מפלים מיוחדים בצפון

19 ביולי 2013

מפלים בצפון – נקודות מיוחדות בטבע שכדאי לעצור בהן
הצפון מציע למבקרים בו מגוון של אתרי טבע נהדרים, פארקים מיוחדים ופינות חמד קסומות. המפלים שבצפון הן בין הנקודות היפות שיש לאזור הזה להציע, ואפשר לשלב את הביקור בהם לצד טיולים רגליים, המוצעים בדרגות קושי שונות. אם אתם יוצאים לטיול של כמה ימים בצפון או אולי עושים גיחה קצרה אליו, הנה כמה מהמפלים, הנחשבים לבולטים ביותר באזור:

  • מפל הבניאס – הוא נחשב לאחד המפלים הידועים ביותר בצפון וגם כזה שמושך אליו המוני מטיילים ובמיוחד בחודשי הקיץ. מימיו של המפל מגיעים ישירות מהחרמון וזו גם הסיבה מדוע אחרי חורפים גשומים וקרים הוא גועש מאד. גובהו של מפל הבניאס, הידוע גם כמפל נחל החרמון, מגיע לעשרה מטרים והביקור בו יכול לשלב הליכה בערוץ העמק הצמוד לו המוביל ישירות אל עמק החולה.
  • מפל גמלא – המפל, שנמצא בשמורת גמלא שברמת הגולן, נחשב למפל הגבוה ביותר בארץ, ובגובה של 51 מטרים אין זה פלא שגם מושך אליו המוני מטיילים. הזרימה החזקה ביותר בו היא מיד לאחר החורף, זרימה המגיעה עד לקניון גדול, שהיה בעברו הכניסה הראשית אל העיר העתיקה גמלא. במקום יש גם לא מעט עופות דורסים, ובמיוחד נשרים הבוחרים לקנן בו, והוא אטרקציה מומלצת מאד, הן בחודשי הקיץ ואף גם בחורף.
  • מפל התנור – גם כאן מדובר במפל גבוה מאד, המגיע לגובה של 30 מטרים. מפל התנור, שממוקם בשמורת נחל עיון, נמצא לא רחוק ממטולה ובאותו הנתיב שבו זורמים מימיו, זורמים מימיהם של מפלים נוספים, כמו מפל עיון, מפל האשד וגם מפל הטחנה. בשל מיקומו של המפל, הוא נהנה מכמות רבה מאד של מים וגם מזרימה חזקה, ההופכים אותו לאחד המקומות היפים בארץ ולאחד המפלים בצפון המומלצים לביקור.
  • מפל הג'ילבון – המפל המיוחד הזה, שאל נתיבו מצטרף מפל נוסף – מפל דבורה, נמצא בשמורת הטבע של נחל הג'ילבון שברמת הגולן. גובהו של המפל הוא 15 מטרים וממש בתחתיתו ישנה בריכה טבעית עמוקה, המתאימה גם לרחצה. מי שמחפש פעילות מאתגרת, יכול לרדת בשביל המסומן המיוחד מחלקו העליון של המפל ועד לבריכה, ורגע לפני הירידה ליהנות מתצפית מקסימה על עמק החולה. במסגרת הביקור בו אפשר לעצור גם בשמורת גמלא, שנמצאת לא רחוק, וגם בבריכת המשושים.
  • מפל סער – מסלולו של מפל סער מתחיל במג'דל שמס שברמת הגולן והוא מגיע לגובה של עשרים מטרים. הוא נמצא לא רחוק מהיישוב נווה אטי"ב ואל נתיבו מצטרפים שלושה מפלים נוספים. בתחתיתו של המפל ישנה בריכה טבעית ועמוקה, שאליה ניתן להגיע בשביל מסודר המוביל מחלקו העליון של המפל ישירות עד אליה. למרות שהזרימה בו נחשבת לחלשה יחסית, ישנם ימים מפתיעים עם עוצמת זרימה חזקה יותר.

מעוניינים לבקר באחד המפלים המקסימים האלה? אם כן, הזמינו וילת נופש בצפון ושלבו ביקור במפל קרוב וטיול רגלי באחד האזורים היפים בארץ.