אטרקציות וקולינריה בכפר ירכא

04 ביוני 2018

קולינריה בירכא

תחום המסעדנות והקולינריה בארץ נמצא בשיאו וזה משפיע על כל אזור בארץ. כיום, בכל נסיעה ארוכה צפונה או דרומה אפשר להיתקל במספר מסעדות מדהימות ויוצאות דופן, כשהטובות ביותר הן אלו שיודעות להשתמש בפרודוקטים המקומיים ולייצר אוכל מקומי, אך משודרג. אחד המקומות הכי פופולאריים באזור הצפון הוא כפר ירכא, שהוא כפר דרוזי יוצא דופן שמציג אזור קולינרי עשיר.

כפר ירכא עשה לעצמו שם בשנים האחרונות בשל היותו מעצמת צרכנות מקומית. בכפר יש מספר מרכזי קניות, המציגים סחורה איכותית במחירים זולים. יש חנויות רבות המושכות קהל רב – מסטייליסטים המחפשים אופנה, דרך הורים הרוצים מוצרים זולים לילדים ועד רשתות שיווק מזון זולות ומיוחדות.

ביג אאוטלט ירכא

מרכז המזון

מיי בייבי ירכא


סיטי מול ירכא

בדרך לירכא, בסביבתה ובתוכה יש מספר מסעדות מרשימות מאוד, שבהחלט שוות את הנסיעה הארוכה. כאשר נוסעים לכפר דרוזי, אפשר בהחלט לטעום מהטעם האותנטי של פיתה עם לאבנה ומאכלים מסורתיים נוספים, אך כאשר רוצים אוכל עילי וטוב, יש כמה מסעדות איכותיות מאוד בכל האזור, בהם פשוט כדאי לבקר.

מסעדת אוליבו האיטלקית היא המסעדה המובילה באזור. נכון, קראתם נכון, מסעדה איטלקית בירכא, והיא ממש לא מסעדה גנרית. המסעדה היא מסעדה ים תיכונית עם השפעות איטלקיות של השף שאדי בשארה, שהיה השף של מסעדת אלבאבור המפורסמת במשך 15 שנים. אוליבו מתמקדת בחומרי גלם איכותיים ובטכניקות מיוחדות אותן למד בשארה, אשר הוכשר בבישול האיטלקי והצרפתי כאחד. במקום מוגשות כמובן פסטות, פיצות ולחמים, אך גם קובות, צלעות טלה ואפילו כנאפה איטלקי.

מסעדת אוליבו האיטלקית

אותנטיות וגיוון

במסעדת צנובר שבכפר תמצאו אוכל אותנטי משודרג. החלט מעלי גפן, נסף, קובות, ועד דגים על האש, בגטים ועוד. המסעדה מציעה את החוויה המקומית, אך על פלוטפורמה מעט יותר יוקרתית. מסעדת פודרוז, מסעדת מאמא שרחא ומסעדת אבו ראמזי הן עוד שלוש מסעדות שמכינות אוכל מקומי, היכולות לארח משפחות וכמות גדולה של אנשים. בירכא יש גם סניף של רשת בית הפנקייק המקורי וכן מגוון של רשתות האוכל המהירות המוכרות, אם הילדים מעט עקשנים. קפה דין הוא בית קפה שמגיש ארוחות בוקר וקפה איכותי, והוא מעט שונה ומשודרג מבתי הקפה של הרשתות המוכרות.

מסעדת צנובר

אם אינכם רוצים להתרחק מדי מירכא, ורוצים להישאר באזור, אפשר לעשות עיקוף קטן לכפר ג'וליס הסמוך ולמסעדת סטרמבוליאנו. המסעדה מציגה טאבון ענק ומגוון עצום של מאפים טריים, ברוח התרבות הדרוזית. בסביבתה של ירכא יש עוד כמה מסעדות טובות, כמו אסתושה, מטבח של מנות פיוז'ן בדגש על בשרים ודגים משובחים, מסעדת סטקייה בכפר, שמגישה מאכלים מזרחיים מכל הסוגים ומסעדת בלה מיה במעלות תרשיחא (פחות מ-10 ק"מ מירכא) שהיא אחת המסעדות האיטלקיות הטובות באזור, ביחד עם אוליבו.

מסעדת סטרמבוליאנו

הדרך לירכא היא לא קצרה לבאים מהמרכז, אך חשוב לדעת שיש גם כמה פנינות קולינריות בדרך. בדרך לירכא אפשר לעשות עיקוף קטן ולעצור בעכו, במסעדת אורי בורי המוכרת. אורי בורי היא אחת ממסעדות מאכלי הים הטובות והמוכרות בארץ. המסעדה יושבת בתוך סוג של מערה, עם אוכל שמגיע היישר מהחוף הסמוך. אורי בורי מציעה חוויה קולינרית עילית, שיכולה להוות את הסיום המושלם ליום חווייתי בירכא.

מסעדת אורי בורי עכו

אוכל הוא חלק בלתי נפרד מכל בילוי, וברגע שיוצאים מהבית לנסיעה ארוכה, חייבים לשלב אוכל שיתאים לכל הנוכחים. בירכא יש מסעדות לכל סוגי האורחים ולאור הפריחה הקולינרית באזור, הגיוון שמביא אתו האוכל המקומי, והידיים הטובות של כמה טבחים דרוזים, אפשר למצוא אוכל משגע שיסגור לכם את הפינה של ארוחת הצהריים, לפני שממשיכים לאטרקציות נוספות.