מוזיאונים במרכז

23 ביולי 2013

מוזיאונים במרכז שכדאי לעצור בהם לביקור
בין אם אתם שוחרי אמנות, היסטוריה או אוהבים לבקר בתערוכות מיוחדות, תמצאו באזור המרכז מגוון רחב של מוזיאונים מעניינים, שכדאי לעצור בהם. אם אתם מתכננים חופשה של כמה ימים בתל אביב או בסביבתה ותוהים מה אפשר לשלב בה, ובעיקר – באילו מוזיאונים כדאי לבקר, הנה, ובמיוחד בשבילכם, רשימה של כמה מהבולטים שבהם:

  • מוזיאון תל אביב לאמנות – הוא נחשב לאחד המוזיאונים החשובים בתל אביב וגם לבין הבולטים בארץ כולה. מוזיאון תל אביב לאמנות, ששופץ לאחרונה, מציע למבקריו תערוכות קבועות ומתחלפות וגם מגוון של פעילויות לאורך כל השנה, לרבות קונצרטים וגם הפעלות לילדים. במוזיאון אפשר למצוא עבודות אמנות מהמאה העשרים וגם ממאות קודמות וגם מחלקות לצילום, לאדריכלות ולעיצוב.
  • המוזיאון שבמרכז המבקרים במכון ויצמן – אם עולם המדע מעניין אתכם ואתם רוצים לראות מקרוב טכנולוגיות חדישות ומתקדמות, אל תפספסו ביקור במרכז המבקרים של מכון ויצמן. המרכז, שנפתח בשנת 2012, מציע פעילויות אינטראקטיביות וגם הפעלות נהדרות לילדים. במסגרת הביקור במקום אפשר לשלב גם ביקור בביתו של חיים ויצמן, נשיאה הראשון של מדינת ישראל.
  • מוזיאון יד מרדכי – המוזיאון המיוחד הזה, שממוקם בקיבוץ יד מרדכי, הוא הזדמנות נפלאה ללמוד לא מעט על גטו וורשה ועל לוחמיו של הקיבוץ, שהקימו אותו זמן קצר לאחר המרד. במוזיאון ניתן לראות שחזורים של אירועים שהיו קשורים לכך וגם לקחת חלק בכנסים ותכניות שונות העוסקות בנושא. אפשר למצוא במוזיאון גם דגם מוקטן של גטו ורשה וגם שחזור הבונקר, ששימש את המתבצרים במרד.
  • מיני ישראל – מדובר באחת האטרקציות המיוחדות באזור המרכז, אטרקציה המתאימה לכל המשפחה. זהו פארק מיניאטורות קטנטנות, המחולק לשישה אזורים, כשכל אחד מהם מייצג אזור אחר במדינה. בפארק ישנם מודלים רבים מאד הממחישים את המציאות הארץ ישראלית ואת כל המאפיינים שלה. במקום יש מרכז מבקרים, המציע מבחר של פעילויות שונות, מסעדה וגם אזור, המיועד לפיקניקים.
  • מוזיאון הילדים שבחולון – אם אתם מגיעים למרכז במסגרת החופשה המשפחתית שלכם עם כל הילדים, כדאי לכם לבקר במוזיאון המיוחד הזה המתאים לילדים בני שנתיים וחצי ועד לגיל 12. במוזיאון ישנן פעילויות רבות המשלבות את כל החושים וגם מוצגים בלתי רגילים. אפשר לעצור ב"דיאלוג בחשיכה", שייקח אתכם לסיור בחושך מוחלט לצד מדריכים עיוורים וגם להשתתף בפעילויות השונות, המוצעות בעיקר בתקופת החופשים והקיץ.
  • מעלית הזמן בירושלים – מלבד שלל האטרקציות שבעיר, מציעה ירושלים גם מוזיאון מיוחד במינו, שלוקח את המבקרים בו למסע בזמן. המוזיאון שמספר את סיפורה של ירושלים, סיפור בן 4,000 שנה, מושך אליו מבקרים בני כל הגילאים ומציע חווית תלת מימד בלתי רגילה. בנוסף יש בו גם תערוכות חינוכיות שונות וגם הפעלות לילדים.

לצד מגוון של מוזיאונים, תוכלו למצוא במרכז גם לא מעט מקומות לינה מצוינים, כמו וילות נופש, המותאמות לכל סגנון של חופשה וגם לכל תקציב.