אלבום ברכות לאירוע

26 באוק׳ 2013

7 טיפים חשובים להפקת אלבום ברכות לארוע

זה יכול להיות יום הולדת עגול או חשוב במיוחד, זו יכולה להיות מסיבת רווקות, בר או בת מצווה, או כל ארוע חשוב אחר בחייהם של האנשים הקרובים והחשובים לכם, אלבום ברכות מעוצב, בהדפסה דיגיטלית, יכול להוות את ההבדל בין "ארוע" לבין ה-"ארוע".

כדי לקבל בסיכומו של דבר, תוצאה משובחת במיוחד, הכנתי לכם סדרה של 7 טיפים שיסייעו לכם להכין אלבום ברכות מיוחד באמת:

ההבדל בין אלבום ברכות לספר אורחים:
שניהם מונחים המשמשים לתיאור פלטפורמה לברכות לארוע חגיגי. ההבדל ביניהם הוא שספר אורחים (שאינו נדון במאמר זה) הינו פלטפורמה לכתיבת הברכות במהלך הארוע, בעוד שאלבום ברכות מוגש עם ברכות ששולבו בו טרום הדפסתו.

מתי להתחיל בהפקת אלבום ברכות:
בעלי הניסיון בנושא הפקת אלבומי ברכות כבר יודעים, שלגרום לאנשים לשבת ולכתוב ברכה, זוהי מטלה קשה. גם האנשים הכי קרובים והכי אוהבים, יעדיפו לדחות את המטלה הזו לרגע האחרון, ואת התוצאה אתם תקבלו רק אחרי נידנודים.
לכן מומלץ להתחיל בהפקת אלבום הברכות לפחות חודש וחצי-חודשיים מראש, ולחזר אחרי האנשים המיועדים לכתיבה, בתזכורות מנומסות .

איסוף הברכות:
בהמשך לטיפ הקודם, רצוי לבצע מידי פעם תזכורות לאנשים שטרם כתבו. כמו כן, רצוי ליידע אותם לגבי תאריך יעד שאחריו- לא תתקבלנה ברכות נוספות. עם התקרב היעד- זרם הברכות ילך ויגבר (בעזרתכם ובעידודכם), כי אף אחד לא באמת רוצה להישאר בחוץ (-:

פורמט הברכות:
אפשר לבקש מהמברכים לכתוב את הברכה בכתב ידם, על נייר יפה, ואז לסרוק את הברכות לתוך המחשב שלכם, ולעצב בהתאם.
אפשרות נוספת היא לבקש את כל הברכות מוקלדות ב WORD, עם עיצוב מושקע, ולעשות שימוש בתוצאה.
אפשרות שלישית היא לבקש את כל הברכות מוקלדות במייל, ללא השקעה בעיצוב, ולקחת על אחריותכם את נושא העיצוב של אלבום הברכות.

צרוף תמונות לברכות:
דאגו לבקש מהמברכים לפשפש בארכיון התמונות שלהם, ולשלוח יחד עם הברכה לפחות תמונה אחת שלהם עם המבורך. במידה ואין להם תמונה משותפת איתו, עדיף תמונה בלעדית של המברך, על פני חסרונה של תמונה.
בנוסף, וודאו שהרזולוציה והמישקל הדיגיטלי של התמונות שקיבלתם, ראויים להדפסה דיגיטלית (סריקה ב 300DPI, או מינימום של 150 KB). תמונות באיכות נמוכה יראו רע מאוד באלבום מודפס, אפילו אם על המחשב שלכם הן נראות סביר.

באיזו תוכנה לעצב את אלבום הברכות:
לאילו מכם שיש להם נגישות לתוכנת ה"פוטושופ", מומלץ לעצב את עמודי האלבום בתוכנה זו. היתרונות שלה על פני תוכנות אחרות הינם משמעותיים מאוד: החל באפשרות לתקן את התמונות, וכלה בעיצובים שלא ניתן להשיג באף תוכנה אחרת. אלבום ברכות שעוצב בפוטושופ לא ידמה לשום אלבום אחר !

מה עוד חוץ מברכות ותמונות של המברכים:
לצורך גיוון האלבום, מומלץ לשלב בין עמודי הברכות, לעמודי תמונות של החוגג, מתקופות שונות בחייו. בתוספת מאמץ קל ניתן לארגן כך שתיווצר סינרגיה בין עמודי הברכות לבין עמודי התמונות. עמודי התמונות (ללא הברכות) המשולבים בטקסטים קצרים ומרגשים, יכולים להוות גם אלבום דיגיטלי מעוצב בפני עצמו.
בנוסף, אפשר לעצב באלבום הברכות כמה עמודים מעוצבים אך ריקים מתוכן, כך שגם אנשים שמסיבות שונות לא שלחו ברכה במועד, ולא שולבו באלבום, יוכלו לכתוב כמה מילים במהלך הארוע עצמו.

לסיכום,
אלבום ברכות העשוי נכון, יכול לשמש מתנה מאוד מרגשת שתיזכר למשך שנים רבות. כדי להגיע להפקה מוצלחת, מומלץ להשקיע תיכנון ומחשבה מראש, ולהתחיל זמן מספיק לפני המועד. ככל שתשקיעו בכך אהבה, איכפתיות ויצירתיות, כך תהיה התוצאה מרגשת יותר!

הכותבת:
בתיה פארן-ניסני
תמונות סיפור אהבה- הכל אודות עיצוב אלבומים דיגיטלים