רעיון לטיול בוורנה

10 באוג׳ 2014

מאמר שיתן לכם רעיונות לטיול בוורנה, אם חשבתם לצאת לחופשה קראו את המאמר הבא ותהנו ממידע מפורט ומיוחד.

המרפסת של ג'ולייט - רעיון לטיול בוורונה


אם אתם חושבים על חופשה באיטליה ומתכננים לעצור בוורונה, אל תוותרו אל אחת האטרקציות התיירותיות הנחמדות ביותר בעיר: המרפסת של ג'ולייט. כן, ההיא מרומיאו ויוליה!

בין אם אתם רומנטיקנים חסרי תקנה, חובבי שייקספיר או פשוט הורים לילדים שעשויים להתרגש מהעניין, ביקור במרפסת של ג'ולייט הוא חובה לכל מי שמזמין טיסה לאיטליה ומרחיק עד ורונה היפיפייה.

עשרות אלפי תיירים המגיעים לאיטליה, מצפינים מדי שנה לוורונה, כדי לחזות במרפסת בה, ע"פ מחזהו המפורסם של שייקספיר, רומיאו ויוליה, הכריז רומיאו על אהבתו ליוליה. לאף אחד מעשרות האלפים הללו לא אכפת מן העובדה הפשוטה שייתכן כי רומיאו ויוליה הם רק פרי דמיונו הפרוע ושופע הרומנטיקה של שייקספיר. זהו כנראה סיפור האהבה הרומנטי ביותר המוכר בתרבות המערבית, וכולנו רוצים לחוות אותו. או לפחות לעמוד על המרפסת ולראות את הנוף מעייניה של יוליה.

הבית, שהשתייך למשפחת דל קפלו (family dell Capello. דומה למשפחת קפולטי שבמחזה, הלא כן?), נבנה במאה ה-13, ושלט האצולה של המשפחה מוצג שם עד היום.  המרפסת, המשקיפה על החצר נוספה בבנייה במאה ה-20. אך למה להרוס סיפור טוב בשביל האמת? זה בטח לא משנה למאות הנשים העולות מדי שבוע למרפסת ומשקיפות ממנה בחפשן אחר רומיאו שלהן.

בתוך הבית תוכלו לבקר במוזיאון קטן, ובחצר תוכלו לראות פסל ברונזה של ג'ולייט. אך גולת הכותרת היא אינספור הפתקים התחובים בין לבני הקירות של הבית, שהפך לגרסה האיטלקית של כותל לרומנטיקנים. כך שבפעם הבאה שאתם מחפשים טיסות לאיטליה, תזכרו לתכנן את המסלול שלכם עם עצירה קצרה בוורונה.