סקי באנדורה

24 בפבר׳ 2014

אנדורה היא נסיכות הממוקמת בין צרפת לספרד, הידועה במיוחד הודות לענף התיירות המשגשג אליה ומעמדה כמקלט מס. אנדורה משתייכת לארצות הקטלאניות, והיא המדינה היחידה ששפתה הרשמית היא קטלאנית למרות שגם הספרדית והצרפתית נפוצות בה מאוד. כתשעה מיליון תיירים מבקרים באנדורה בכל שנה, ונהנים מקניות פטורות ממכס ומאתרי סקי פעילים במיוחד. המטבע באנדורה הוא האירו בדומה לשאר מדינות האיחוד האירופי, למרות שהיא אינה חברה באיחוד.

הודות למיקומה בהרי הפירנאים המזרחיים, באנדורה נישאות פסגות עד לגובה שיא של 2,946 מטר בפסגת הקומה פדרוסה. האקלים באנדורה נעים יחסית, והודות לגובהה הרב בחורף יורד בה יותר שלג מאשר בפסגות השכנות בספרד ובצרפת, ובקיץ קריר ולעיתים אף גשום.

חופשת סקי באנדורה

חופשת סקי באנדורה משלבת את כל היתרונות שבחופשת סקי לכדי מקום אחד. אחת מעיירת הסקי הפופולאריות ביותר היא פאס דה לה קאסה, המציעה את מרחב הגלישה המשובח גרנד ואלירה (Grandvalira). בעיירה תוכלו גם ליהנות ממרכזי ספא, מקומות בילוי צוהלים וחוויות קניות בדיוטי פרי אחד גדול.

למרות שאנדורה הינה נסיכות קטנה במרומי הרי הפירנאים, מרחב הגלישה שהיא מציעה הוא מהגדולים והטובים באירופה, כ- 205 ק"מ של מסלולים וארבעה סנופארקים המתאימים לגולשים בכל הגילאים ומכל הרמות. מסלולי הגלישה מתפרשים על פני 6 עיירות שונות באמצעות תשתית יעילה של 66 מעליות. בשיא עונת התיירות נהנים באנדורה כ-100 אלף גולשים בשעה במסלולים השונים.

השלג הרב שיורד במהלך החורף מבטיח מצע שלג איכותי עם עונת סקי ארוכה במיוחד הנמשכת מדצמבר ועד מאי. אתרי סקי באנדורה מתאימים לא רק לגולשי סקי בכל הרמות, אלא גם לגולשי סנובורד שלבטח יהנו מארבעת הסנופארקים עם מסלולי Boardercrossואוף פיסטים.

לפני שבוחרים מלון לחופשת סקי באנדורה, וודאו שהמלון ממוקם באזור מרכזי, במרחק הליכה מהסלולים והמעליות. כמו כן, מלון הממוקם באזור מרכזי יבטיח שתהנו ממגוון הבילויים והקניות באזור. אנדורה גם ידועה הודות למגוון שירותי ספא, לכן בדקו עם המלון אם יש בו מרכז ספא מפנק. התחילו את הבוקר בסקי מרענן, המשיכו בצהרים לקניות במרכז העיירה המציע עשרות חנויות פטורות ממס וסיימו באחד ממקומות הבילוי העמוסים עד לשעות הקטנות של הלילה.

מישראל הנסיעה היא לרוב דרך ברצלונה, והודות לטיסה הקצרה ישראלים רבים נהנים לטוס לחופשת סקי במהלך הסופ"ש, מרביעי עד שבת.

במהלך החופשה שלכם, מומלץ מאוד לבקר בסנופארק Sunset Park Peretol הנמצא בקרבת El Tarter הפתוח מידי יום בין השעות 15:00 - 21:00. בנוסף, ההרפתקנים שבינכם לבטח יהנו מביוחד מ-Pic de la Portella , פסגה בגובה 2,465 מטר, ממנה יורדים שני מסלולי גלישה מיוחדים, כחול ושחור, באזור שקט ומבודד יחסית שמבטיח נוף מרהיב וחווית גלישה אולטימטיבית.