מסעדות מומלצות שפתוחות בשבת בירושלים

04 באוג׳ 2020

ירושלים היא מהערים העתיקות והמרשימות ביותר בעולם. העיר העתיקה ומרכז העיר מלאים בסיפורים מרתקים, במבנים היסטוריים ובנקודות חן. אם אתם מתכננים לצאת לחופשה בירושלים בסופשבוע ומחפשים מקום לאכול בו בשבת, הכנו עבורכם שש המלצות למסעדות מעולות שפתוחות בשבת בירושלים. 
לפני שאתם ניגשים לתכנן את החופשה שלכם לפרטי פרטים, מומלץ לבדוק גם אפשרויות לינה בעיר. וילת נופש באזור ירושלים היא אופציה נהדרת ללינה, שכן היא מאפשרת לכם ליהנות ממרחב פרטי משלכם, מראש שקט ומכל המתקנים שאתם צריכים לחופשה המושלמת.

הנה לכם שש מסעדות מומלצות שפתוחות בשבת בירושלים:

בר יין של שף ניר לוי
בר יין של השף ניר לוי מקבוצת טלביה. הבר יין מביא את סצינת היין ישר לירושלים עם מגוון יינות במחירים נגישים, בירה מהחבית, נשנושים ותפריט אוכל בסיסי וטעים שכולל גבינות, נקניקים, בשרים ודגים כבושים. כל הטוב הזה מלווה באווירה חמה ושירות ביתי.
טלפונים לבירורים: 02-966-6472
שעות פעילות: ראשון עד חמישי 12:00-1:30
שישי ושבת 1:30 - 8:00
הבר יין נמצא ברחוב דרך עזה 28, ירושלים
טיול באזור: הבר יין נמצא בשכונת רחביה, כך שאתם יכולים לשוטט בשדרות בן מימון הציוריות, בטחנת הרוח ברחוב רמב"ן, בית החלוצות ברחוב אבן גבירול שבעברו שימש כמשתלה שמטרתה הייתה להכשיר את בנות ישראל לעבודה חקלאית, ולשוטט בין בתיהם של אנשי הרוח ובוני הארץ שהתגוררו בשכונה.

בר יין
בר יין


טלביה:

מסעדת טלביה היא מסעדת שף קטנה ומצליחה, הממוקמת בלב שכונת טלביה. היא מעוצבת בצורה אלגנטית ומציעה מגוון מנות קטנות ומשובחות של דגים, בשרים, פירות ים ופסטות. המסעדה מגישה ארוחות בוקר נהדרות עד השעה 12:30, שכוללות בין היתר סלטים טריים, כריכים, גבינות משובחות ומאפים. קחו בחשבון שכיאה למסעדת שף, המחירים יקרים.
שעות הפתיחה: מדי יום בין השעות 9:00-16:30 ומ-17:00 ועד אחרון הלקוחות, כולל בשבתות.  
טלפון לבירורים: 02-581-1927.
המסעדה נמצאת ברחוב שופן 5, פינת מרכוס 20, מתחת לתיאטרון ירושלים. 
טיול באזור: לאחר הביקור במסעדה אתם יכולים להמשיך ולשוטט ברחבי שכונת טלביה, שבה ווילות מפוארות, או לעשות את דרככם מרחק קצר אל מתחם התחנה הראשונה של ירושלים, שבה פעל קו הרכבת שחיבר בין ירושלים ליפו. התחנה פתוחה בשבת, אפשר לקרוא על ההיסטוריה של המקום מהשלטים ולעקוב אחר מסילת הרכבת.

מסעדת סמדר - מסעדת שף איטלקית
מסעדת טלביה


סמדר:

מסעדת סמדר היא מסעדת שף איטלקית ישראלית, שנמצאת בתוך קולנוע סמדר בירושלים. המקום מציע תפריט עשיר ומשובח של סלטים, פסטות ופיצות עם ניחוחות איטלקיים. אם תגיעו בשבת בבוקר, תוכלו גם ליהנות מתפריט בוקר מרשים. קחו בחשבון שכיאה למסעדת שף, המחירים יקרים.
שעות הפתיחה: ימי חמישי החל מ-18:00 ועד חצות, שישי החל מ-16:00 ועד חצות, שבת החל מ-9:00 ועד חצות. 
טלפון לבירורים: 02-544-3666.
המסעדה נמצאת ברחוב לויד ג'ורג' 4, ירושלים.
טיול באזור: המסעדה נמצאת במושבה הגרמנית, כך שאתם יכולים לשוטט בין המבנים העתיקים שהוקמו כאן על ידי הגרמנים הטמפלרים לפני למעלה ממאה שנה. אתם יכולים גם להמשיך אל משכנות שאננים, להתרשם מטחנת הרוח של מונטפיורי ולעמוד אל מול הנוף הנהדר של חומות ירושלים.

מסעדת סמדר - מסעדת שף איטלקית
מסעדת סמדר - מסעדת שף איטלקית


מלה ביסטרו:

קיימות מספר מסעדות שפתוחות בשבת בעין כרם, אך אחת מהמומלצות שבהן היא מלה ביסטרו. מלה ביסטרו היא מהמסעדות הוותיקות והיוקרתיות בירושלים, והיא מציעה לסועד מגוון רחב של מנות בשר משובחות, סלטים טריים, פסטות ופירות ים נהדרים. מומלץ להזמין מראש, שכן המסעדה נוטה להתמלא, בעיקר בשישי-שבת. יש גם תפריט משקאות אלכוהוליים נהדר, ותוכלו לקחת את המשקה שלכם למעלה, אל המרפסת המשקיפה לעבר הנוף היפהפה של האזור. 
שעות הפתיחה: מדי יום החל מהשעה 9:30 בבוקר ועד 2:00 בלילה, כולל בשבתות. 
טלפון לבירורים: 02-644-9494.
המסעדה נמצאת ברחוב המעיין 1, בעין כרם שבירושלים. 
טיול באזור: עין כרם היא שכונה מקסימה לטייל בה. אתם יכולים לטייל בטרסות העתיקות המקיפות אותה. אתם יכולים גם לבקר בכנסיות החשובות, שמספרות את סיפור חייו של יוחנן המטביל, שלפי המסורת הנוצרית נולד בעין כרם.

