים לאורך נחל תנינים שליד בנימינה. המעיין הזה בוקע ליד מושב אביאל ומזין שתי בריכות מרכזיות, שבהן תוכלו לשחות להנאתכם. הבריכה הקטנה מבין השתיים נסתרת בין סבך קנים ויוצרת מראה שכאילו נלקח מתוך האגדות. יש גם מפל קטן, שתחתו אפשר לשבת. 
הכניסה ללא תשלום.

עין אביאל
עין אביאל - חוויה משפחתית מושלמת

אז עכשיו אתם כבר יודעים איזה מסלולי מים מומלצים למשפחות באזור המרכז. כל שנותר לכם לעשות הוא לארוז מזוודה, להזמין וילת נופש מפנקת במרכז ולהביא את כל המשפחה לטיול באזור תל אביב. אנו בטוחים שתהיה לכם חופשה מושלמת, מלאה בנופים ובהמון דברים טובים.