אטרקציות נופש בירושלים

21 ביולי 2013

טיול של יום בירושלים - מסלול המשלב אטרקציות שונות והרבה עניין
היא נחשבת לאחת הערים החשובות בעולם והיא מושכת אליה המוני תיירים, וכמובן גם לא מעט ישראלים. ירושלים היא עיר מיוחדת מאד שאפשר לבלות בה כמה שעות או כמה ימים. מי שבוחר לנפוש באזור המרכז, יוכל לשלב גם ביקור של יום בירושלים, ביקור שממחיש את ההיסטוריה שלה, את התרבות שבה ואת הצבעוניות והיופי שלה. אז, קדימה, קחו אתכם נעליים נוחות ובואו נצא לדרך:

  • שוק מחנה יהודה – את היום אפשר להתחיל בשוק מחנה יהודה, הכולל מגוון של דוכנים צבעוניים והרבה קצב, טעמים, ריחות ויופי. תוכלו לקנות לכם מאפה טרי בשוק ושתייה קלה וכמובן גם להסתובב במקום לצד המוני המבקרים המגיעים לשוק ונהנים מכל מה שהוא מציע. השוק ממוקם בין רחוב יפו לשכונת מחנה יהודה והוא אחד השווקים הידועים בעיר.
  • דרך הייסורים (ויה דולורוזה) – מדובר במסלול בעל חשיבות דתית רבה מאד לנוצרים ובעיקר מקום מיוחד מאד המומלץ לביקור. הנוצרים מאמינים שישו עבר את המסלול הזה, שמתחיל ברובע המוסלמי ומסתיים בכנסיית הקבר, שם נצלב ונקבר. לאורכו של המסלול ישנן 14 תחנות שונות ומומלץ להצטרף אל סיור מודרך כדי לקבל את המידע המעניין ולחוות את הדרך הזו באופן קצת אחר.
  • הכותל המערבי – הוא אחד האתרים החשובים ביותר בירושלים ושריד לקירותיו של הר הבית מתקופת הבית השני. הכותל המערבי מספר את סיפורה בן ה – 4000 שנה של ירושלים וגם את סיפורה של מדינת ישראל, בהיותו אחד מסמליה של מלחמת ששת הימים. קשה שלא להתרשם מהעוצמה והיופי של המקום ואפשר לשלב, במהלך הביקור, גם עצירה במערות הכותל הצמודות אליו.
  • המוזיאון לתולדות ירושלים – במגדל דוד תמצאו את אחד המוזיאונים המרתקים בעיר, המוזיאון לתולדות ירושלים. המוזיאון, שממוקם בתוך מצודה ששוחזרה, כולל תצוגות שונות המספרות את סיפורה של העיר העתיקה הזו ואת כל האירועים החשובים שאירעו בה לאורך השנים, אירועים הקשורים לשלוש הדתות.
  • שכונת נחלאות – מדובר באחת השכונות הראשונות של ירושלים, הנמצאת ממש במרכזה של העיר. מבניה נבנו בין המאה ה – 19 למאה ה – 20 והם חלק מהארכיטקטורה הכול כך מיוחדת של העיר. השכונה, שנמצאת גם לא רחוק ממחנה יהודה (ובה גם תוכלו לסיים את הטיול שלכם בעיר), מושכת אליה סטודנטים רבים, המתגוררים לצד וותיקים, הגרים בשכונה שנים רבות. צמוד אליה תמצאו את כיכר ציון שלידה בתי קפה, מסעדות ומדרחוב נחמד שאפשר לעצור בו לקינוח.

האטרקציות שבירושלים יכולות להתאים לכל הגילאים והן ללא ספק הזדמנות ללמוד על העיר המיוחדת והחשובה הזו. אפשר ללון באחת מוילות הנופש שבמרכז ולשלב טיול יום בירושלים, הכולל עצירה באטרקציות המוזכרות. אפשר גם לחלק את הביקור ליומיים ובכל יום להתמקד בשתיים או שלוש אטרקציות שונות.