מלה ביסטרו
מלה ביסטרו


פי בריבוע:

מסעדת פי בריבוע היא מסעדה פופולארית ומוכרת בירושלים, שמציעה פיצות איכותיות ודקות במיוחד, המעוטרות בתוספות יוצאות דופן. אם אתם יותר בעניין של פסטות וסלטים – גם את אלו תוכלו למצוא כאן. מה שמיוחד עוד יותר הוא שאתם יכולים לשבת על הבר ולצפות במלאכת הכנת הפיצה שלכם. אתם יכולים גם לבקש שיכינו לכם את המנות ללא גלוטן או עם גבינה טבעונית, וזאת ללא תוספת מחיר!  
שעות הפתיחה: ימים ראשון, שלישי עד חמישי ושבת בין השעות 12:00-23:00, ימי שני בין השעות 17:00-23:00. המסעדה סגורה בשישי. 
טלפון לבירורים: 02-563-5555.
המסעדה נמצאת ברחוב קרן היסוד 36, ירושלים.
טיול באזור: לא הרחק מהמסעדה נמצא מגדל ימק"א, אחד מהמגדלים המרשימים ביותר בירושלים. אתם יכולים להיכנס אל תוך המלון שנבנה בתוך מבנה ימק"א ההיסטורי ולהתרשם מהעיצוב הנהדר. למגדל התצפית, לצערנו, אי אפשר לעלות בשבת, אבל אתם תמיד יכולים להשאיר את התצפית המהממת לביקור הבא שלכם בעיר או להגיע הנה ביום שישי, כשהמגדל פעיל בין השעות 8:00-12:30.

פי בריבוע
פי בריבוע


צ'אקרה:

מסעדת צ'אקרה היא מסעדה תוססת ואיכותית, הנמצאת בפאתי גן העצמאות ומגישה מנות מהמטבח הים תיכוני. בין היתר, תוכלו למצוא בתפריט מגוון פירות ים, דגים ובשרים משובחים לצד מגוון עצום של יינות ישראלים. 
שעות הפתיחה: ימים ראשון עד שישי החל מ-18:00 בערב ועד לפנות בוקר, שבת החל מ-12:30 בצהריים ועד לפנות בוקר.  
טלפון לבירורים: 02-625-2733.
המסעדה נמצאת ברחוב המלך ג'ורג' 41, ירושלים.
טיול באזור: המסעדה נמצאת במרחק כעשר דקות הליכה מבריכת ממילא, בריכה אדירת ממדים מעשה ידי אדם, שכנראה הייתה חלק מהמערכת שהובילה מים לירושלים החל מימי החשמונאים ועד לימי המנדט הבריטי. בחורף, הבריכה מתמלאת מדי פעם בפעם. מסביב לבריכה תמצאו גם את בית הקברות ממילא, שהוא בית קברות מוסלמי מהתקופה הממלוכית.

מסעדת צ'אקרה
מסעדת צ'אקרה - צילום: אינסטגרם צ'אקרה


ג'חנון בר:

אם אתם אוהבים אוכל רחוב משביע וטעים, ג'חנון בר היא מסעדה נפלאה, המגישה ג'חנון, מלאווח, שקשוקות וסלטים טריים. מומלץ להזמין מלאווח ולבחור באיזה מילוי תרצו למלא אותה. למסעדה יש סניף בשוק מחנה יהודה, שאינו פתוח בשבת, ואת הסניף ברחוב הילל, שפתוח לאורך כל השבת. 
שעות הפתיחה: ימים ראשון עד חמישי החל מ-11:00 בבוקר ועד 3:00 לפנות בוקר, ימי שישי החל מ-11:00 בבוקר ושבת מ-6:00 בבוקר עד 3:00 לפנות בוקר. 
טלפון לבירורים: 02-566-1919.
המסעדה נמצאת ברחוב הילל 28, ירושלים.
טיול באזור: ממסעדת ג'חנון בר תוכלו לעלות לרחוב יפו ולטייל לאורכו. בשבת, הרכבת הקלה אינה פעילה ולכן אפשר לשוטט על כל המדרחוב ללא כל חשש. לאורך הרחוב משובצים מספר מבנים היסטוריים, שלצידם תוכלו לעצור, ביניהם בית החולים העירוני מהתקופה העות'מאנית, בניין הדואר המרכזי ובניין עיריית ירושלים ההיסטורי. מרחוב יפו תוכלו גם להמשיך אל תוך העיר העתיקה ולבקר באתרים הארכאולוגיים והקדושים הרבים.

ג'חנון בר - כל ביס חגיגה בפה
ג'חנון בר - כל ביס חגיגה בפה


עכשיו, כשאתם כבר מכירים כמה מקומות טובים לאכול בהם בשבת בירושלים, הגיע הזמן לתכנן את החופשה שלכם. תזמינו וילת נופש מפנקת באזור ירושלים, תעדכנו את כל המשתתפים בתוכניות שלכם ותעשו את דרככם אל החופשה המושלמת.