אירועים ופסטיבלים מיוחדים באילת

28 ביולי 2013

אין כמו חופשה של כמה ימים באילת. חופשה עם המשפחה, עם החברים או עם בן או בת הזוג שלכם. חופשה שמשלבת לא מעט אטרקציות, ובעיקר ים והרבה שמש. אבל, לצד כל זה, יש לאילת גם לא מעט אירועים ופסטיבלים להציע למבקריה, כאלה שניתן לשלב במהלך הביקור בעיר וכאלה שיוכלו להתאים לכל הגילאים. מתכננים חופשה באילת ותוהים אילו פסטיבלים מעניינים מתקיימים בה? הנה, כמה מהם, לפניכם:

  • ג'אז בים האדום – מדובר בפסטיבל בינלאומי חשוב ומוכר מאד, המושך אל העיר המונים ובעיקר את כל אלה שחובבים מוסיקת ג'אז. הפסטיבל שהחל את דרכו בשנת 1987, נחשב לפסטיבל יוקרתי במיוחד והוא כולל עשרות מופעי ג'אז לאורך כל שעות היום, אווירה שאין כמותה, דוכנים, כייף ובעיקר הרבה מאד אנשים, שמגיעים אל אילת במיוחד כדי להשתתף בו. הפסטיבל נערך בכל חודש אוגוסט מדי שנה ואפשר לשלב אותו לצד ביקור באתריה השונים של העיר.
  • פסטיבל אומני רחוב – בכל חג סוכות מתקיים הפסטיבל המקסים הזה שמביא אל העיר המונים. במסגרתו של הפסטיבל נערכות הופעות רחוב של אמנים מכל העולם, של מוסיקאים מוכשרים, של אמני קרקס ולהטוטנים, של הולכי קביים ועוד. במסגרת הפסטיבל מוצעים לילדים מתקנים מתנפחים וישנם לא מעט דוכנים הפזורים במתחמו. במקום מתקיימות גם הופעות של להקות ושל זמרים שונים וכן גם מעגל של מתופפים עם הרבה קצב ושמחה.
  • הטריאתלון הבינלאומי שבאילת – מדובר באירוע ספורטיבי חשוב מאד בעיר, המושך אליו טריאתלונים מכל העולם. הטריאתלון שכולו פסטיבל ססגוני וגדול כולל שלושה מקצועות ספורט, שבהם מתחרים המשתתפים: שחייה, רכיבה על אופניים וריצה. אם אתם חובבי ספורט ורוצים לצפות בו, או אולי מעוניינים להשתתף, אל תפספסו את הטריאתלון הזה ושלבו אותו במסגרת הביקור שלכם באילת.
  • פסטיבל ים סוף/התימניאדה – משנת 1986 ועד היום, נערך בעיר בכל חודש אוגוסט, פסטיבל מיוחד במינו, פסטיבל של מוסיקה ים תיכונית, האהובה על רבים. פסטיבל זה מושך אל אילת את חובבי הז'אנר והוא מציע מבחר של הופעות של מיטב אומני הזמר המזרחי. ההופעות שמתקיימות לאורך כל שעות היום משלבות במסגרתן גם מהמסורת הים תיכונית, דוכני אוכל מיוחדים ועוד הרבה הפתעות שאסור לפספס.
  • קונגרס הסלסה הבינלאומי – זהו אחד הפסטיבלים הקצביים ביותר שמציעה העיר אילת למבקריה, והוא ללא ספק הזדמנות להגיע אליה במיוחד. אם אתם חובבי הז'אנר הזה, תוכלו לבקר בפסטיבל המרהיב הזה בכל חודש אפריל, שמשלב גם לא מעט מהתרבות הלטינית במיוחדת. בפסטיבל משתתפים המוני רקדנים מכל העולם, שבחלקם נחשבים למקצוענים בתחום.

בין אם אתם מגיעים לאילת בחורף או אולי בקיץ, כדאי לכם לבדוק מראש אילו אירועים מיוחדים מתקיימים בעיר והאם ישנם פסטיבלים. ואם אתם מתכננים שהות של כמה ימים, תוכלו ללון באחת מוילות הנופש שבעיר וליהנות מחופשה מהנה ומפנקת במיוחד.