מהפכת התיירות במירון

24 בנוב׳ 2015
מושב מירון ידע המון מאבקים על צביונו של המושב הקטן, המאבקים העיקריים היו, לא להפוך את אתר קבר רבי שמעון בר יוחאי, לאתר תיירות לאומי. 

 
המושב המקיף את מקום מנוחתו של התנא האלוקי רשב״י, כבר לא סוחף רק את הציבור החרדי והדתי, הציבור המסורתי והחילוני ואפילו אנשים שאינם יהודים רוצים לראות למשש ולהרגיש מקרוב את הקדושה את ההרגשה העילאית שמרגישים אצל רבי שמעון. 

 
המושב הקטן מירון הוקם במקור על כפר ערבי שנחרב במלחמת העצמאות, לאט לאט המושב התפתח, התושבים הדתיים והמסורתיים השתלבו עם הציבור החרדי והדתי שהחל לפקוד את המושב בעקבות הסמיכות לקבר הרשב״י, המושב המתפתח לתיירות החל לשרת את התיירים, בתחילה התושבים היו מכניסי אורחים לבתיהם, לאט לאט כשהיקף האורחים גדל החלו התושבים לבנות צימרים ובתי אירוח לאלפי האורחים. 

 
החידוש הגדול הפעם בענף התיירות במירון הוא לא רק צימרים קטנים למשפחות או לקבוצות, משפחות מורחבות היו צריכים לחפש מספר צימרים בקרבת מקום בין אחד לשני, היום ניתן למצוא גם וילות נופש במירון שנבנו בהשקעה חסרת תקדים בפאר וביוקרה לתיירים הבאים להסתופף בצילו של רבי שמעון, המושב שהיה מקבל תיירים בסופי שבוע, החל לקבל את המוני האורחים הבאים בכל שעות היום והלילה ובכל ימות השבוע לפקוד את ציונו הקדוש של רבי שמעון. 
 

התיירות גדלה ופרחה הביקוש ואיתו הביקוש והרצון של אנשים להתארח קרוב לתנא האלוקי רבי שמעון, אורחים מחו״ל מחפשים חופשה מושלמת בישראל באתרים ומקומות קדושים, היעד הוא אירוח יוקרתי במירון לסופשבוע המתחיל בליל שישי עד למחרת השבת. 

 
הוילות במירון מוסיפות לתיירות במושב, יוקרה וחופש מושלם, ולא עוד צימר או חדרון אירוח של תושבי מירון, הביקוש לוילות הוא בכל השנה אבל בתקופת ל״ג בעומר חדרי האירוח והווילות כבר תפוסים חודשים או לפעמים שנה מראש, הביקוש גודל והעיניים של המטיילים המחפשים אתר קדוש וקירבה לציון הרשב״י נשואות למושב מירון.