אתרים היסטוריים מעניינים במרכז הארץ

21 ביולי 2013

מתכננים חופשה של כמה ימים באזור המרכז? מתעניינים בהיסטוריה של ישראל ומחפשים אתרים מעניינים בסביבה? אם כן, תוכלו למצוא באזור זה מגוון של אתרים, המספרים את סיפורה של המדינה וסיפורם של המתיישבים במקום. הנה כמה מהם:

  • בית ביאליק בתל אביב – קשה לפספס את המבנה הזה במהלך השיטוט בעיר. בית ביאליק, שממוקם ברחוב ביאליק שבתל אביב, משמש כיום כמוזיאון אולם בעברו היה ביתו של אחד המשוררים החשובים במדינה – חיים נחמן ביאליק. במקום אפשר למצוא את ספריו של ביאליק, חפציו השונים וגם הרהיטים שבהם השתמש. בנוסף ישנן גם יצירות אמנות שונות של אמנים משנות השלושים ותערוכות מתחלפות.
  • מרכז המבקרים של מקווה ישראל – אם אתם מבלים כמה ימים במרכז, מומלץ לכם לבקר במרכז המיוחד הזה. בית הספר "מקווה ישראל" הינו בית ספר חקלאי שהוקם בשנת 1870 כדי ללמד את תלמידיו עבודת אדמה. מדובר בשטח גדול מאד הכולל מבנים מהמאה ה – 19 ומוזיאון מעניין המספר על טכניקות הבנייה באותה התקופה. אפשר לבקר גם בגן הבוטני שבמקום, ניתן לצפות בחיזיון האורקולי המעניין וגם לעצור במרתפי היקב שבמקום.
  • שכונת בצלאל בכפר הנוער בן שמן – ליד העיר לוד נמצא המקום המיוחד הזה, שהוקם עבור צורפים שהגיעו מתימן בתחילת המאה העשרים. המטרה היתה לאפשר להם לשלב בין עבודות חקלאות שונות לעבודות הצורפות. כיום, במהלך הביקור, אפשר למצוא את הצריפים שבהם הם התגוררו ובית ספר חקלאי ידוע, הכולל, בין היתר, גם לימודי חקלאות ותוך שמירה על המסורת של העבר.
  • המוזיאון לתולדות גדרה – המושבה החקלאית גדרה שהוקמה בסוף המאה ה – 19 מציעה כיום, במסגרת הביקור בה, מוזיאון מעניין שנבנה בשנת 1924 על ידי מייסד תנועת ביל"ו – משה מינץ ונחנך בשנת 1982 לאחר ששימש לאורך השנים כגן ילדים, ספרייה וגם כמועצה מקומית. במקום אפשר למצוא תצוגה מיוחדת של כלי עבודה חקלאיים, מסמכים חשובים, פרטי לבוש וגם כלי בית. אפשר ללמוד לא מעט על ההיסטוריה של גדרה עצמה, ובכלל, על ההיסטוריה של מדינת ישראל בתקופת העלייה הראשונה.
  • בית הראשונית בהרצליה – אם מעניין אתכם ללמוד על ההיסטוריה של אחת הערים הבולטות בישראל – העיר הרצליה, כדאי לכם להגיע אל המוזיאון המעניין הזה, הממוקם בעיר, ליד בית העיירה. המוזיאון שהוקם בביתם של אחד הזוגות שהתיישבו בעיר עם הקמתה, כולל תצוגות מעניינות המוצגות לקהל באמצעים משוכללים שונים. ישנם במוזיאון שחזורים של חדרים כפי שהיו בשנות השלושים והדגמות של העבודות שבוצעו בשנותיה הראשונות של הרצליה. עוד במקום אפשר למצוא גם ספרייה וחדר עיון עם ספרים המלמדים לא מעט על תולדותיה של העיר.

במסגרת הביקור במרכז תוכלו לשלב לא מעט אטרקציות וגם כאלו, שימחישו לכם את החיים כפי שהיו במאות קודמות. תוכלו ללון באחת מוילות הנופש, המוצעות לכם באזור זה וליהנות מיופי של חופשה!