אתרי הצלילה הבולטים של אילת

24 ביולי 2013

אוהבים לצלול? הנה כמה מאתרי הצלילה הבולטים של אילת והסביבה
חובבי צלילה? אם כן, אילת, היא ללא ספק, היעד המתאים במיוחד לכם ולכל מי שרוצה לפגוש מקרוב את עולם המים הקסום שלה. באילת וסביבתה יש לא מעט אתרי צלילה, שכמה מהם נחשבים בין היפים בעולם, וביקור בהם יכול להיות חוויה בלתי נשכחת. הנה רשימה של כמה מאתרי הצלילה באזור:

  • ריף הדולפינים של אילת – הוא נחשב לאחד מאתרי הצלילה הפופולאריים של אילת והוא מושך אליו חובבי צלילה מכל העולם. מעבר להיותו אתר אקולוגי מיוחד מאד, יש בו גם עולם מים קסום וכמובן קבוצה של דולפינים, הנחשבים לגולת הכותרת של המקום. אפשר לצאת לצלילה באתר במסגרת מאורגנת בלבד ובהדרכתו של מדריך מקומי. הצלילה באתר מתאימה לצוללנים בכל הדרגות והיא אפשרית בין השעות 08:30 בבוקר ועד 15:00 אחר הצהריים.
  • שמורת חוף אלמוג – גם כאן מדובר באתר צלילה מיוחד מאד, המושך אליו רבים. הצלילה באתר זה מתאימה גם היא לצוללנים בכל הרמות וגם לאלה, הצוללים בפעם הראשונה, במסגרת צלילת היכרות. בשמורה יש מגוון של דגים ותצורות מיוחדות במינן, לצד אלמוגים ומראות בלתי רגילים. אחד האלמנטים הבולטים בה הם הסלעים המיוחדים שבה, סלע משה וסלע יהושע, ההופכים את העולם המימי המיוחד ששם ליפה הרבה יותר.
  • אתר המגדלור – אתר צלילה זה, שנמצא בחלקה הדרומי של העיר, נקרא על שם המגדלור שממוקם על הגבעה הסמוכה וגם הוא נחשב לאחד מאתרי הצלילה הבולטים שבעיר. הוא מציע שני מסלולי צלילה, המיועדים לצוללנים בכל הרמות. מדובר במסלולים מעגליים, המאפשרים לחזור אל נקודת ההתחלה. מסלול אחד הוא מסלול עמוק, המגיע לעומקים של 25 מטרים, ואילו השני הוא המסלול הרדוד, מסלול של עד 25 דקות, המגיע לעומק של עד שישה מטרים.
  • אתר המערות – אתר צלילה זה, הנמצא לא רחוק מגבול טאבה, כולל מעבר מימי בלתי רגיל ונחשב למוקד משיכה לצוללנים רבים. תנאי הצלילה שבו נוחים מאד והעומק שהוא מציע רדוד יחסית (שישה מטרים בלבד). זו גם הסיבה מדוע צוללנים מתחילים, ובעיקר חסרי ניסיון, בוחרים לבצע בו את צלילותיהם הראשונות. מסלולי הצלילה המוצעים בו הם לשני כיוונים: דרום וצפון והוא ללא ספק אחד מאתרי הצלילה המומלצים באזור.
  • הסטי"ל -  זהו אחד מאתרי הצלילה הפופולאריים ביותר, ובעיקר בזכות ספינת הסטי"ל שנמצאת במעמקיו. במקום יש גם אנדרטאות שהוקמו לזכרו של לוחם שייטת שנפל בעת פעולה בלבנון וגם לזכרו של מדריך צלילה, שנהרג בפיגוע שארע במלון פארק שבנתניה. אתר צלילה זה כולל שני מסלולים מיוחדים והוא פחות מתאים לצוללנים מתחילים וחסרי ניסיון. הוא מפגיש את הצוללנים עם עולם המים הקסום שבו ועם אתגריו השונים.

רוצים לצלול באחד מאתרי הצלילה האלה ומתכננים חופשה של כמה ימים באילת? אם כן, תוכלו לשלב גם לינה בוילת נופש מפנקת וכמובן גם טיולים באזור.