אטרקציות חינמיות למשפחה

18 ביולי 2013

אטרקציות חינמיות למשפחה - למה לשלם יותר, כשאפשר ליהנות מפעילויות ללא עלות?
טיול עם כל בני המשפחה עשוי לעלות לא מעט כסף, ובמיוחד אם מתכננים לשלב בו גם לינה. ובכל זאת, אם מתכננים נכון את הטיול, אפשר לחסוך לא מעט בעלויות ואפילו ליהנות. אם אתם יוצאים לטיול משפחתי בצפון בקרוב, תוכלו למצוא מבחר של אתרים שהכניסה אליהם היא ללא עלות וגם שפע של פעילויות שהשתתפות בהן היא בחינם. הנה כמה מהאתרים החינמיים המומלצים:

  • אגם מונפורט – הנה רעיון למקום מקסים, שהכניסה אליו היא ללא עלות והביקור בו הוא חוויה בלתי רגילה. אגם מונפורט, שנמצא מזרחית למעלות תרשיחא ולא רחוק מכרמיאל, מיועד לכל מי שמחפש מקום לבלות בו בנעימים, ליהנות מפיקניק ובכלל – ליהנות מזמן איכות עם המשפחה. מי שבכל זאת מוכן להוציא קצת כסף, יוכל למצוא במקום גם פעילויות שונות בתשלום, כמו סירת פדלים, החלקה על הקרח ועוד.
  • מפעל השוקולד המתוק "ג'ונקולד" – הוא נחשב לאטרקציה נפלאה לחובבי השוקולדים וכמובן גם אטרקציה שלא תעלה לכם כסף (אלא אם כן תחליטו לקנות כמה שוקולדים לדרך). אם אתם מטיילים בצפון עם הילדים ומגיעים לאזור משגב, תוכלו למצוא במושב מנוף, לא רחוק מכרמיאל, את המפעל הקטן והמתוק הזה, שמציע סיורים ללא עלות, המספרים את סיפורו של הממתק, את אופן הכנתו ומלמדים לא מעט על פולי הקקאו ועל ההיסטוריה שלהם.
  • חוות הדגים בקיבוץ דן – הנה הזמנות לבקר במקום מקסים ביופיו עם טבע נהדר, "ועל הדרך" גם לראות מקרוב חוות דגים אמיתית. בקיבוץ דן תמצאו את המקום המיוחד הזה, שבו המוני דגי פורל ועשרות בריכות לדגיגונים צעירים. במסגרת הסיור במקום, סיור המוצע ללא עלות, אפשר לראות כיצד מנהלים את החווה, מהי צורת העבודה שבה ואילו דגים גדלים בה. מי שרוצה, יוכל להמשיך אחר כך אל החנות הצמודה כדי לרכוש דג אחד או שניים.
  • המוזיאון לתולדות קריית שמונה – אם אתם רוצים לנצל את הביקור שלכם בצפון לקצת היסטוריה, כדאי לכם לעצור במוזיאון שבקריית שמונה, המספר על ההתיישבות שבאזור כולו ומציג למבקרים גם ממצאים ארכיאולוגיים מעניינים שנמצאו בסביבה. ניתן להגיע אל המוזיאון בתיאום מראש והוא ללא ספק מתאים לילדים ובכל הגילאים.
  • מרכז המבקרים של מקורות "אשכול"– בקיבוץ חנתון נפתח לפני מספר שנים מרכז מבקרים מעניין, הצמוד אל מפעל הסינון באשכול, מפעל האחראי על סינונם של המים היוצאים מהכנרת ועושים את דרכם אל בתינו. במרכז מוצע סיור ללא תשלום, הכולל הסברים על המקום, על אופן הטיפול במים, על האמצעים החדישים הלוקחים בו חלק ועל הדרך הארוכה שעושה טיפה אחת קטנה עד שמגיעה לברז שלנו.

תוכלו לראות שיש לא מעט מקומות מעניינים ומיוחדים בצפון, שהביקור בהם הוא ללא עלות. אם אתם בוחרים ללון בוילת נופש למשפחה, אל תשכחו לעצור במקומות המקסימים האלה וגם לשלב ביקור באתרים האחרים שבצפון.