השכרת וילות נופש בעת טיול במרוקו

19 באוק׳ 2014

מרוקו נמצאת בקצה הצפון מערבי של אפריקה, במרחק קצר מספרד. בצפון גובלת עם הים התיכון ועם שפע חופיו המדבריים, ובמערב עם האוקיינוס האטלנטי, מציעה לנופשים בה שפע של אתרי טיול ומקומות מומלצים לחופשה. טיול במרוקו לא שמור רק לטיולי שורשים עבור אנשים שמוצא משפחתם ממרוקו, אלא פתוח לכל אחד ואחת שחובבים טבע, תרבויות, שווקים, טעמים וריחות מיוחדים שלא רואים בכל יום. אחת הדרכים הנפוצות יותר לנופש הוא השכרת וילות נופש לתקופה קצרה ביעד החופשה שלנו, וליהנות מכל האביזרים והתוספות שהוילה מציעה. לפניכם סקירה על הוילות האפשריות להשכרה במרוקו. ברוב המקרים וילות להשכרה מתאפשרות לתקופה של שבוע לפחות.

מרוקו – היכן נטייל

מרוקו היא ארץ גדולה ורחבה, בה אזורי אקלים שונים, ומערכת דרכים וכבישים נחותה בהרבה משלנו. רוב המקומות המומלצים יותר לטיול יתרכזו באיזור הצפוני של המדינה, במרחק מה מן החוף של הים התיכון. אזוריה הדרומיים של מרוקו הם אזוריים בהם המדבר קשה ועמוק, והביקור שם יכול להיות קשה ואף בלתי אפשרי במשך מספר חודשים בשנה. הערים המרכזיות המציגות שפע של בניינים מתקופות שונות, שווקים תוססים וססגוניים, רבעים יהודיים שנשתמרו ממתקופת גירוש יהודי ספרד, ומסלולי טיול מעניינים, הן מרקש, רבאט, פז וקזבלנקה. ערים אלו הן בין הערים הגדולות ביותר במרוקו, והמפורסמות ביותר, אליהן מגיעים למעלה ממיליון תיירים בשנה.

מרקש

אחת הערים המיוחדות במרוקו, השוכנת לרגלי הרי האטלס, העיר שכונתה בעבר עיר האלוהים על ידי שוכני המקום. כיום גרים בה קצת למעלה ממיליון תושבים, מספר דומה לכל אזור גוש דן. מרקש מציגה לבאים בה את העיר האדומה, עיר שכולה צבועה אדום בגלל הסלע הטבעי הנמצא במקום ממנו בנו את המבנים העתיקים שנשתמרו כל כך יפה עד היום. כבר בשנת 85' האתר הוכרז על ידי אונסק"ו, הארגון העולמי לשימור אתרי מורשת, כאתר בעל חשיבות היסטורית עולמית. מרקש נחשבת לעיר נופש פופולארית ולכן ניתן למצוא בעיר זו וילות להשכרה בעת טיול למרוקו הרבה יותר מכל עיר אחרת. היוקרה של הוילות שתרצו למצוא יכולה להגיע עד לרמה של מלכים, כיאה לעיר שאירחה במשך מאות שנים תרבויות ואנשים.

פז

נחשבת לעיר העתיקה ביותר מבין כל הערים הקיסריות בעולם שנשתמרה עד היום. העיר העתיקה מציגה היסטוריה מרשימה והרגשה עתיקה וישנה בעת שוטטות בסמטאותיה הצרות. המבקרים בעיר יוכלו להגיע לרובע היהודי בעיר אליו ברחו מגורשי ספרד שחיו בקהילות היהודיות בספרד. החל מ1492 התפתחה קהילה יהודית במרוקו, שהגיעה לשם כתוצאה מהאינקוויזיציה וגירוש יהודי ספרד. ברובע המלאכה שבעיר תוכלו למצוא בעלי מקצוע עושים את מלאכתם ועוסקים במקצועות עתיקים כמו ברוסקאים, נפחים, זגגים ותופרים. גם בפז תוכלו למצוא השכרה של וילות נופש, אך בעת טיול במרוקו בוודאי תעדיפו ללון בעיר אחרת בה המבחר של וילות נופש שכאלו הוא גדול יותר והקרבה למקומות רבים היא קלה יותר.

קזבלנקה

העיר הגדולה במרוקו, בה נוחתות הטיסות מאירופה ומישראל. קזבלנקה היא עיר ציורית ובין לאומית שניתן להרגיש בה השפעות מכל העולם. אין אחד שלא מכיר את הסרט ההוליוודי המפורסם קזבלנקה. בעיר ניתן להרגיש השפעות צרפתיות חזקות שמגיעות מהשלטון הצרפתי ששרר במקום במהלך המאה שעברה. עד היום השפה המרוקאית עושה שימוש רב בביטויים בצרפתית, והרבה מן המרוקאים המודרנים דוברים צרפתית גם כן. קזבלנקה היא מיצג מרשים של בניה וארכיטקטורה, מבנים רבים שנשתמרו מהבנייה הצרפתית במקום יאפשרו לכם לבקר באירופה ובמרוקו בקפיצה אחת.