טיולי פריחה בצפון

04 בינו׳ 2015

החורף הוא תקופה מצויינת דווקא כן לצאת החוצה מהפוך בסופי שבוע ולגלות מחדש את הקסם של הגליל, הגולן ואיזור הצפון בכלל. העונה הגשומה היא עונת השיא של הטבע בצפון, שנותנת לנו הזדמנות מרגשת לצפות בפלאי הפריחות בישראל.

טיולי פריחות הם בחירה מצויינת לטיול שבת יחד עם המשפחה, הסבא והסבתא, עם חברים או כזוג. מסלולי הפריחות קלילים ולרוב אינם מאתגרים, לכן הם מתאימים לכל מצב רוח ולכל גיל. כמו כן, מזג האוויר הנוח של החורף הישראלי מאפשר בילוי ממושך ונעים באיזור הצפון.
הנה מספר מסלולים מומלצים לטיולי פריחות בצפון, שאספנו במיוחד עבורכם לחורף הזה.

נתחיל עם שמורת נוב שבגולן. זהו איזור ביצות שגדלים בו מעל 400 סוגי צמחים, שחלקם נדירים ביותר בארץ. בין היתר תוכלו להתפעל מאירוס הביצות, מנרקיס מצוי שנמצא בשמורה בריכוז הגבוה ביותר בישראל ואפילו מרומוליאה סגלולית.

נמשיך לגליל התחתון למסלול נחל עמוד תחתון, שאותו לא הרבה מכירים. מדובר במסלול נפלא המתאים לכל המשפחה ובו פריחה מדהימה בחודשי החורף. בין עשרות ומאות סוגי הפרחים שתפגשו, תוכלו להצטלם על יד אלפי רקפות, חלבלוב מגובשש וחרדל. אם תגיעו בסוף החורף, יש סיכוי שתתפסו את הנחל מלא במים, שזו אטרקציה בפני עצמה.

ואם אנחנו כבר באיזור, נמשיך למגדל העמק ושם נבקר בשביל הרקפות. גם מסלול נהדר זה מותאם לכל המשפחה ואוצר בתוכו אלפי רקפות, כלניות ועיריות. כדאי מאוד לבקר בחורשת האורנים שדרכה עובר שביל הרקפות בחודש ינואר, שבו מתחולל שיא הפריחה. שביל הרקפות הוא מסלול מעגלי, מוצל ואורכו כ-250 מטרים.

היעד הבא שלנו הוא דרך נוף הגלבוע, אחת מהדרכים הנפלאות ביותר בצפון. עונת החורף היא זמן מצוין לעלות אל פסגת ההר ולצפות מגבוה אל הכרים הירוקים הנפרשים באופק. בתקופה זו, הר הגלבוע פורח כולו, והחוויה מתעצמת במיוחד כאשר מאזינים לסיפורי מורשת קרב שהתנהלו באיזור. בנוסף לכלניות, רקפות ועיריות שתוכלו לראות גם בשביל הרקפות, בדרך נוף הגלבוע תמצאו גם צבעוני הרים נהדר ונורית אסיה.

בסוף טיול הפריחה שארגנתם עבורכם ועבור המשפחה או החברים, מומלץ מאוד להישאר באיזור וללון באחד ממתחמי הצימרים המפנקים של הצפון.