טיולי סוף הקיץ

01 בספט׳ 2014

בסוף הקיץ אחרי שהסתיימה חופשת הקיץ ומזג האוויר מתחיל להיות קצת יותר שפוי ונעים, במיוחד בערבים זה זמנם של הסבים והסבתות וההורים לקחת חופשה קצרה להרגע מהעומס של הקיץ.

אז לאן מטיילים? מי שלא יכול לקחת לעצמו חופשה ארוכה יחפש לעצמו מסלול טיול קצר באיזור מגוריו, כאשר בד"כ הצפוניים יותר ילכו לטייל באחד מהמסלולים הקצרים הנמצאים בגליל התחתון ואלו הגרים במרכז ילכו לטייל באיזור הירקון והרי ירושלים. חובבי הפריחה יחפשו את פריחתם של החצבים המתחילים לפרוח ממש בעונה זו ובדרך לירושלים ניתן כבר להבחין בעמודי הפריחה המבהיקים בלובנם. מקומות בהם ניתן לראות פריחת חצבים נהדרת הינם חורבת קרתא ליד עתלית ותל חדיד המתנשא מעל נמל התעופה בן גוריון.

מי שעיתותיו בידו ויכול לפרגן לעצמו יום חופש ייסע בסוף הקיץ בד"כ צפונה לאחד מנחלי הגולן שעדיין שוצפים בסוף הקיץ ויהנה מפכפוך המים ומשלוות הטבע באזור הגולן, אשר למרות החום הכבד, כשאתה בתוך המסלול אתה לא ממש מרגיש בטמפרטורת הקיץ.

מטיילים בעלי מעוף יחשוב יסעו לכיוון עמק המעיינות – עמק בית שאן ויבלו יום שלם בדילוגים בין נחל הקיבוצים, עין מודע ועין שוקק ויעשו פיקניק נהדר על הגלבוע או ליד אחד הנחלים [וכמובן שלא יכבו את המנגל בתוך הנחל – זו אחת הסיבות שבעטיין נסגר האיזור של נחל הקיבוצים לתנועתם של כלי רכב]. המעיין המכי מומלץ לדעת רבים באיזור זה הוא עין מודע בעל הבריכה הגדולה והמקום הכי פסטורלי באיזור הוא נחל הקיבוצים בשעות אחה"צ כאשר השמש מנצנצת על בריכת הקיבוצים.

המטיילים האמיצים עם הראש השונה יסעו דרומה לאיזור המכתשים – באיזור מכתש רמון חם מאד אבל הלחות שולית וכמעט לא מזיעים ועל הטמפרטורה הגבוהה בחוץ מפצים הנופים המדהימים שעושים קריר בנשמה.

אלו שירצו לשלב בין קריר למדבר יסעו לאיזורים של מדבר יהודה וים המלח ויטיילו באחת משלושת המסלולים בנחל דוד ויהנו בנוסף גם משפני הסלע, בנחל ערוגות ובנחל בוקק.

ומה עושים הסבים והסבתות הרוצים לנקות את הראש אחרי קיץ עמוס בנכדים? הם בדרך כלל ימצאו לעצמכם אטרקציה בצפון ויבנו סביבה את יום הטיול אשר במהלכו תהיה בדרך כלל גם תצפית נוף הליכה קצרה בטבע והיום כמובן יסיים בארוחה טובה [בניגוד לפיקניק הנפוץ אצל היותר צעירי]. הנועזים שבין אלו יבחרו לעצמם אטרקציה מוטורית כדוגמת טיולי ג'יפים או טרקטורונים להגברת האדרנלין.

חובבי הים ינצלו את זה שבבוק הילדים הולכים לבית הספר וילכו לחופי הארץ המרהיבים שמתרוקנים חלקית בשעות הלימודים ובחופי חיפה , נתניה , תל אביב ואשדוד ניתן לראות עשרות אנשים מבוגרים נהנים מהים בשקט.

מה שברור זה שסוף הקיץ הוא לכאורה סוף עונת הטיולים למשפחות אולם למעשה הינו תחילת עונת הטיולים של המבוגרים שסוף סוף זוכים להזדמנות לקצת שקט ושלווה.