בחירת בתי מלון וצימרים בישראל

21 במאי 2014

כאשר אנחנו מחליטים לצאת לחופשה או נופש ברחבי הארץ, אנו חושבים על איזה סוג של חופשה אנחנו רוצים, האם חופשה פעילה בבית מלון , או צימר שקט מפנק ורגוע. ישנם עוד כמה הבדלים בין נופש בבית מלון לצימר, במדריך אנו נציג בפניכם את ההבדלים השונים ביניהם כדי לעשות סדר ועל מנת לעזור בקבלת החלטה לאופי הנופש שהכי מתאים לכם לחופשה הבאה.

נצא מנקודת הנחה שכבר בחרתם אזור בארץ אשר בו תרצו לבלות את החופשה ונציג את ההבדלים בין בתי המלון לצימרים מבחינת מה שמציעים לנו בכל אחד מהם.

חשוב להבין שכאשר מדברים על צימרים, ישנם הבדלים גדולים ביניהם מכיוון שבעלי הצימרים מנהלים את הצימרים לפי היכולות שלהם מבחינה כלכלית ומשאבים.

נוחות בחדרים

בכל צימר ובית מלון מציעים את הדברים הבסיסים כגון – מיטה, מקלחת וכ"ו , צימר ומלונות יוקרתיים מציעים נוחות גבוהה בחדרים, בשונה מבתי מלונות רגילים. הנוחות באה לידי ביטוי בחדרים גדולים ומרווחים, מיטות גדולות ונוחות, מרפסת, ג'קוזי, מקלחת יוקרתית ועוד. לבתי מלון לרוב יש יותר משאבים להשקיע בעיצוב החדרים ולדאוג לריהוט ברמה גבוהה, בעלי צימרים תמיד מנסים לספק את הטוב ביותר אך לא תמיד יש את המשאבים לעשות זאת.

בתי מלון לשים יותר דגש על הנוחות בחדרים, צוות מנקים שדואג לנקות את החדר בכל יום, בשונה מבעלי הצימרים אשר לא לרוב לא יספקו זאת. הדאגה לאיכות השירות יותר גבוהה במלונות מאשר בצימרים. בצימרים הדגש הוא לספק שקט, פרטיות והרגשה של בית לאורחי הצימר.

מבחינת ארוחות הבוקר, בבתי מלון המגוון והכמויות הן גדולות יותר, לעומת צימרים שמציעים ארוחה עם מספר פריטים יותר קטן , אך מוטעמת אישית לנו. לעיתים בעלי הצימרים הם חובבי בישול ותוכלו לזכות בארוחות ביתיות מפנקות.

אווירה

ההבדל הבולט ביותר בין צימרים לבתי מלון הוא השקט והאינטימיות בצימרים, אל מול ההמוניות בבתי המלון. בצימרים תוכלו לנוח במרחב שלכם ללא חשש מרעש של השכנים, בעוד שבבית מלון המגע עם השכנים ואורחים נוספים במלון הוא בלתי נמנע.

מבחינת פעילויות ואטרקציות , בבתי המלון ישנם יותר מתקנים לאורחים , כגון – בריכות, מכון כושר , פעילויות לילדים , מזנון , בר אקטיבי, טיפולי ספא וכ"ו. בצימרים למעשה אין צורך בדברים אלה מכיוון שהמטרה היא כאמור לנפוש ולנוח באווירה רגועה. בעלי הצימרים יוכלו לתת לכם טיפים מעולים ולהמליץ על האטרקציות והפעילויות שניתן לעשות באזור בו אתם נמצאים.

מחירים

צימרים יותר יקרים מבתי מלון רגילים , הם דומים במחיר לבתי מלונות יוקרתיים יותר. המחירים נעים בין 700–1600 שקל לילה. לעיתים ניתן להתמקח על המחיר עם בעלי צימרים , עם בתי מלון המחירים קבועים מראש.

לאחר שהצגנו את ההבדלים בין החופשות , אפשר לסכם שמדובר למעשה בסוג אחר של חופשה, צנוע יחסית, שקט ופרטיות בצימר , לעומת מפואר, גדול ופעיל בבתי המלון. עכשיו אפשר להחליט איפה אתם רואים את עצמכם בחופשה הבאה.