מסלולי מים במדבר יהודה

20 בנוב׳ 2016

מסלולי מים במדבר יהודה

למרות שמדובר במדבר, יש בו לא מעט מסלולי מים נהדרים, שאפשר לשלב אותם במהלך החופשה. יוצאים לכמה ימי נופש בדרום, באזור מדבר יהודה, ומחפשים מסלולי מים כייפים? הנה דוגמא לכמה מהם:

אם כבר אתם מטיילים במדבר יהודה - הזמינו וילה באילת לכל המשפחה במחיר משתלם!

1. שמורת טבע נחל פרת –

במדבר יהודה מסתתרת לה שמורת טבע מקסימה, שבה מעין שופע מים שמציע חוויה בלתי רגילה. שמורת הטבע ממוקמת בחלקו העליון של ואדי קלט, מזרחית לעלמון. אפשר להגיע אליה דרך כביש מספר 1 או דרך כביש 437. הטיול בשמורה מתאים לכל עונה בשונה והסיור בו אורך בין 3 ל – 8 שעות. בשמורה יש מוקדי עניין רבים. כמו: בריכת תמר, עין פרת, מנזר פארן, חובת עלמית וגם מצוקים המתאימים לטיפוס ולגלישה.

שמורת טבע נחל פרת

2. שמורת טבע עינות צוקים –

השמורה היפהפייה הזו, המכונה גם "עין פשחה", מציעה למטיילים בה בריכות מים רבות וצמחייה שופעת. כל אלה נמצאים למרגלות הצוקים שבה, המשתלבים באופן מופתי לצד תצורות הטבע הנוספת בה ונופי המדבר המשגעים. במקום ישנן בריכות שכשוך שניתן להתרחץ בהן. הן נמצאות ממש בכניסה לשמורה ואפשר להגיע אליהן מכביש 90. בנוסף יש גם מסלול טיול, העובר בין האתרים השונים שבה ובבתי הגידול הרבים שבה. מי שרוצה, יכול גם להגיע לתצפית שבשמורה, היכן שניתן לראות את ים המלח ואת השינויים הרבים שחלו בו בשנים האחרונות, לרבות נסיגתו המשמעותית.

שמורת טבע עינות צוקים

3. שמורת עין גדי –

מטיילים במדבר יהודה? הנה אתר נוסף, שאסור לכם לפספס. שמורת עין גדי שמתאימה לביקור בכל עונה בשנה היא נווה מדבר יפהפה, שמציע חוויה שאין כמותה. בשמורה אפשר למצוא לא מעט בעלי חיים, יעלים וגם שפני סלע וכמובן מעיינות ומפלים נהדרים. מפל דוד הוא המפורסם שבהם, מפל שההגעה אליו היא דרך מסלול קל, המתאים לכל הגילאים וגם למשפחות עם ילדים. בנוסף יש בשמורה גם את נחל ערוגות ומערת דודים, שנמצאת בראש המפל.

שמורת הטבע עין גדי

4. שמורת נחל אוג –

הנה שמורה נוספת במדבר יהודה הענק, שמורה שממחישה מקרוב למטיילים בה עד כמה תצורות הנוף של המדבר מיוחדות ומגוונות מאד. הטיול בשמורה מתאים למטיבי לכת בעיקר והוא כולל לא מעט אתרים מיוחדים. למשל, ממצאי מנזר עתיק שנבנה עוד בשנת 411 לספירה, שרידים של דרך עתיקה עוד מהתקופה הממלוכית ועוד ועוד.

נחל אוג

5. שמורת מדבר יהודה –

היא נחשבת לשמורת הטבע השלישית בגודלה בישראל והיא ללא ספק גם אתר טבע נהדר, שכדאי לשלב את הביקור בו במהלך החופשה. השמורה עצמה מחולקת לשלושה חלקים עיקריים, אורכה הוא 71 ק"מ ורוחבה הוא 15 ק"מ. מצוק ההעתקים הוא אחת הנקודות היפות והמיוחדות שבה והר סדום הוא נקודה נוספת מיוחדת בה. את השמורה חוצים מספר נחלים גדולים וגם קטנים, כמו נחל צאלים, נחל אשלים, נחל צין, נחל חימר ועוד.

מדבר יהודה