המוזיאונים שאסור לפספס ברומא

24 בנוב׳ 2013

מהאפיפיור ועד רפאל, מיכלאנג'לו ודה וינצ'י – רומא לאוהבי האומנות:

מכל ארצות אירופה איטליה היא אחת הארצות הבולטות ביותר בכל הנוגע לאומנות, והתרומה שלה להתפתחות האומנות בעולם המערבי היתה כנראה הדומיננטית ביותר, כאשר בזכות אמנים איטלקים דגולים כמו מיכלאנג'לו, לאונרדו דה וינצ'י, רפאל וחבריהם,  יכולים היום מיליוני תיירים להנות מפסלים ויצירות אומנות מרהיבות. וכאשר אנו מדברים על אומנות באיטליה, רומא בירת איטליה היא המקום בו האומנות האיטלקית באה לידי ביטוי במיטבה. ברומא פזורים כמה וכמה מוזיאונים ייחודיים מרהיבים, בהם ניתן לשוטט שעות ולספוג את האווירה האומנותית המיוחדת של העיר ההיסטורית הזו. סיור במוזיאונים ברומא מצריך כמה ימי טיול בעיר עצמה, ומן הראוי שתמצאו פתרון לינה איכותי ונוח בטרם תחליטו לבקר בעיר.

ברומא התנהג כרומאי – דירות ברומא כאלטרנטיבה לבתי המלון:

המלונות באיטליה בכלל וברומא בפרט אינם מן הזולים באירופה, והשהיה בהם תאלץ אתכם להיפרד מכמות לא מבוטלת של כסף. אולם לאלו מכם שאינם חוששים להתנסות לכמה ימים בחווייה איטלקית אמיתית, ישנה אפשרות להתנסות מסוג אחר. דירות ברומא השייכות לאזרחים, הוסבו בשנים האחרונות והותאמו כדירות נופש אותן אפשר לשכור לימי הביקור בעיר. דירות ברומא ממוקמות בכל שכונה או רובע. רצוי וניתן למצוא דירות נופש, במקומות המרכזיים ביותר, כך שתוכלו לחסוך זמן רב וגם לא מעט כסף בזמן השהייה שלכם שם.

מעבר לנוחות שבדירה פרטית המספקת את כל צרכיכם תוכלו גם להתנסות בחיים ברומא, כפי שחווים אותה תושבי המקום הקבועים. עבור משפחות או כמה זוגות המעוניינים לחלוק את המגורים המשותפים יכולות להיות דירות ברומא פתרון אידיאלי, בו יוכלו כל המטיילים לשהות יחד במחיר סביר, ובפתרון מגורים המהווה תחליף מצוין לסוויטה בגודל זהה באחד המלונות בעיר.

לגעת ברוח – המוזיאונים שאסור לכם לפספס ברומא:

לאוהבי האומנות, מציעה רומא כאמור מבחר לא קטן של מוזיאונים מסוגים שונים, ובשורות הבאות נספר לכם על כמה מהם, שכל חובב אומנות חייב לבקר בהם כאשר הוא ברומא, ואשר נחשבים למוזיאונים המובילים בעיר. את הסיור נתחיל כמובן במוזיאון הוותיקן המפורסם, השוכן בתחומי מדינת הוותיקן (שהיא הקטנה בעולם אך גם העשירה בעולם), מדובר באחד הקומלקסים החשובים ביותר בעולם האומנות, ונמצאים בו עשרות אלפי פריטי אומנות נדירים שנאספו לאורך שנות קיומו של הוותיקן ומוסד הכנסיה, החל מפסלים רומיים אותנטיים מתקופת האימפריה, עבור דרך תשמישי קדושה נוצריים שנאספו מכל רחבי העולם או הוגשו כמתנות לאפיפיורים לאורך מאות השנים שחלפו, שטיחי קיר מדהימים וכמובן ומעל לכל הקפלה הסיסטינית, שמעבר להיותה מבנה מדהים, הנחשבת לאחת מיצירות האומנות המפורסמות בעולם אם לא המפורסמת שבהן. רצוי ומומלץ להתכונן לביקור הזה מראש ואם ניתן להשתמש במדריך יעיל, שכן התשתית במקום אינה מן המשובחות והצפיפות הנגרמת מאלפי התיירים הנמצאים במקום בכל רגע נתון עלולה בהחלט להפוך את הביקור שלכם לשוטטות מתישה בכל רחבי הקומפלקס.

מוזיאון הקפיטול - המוזיאון הראשון בעולם:

המוזיאון המומלץ הבא הוא מוזיאון הקפיטול, המוגדר באופן רשמי כמוזיאון הראשון בעולם. במוזיאון נמצאות כמה מהיצירות המפורסמות ביותר בעולם, כמו פסל הזאבה המניקה המקורי שהיה סימלה של האימפריה הרומית, פסלו של קונסטנטינוס הגדול (הקיסר הרומי שהכריז על הנצרות כדת הרשמית של האימפריה), ופסלו של מרקוס אוראליוס (הקיסר הנאור, המוכר לרבים כקיסר הקשיש שנרצח ע"י בנו בסרט גלדיאטור בכיכובו של ראסל קרואו), שעותק שלו נמצא גם מחוץ למוזיאון עצמו בכיכר הסמוכה. במוזיאון אוסף כלי פורצלן מהיפים בעולם וגלריית תמונות של גדולי ציירי איטליה.

מוזיאון ברבריני – מושחתים אבל בהחלט בעלי טעם טוב:

מוזיאון מרהיב נוסף הוא מוזיאון ברבריני, על שם אחת המשפחות הידועות ביותר לשמצה באיטליה – משפחת ברבריני שהיתה האפוטרופוסית המושחתת למדי, של מיטב האומנים האיטלקים בתקופת הרנסאנס (משפחת ברבריני היתה אחראית לפירוק לוחות הברונזה מהפנתיאון כדי להשתמש בהם לבניית המזבח בכנסיית פטר הקדוש המפורסמת). ציורים של רפאל, קארבג'יו, רני ואומנים נוספים הופכים את המוזיאון הזה לאחד המקומות היפים בעיר, מה גם שעלות הכניסה למוזיאון נמוכה מאד.