חופשה חורפית

22 במאי 2014

בישראל יש נטייה לעבוד קשה כל השנה, ולרכז את מאמצי מציאת החופשה המשתלמת בחודשי הקיץ. הדבר מובן: זוהי תקופה של חגים, חופשים, הילדים בבית, ובכלל חיי היומיום הופכים להיות חמים ולחים יתר על המידה. הבעיה עם חופשות בקיץ היא, שכולם רוצים אותן. משמעות הדבר היא התייקרות לא פרופורציונאלית לא רק של מחירי הטיסות, וקושי רב באיתור טיסות זולות, אלא גם התייקרות של בתי המלון ושאר האלמנטים של החופשה הנחשקת.

לחורף, לעומת זאת, יש יתרונות רבים וברורים, ואנו מזמינים אתכם לבחון אותם לעומק לפני שאתם מחליטים מתי לצאת לחופשה:

  • בחודשי החורף כמות התיירים היוצאת מישראל יורדת משמעותית, מה שמביא לירידות מחירים משמעותיות ביותר: תוכלו למצוא טיסות במחירים מצחיקים, חבילות אטרקטיביות, וגם מחירי בתי המלון בחו"ל הופכים נוחים והגיוניים הרבה יותר, כך שתוכלו להתפנק במלון ברמה גבוהה יותר, עבור אותו מחיר ואף נמוך ממנו, שהייתם משלמים בקיץ על מלון פשוט ובסיסי. הכלל הוא פשוט: ביקוש מול היצע. בסעיף זה כמובן יש לשים לב שאתם טסים לא בתקופת החגים הנוצריים (כמו חג המולד או חג ההודיה לדוגמא), שכן זוהי תקופת תיירות עמוסה במדינות אירופה וארה"ב, והמחירים בתקופה זו הינם בהתאם.
  • מי לא מכיר את התסכול של עמידה בתורים ממושכים בכל אטרקציה תיירותית, רק כדי לראות (ואם יתמזל מזלכם גם לשמוע) בזוית העין, מבעד לראשיהם של שאר המבקרים, את מה שעבורו נסעתם ושילמתם ממיטב כספכם? יתרון נוסף בחופשת חורף הוא כמובן מיעוט התיירים באתרי התיירות המפורסמים, תורים קצרים יותר, וכמובן מחירים נוחים יותר. הבילוי הופך לאיכותי ומשמעותי הרבה יותר, התסכול והעצבים נחסכים מכם, כמו גם כמה דולרים/ יורו נוספים.
  • המסעדות ובתי הקפה, כמו בכל מקום בעולם, יעשו מעל ומעבר כדי למשוך לקוחות כשהעסקים נחלשים. מסעדות שמרבים הכנסתן היא מתיירות, ישקיעו בתפריט חורף מפנק, עיצוב מרשים יותר, שירות אדיב עוד יותר, ובעצם יעשו הכל על מנת לנסות לשמור על הכנסותיהן. ומי מרוויח מכך? נכון, אתם! שלל המנות החורפיות הנהדרות שתוכלו להתנחם בהן ביום חורפי גשום בוודאי יהפכו אתכם לאנשים מאושרים יותר, לפחות משך שהותכם במקום.
  • אם אתם טיפוסים של חופשת בטן גב בים, ואינכם מסוגלים לסבול קור, הכתבה הזו ודאי לא תשכנע אתם. אם לעומת זאת אתם אנשים שמשוועים לקצת מזג אויר אירופאי, מתרגשים ממראות של שלג, וסובלים מן הקיץ הישראלי, הרי שהחורף הוא התקופה האידיאלית עבורכם לצאת לחופשה! מעבר לכל היתרונות שכבר ציינו, מה נעים יותר עבור אדם שאוהב מזג אויר קריר, מלצאת מן המטוס ולחוש את האוויר הקר והצלול של אירופה ממלא את ריאותיו, לראות את כל הירוק מסביב, ירוק עז שרק גשמים תכופים יכולים ליצור, ואף לחוש בפתיתי השלג נושרים על פניו?

בין אם אתם בוחרים בחופשה חורפית כדי להתאמן על כישורי הסקי שלכם, לצפות בזוהר הצפוני, לטבול במרחצאות חמים, להשתתף בקרנבלים האופייניים לעונה הקרה, לספוג קצת מאווירת הכריסמס המרהיבה, להתענג על מנות חורפיות מעולות, או סתם לשוטט ברחובות המושלגים בין בתי הקפה לחנויות המציעות סיילים מדהימים לחגים, החורף הוא בדיוק העונה עבורכם לשים את הכל בצד, ולצאת להתאוורר קצת מארצנו הקטנטונת.