להזמין צימרים בכנרת

15 ביולי 2013

צימרים בכנרת
בעבר הכנרת הייתה מזוהה בעיקר עם נופש עממי על שפת האגם, אבל כמו בכל תחום כמעט, גם אופייה של תיירות הפנים השתנה ויותר ויותר ישראלים מחפשים לא רק בילוי מרענן באגם הלאומי של מדינת ישראל אלא גם חוויה כוללת ומפנקת במיוחד – כך שאין פלא כי בשנים האחרונות צצים עוד ועוד צימרים בכנרת ובסביבתה, כולל כאלה מפוארים במיוחד.

ליד הכנרת או בסביבה?
השאלה המרכזית שמתעוררת כשרוצים להזמין צימרים בכנרת היא המיקום שלהם. יש המעדיפים את הצימר שלהם קרוב ככל האפשר למימי האגם מתוך רצון לבלות בהם זמן רב ככל האפשר, ועבורם ממתינים צימרים בטבריה עצמה וכן צימרים בישובים אחרים שמשיקים לכנרת דוגמת המושבה מגדל ששוכנת מצפון לטבריה או המושבה הציורית כנרת שמדרום לעיר, באזור שסיפק השראה לכמה מיצירותיה המפורסמות של רחל המשוררת.

אופציה אחרת היא להתרחק מעט מהאגם ולזכות בנוף מרהיב אל מימי התכלת שלו כמו גם ליהנות מבריזה מלטפת וממזג אוויר נוח יותר, במיוחד בחודשי הקיץ. לא מעט מבין המחפשים צימרים בכנרת ממשיכים מזרחה ומגיעים אל דרום רמת הגולן, שם – במעלה גמלא, ברמות, בחד נס, בגבעת יואב, באליעד ובעצם בכל ישוב כמעט – ניתן למצוא מתחמי אירוח יפהפיים המתמזגים עם הנוף הפראי ומציעים לאורחיהם גם שקט מהפנט.

ישנם כמובן גם צימרים בכנרת המשקיפים אל האגם ממערב, בין אם מהאזור של המושבה החביבה יבנאל או מושב ארבל הסמוך למצוק המפורסם ולגן הלאומי המומלץ, ובין אם כאלה הממוקמים צפונית יותר, באזור ראש פינה וצפת, דוגמת אלה השוכנים בישוב נוף כנרת שמציע וילות יוקרה מרהיבות.


חופשה רומנטית, משפחתית או עם החבר'ה?
עוד לפני ההחלטה בסוגיית המיקום של הצימרים בכנרת, מתגבש לו הקונספט של החופשה – נופש זוגי רומנטי, בילוי משפחתי מלבב או מפגש צוהל של החבר'ה.

בשנים האחרונות ניכרת מגמה של חופשות מרובות משתתפים: לפעמים זוהי המשפחה המורחבת (וכל המרבה הרי זה משובח) שמתכנסת בצוותא בנקודת חן זו או אחרת, ובמקרים אחרים זוהי קבוצת חברים, בין אם רווקים ובין אם זוגות עם ילדים, שבוחרים לבלות ביחד חופשה שהיא לא רק יציאה מבורכת מהשגרה אלא גם גיבוש משמח.

בדיוק עבור חופשות שכאלה הוקמו צימרים בכנרת ובסביבתה הכוללים וילות או מתחמי סוויטות יוקרתיים עם מספיק חדרי שינה לכל בני המשפחה או חברי הקבוצה. כך כל אחד נהנה מפרטיות מושלמת בעת הצורך, כשבמקביל המרחבים המשותפים מציעים שלל אטרקציות: בריכת שחייה (לעיתים כזו הפועלת רק בחודשי הקיץ ולעיתים גם מקורה שבה ניתן לבלות כל ימות השנה), ג'קוזי ספא רחב מימדים במיוחד תחת כיפת השמיים, פינת ברביקיו מאובזרת, שולחנות סנוקר מקצועיים ועוד ועוד – וכשהווילות עד כדי כך מפוארות וכוללות כל כך הרבה פינוקים, לפעמים קשה לצאת מהן למרות כל הקסם של הכנרת...