אטרקציות מיוחדות במדבר יהודה

26 ביולי 2013

טיול במדבר יהודה וביקור באטרקציות ובאתרים השונים שבו הוא הזדמנות ללמוד לא מעט על המקום ובעיקר גם הזדמנות לחוות מקרוב את הטבע העוצמתי והיפהפה שבו. מתכננים חופשה בדרום של כמה ימים ורוצים לשלב גם ביקור במדבר יהודה? הנה כמה אטרקציות ואתרים מעניינים, שכדאי לכם לעצור בהם:

  • הגן הלאומי קומראן – צפונית לים המלח, לא רחוק מקיבוץ קלייה, נמצא הגן הלאומי המיוחד הזה, המזוהה עם בני כת האיסיים ועם המגילות הגנוזות שנמצאו בו במאה שעברה. במסגרת הביקור בגן אפשר למצוא שרידים עתיקים המספרים את ההיסטוריה של ישראל וכן גם את ההיסטוריה של הדת הנוצרית והאופן שבו התפתחה במדינה. במקום ישנו מרכז מבקרים, הפתוח לציבור הרחב, שבו מוזיאון מעניין, אזור לחפירות ארכיאולוגיות וגם חיזיון אורקולי מרהיב.
  • שמורת עיינות צוקים – אם אתם מגיעים למדבר יהודה אל תפספסו את הביקור בשמורת עינות צוקים, הנקראת גם "עין פשחה". היא נחשבת לשמורת הטבע הנמוכה ביותר בעולם ובין השמורות היפות בישראל. השמורה מחולקת לשלושה חלקים כשרק החלק המרכזי הינו זה הפתוח לקהל. החלק הצפוני של השמורה, שסגור למבקרים, משתרע על פני שטח של 2,700 דונמים ואילו החלק שפתוח לקהל כולל שטח של 500 דונם. בחלק המקסים הזה אפשר למצוא בריכות טבעיות, סככות צל, שולחנות לפיקניק וגם אתר ארכיאולוגי עתיק שממצאיו התגלו רק בשנות החמישים של המאה העשרים.
  • שמורת הטבע עין פרת – זוהי שמורת טבע מקסימה שמתאימה לחובבי הטבע, הנופים ומסלולי הטיולים הרגליים. בשמורה ישנו מעין שמימיו אסורים לשתייה אמנם אך הוא יוצר מראה בלתי רגיל למקום כולו. השמורה נמצאת בין גב ההר לבקע הירדן והיא אתר חשוב ומרכזי עבור בעלי החיים שבמקום. במקום ישנה גם צמחייה מיוחדת מאד ומסלולי טיול שונים, המתאימים לכל דרגות הקושי. בשמורה אפשר למצוא את מנזר פראן, שנבנה במאה הרביעית לספירה והוקדש לבישוף ירושלים – מקריוס.
  • הגן הלאומי רודיון – מדובר באחד הגנים המיוחדים ביותר במדבר יהודה ובארץ בכלל. מבנה הרודיון, מבנה מרשים ביופיו,  נבנה על ידי המלך הורדוס בשנים 23 לפני הספירה ועד השנה ה – 15 לפני הספירה. המבנה, שכלל אולמות גדולות, בתי מרחץ וגם חצרות מרהיבות, הוקף בחומה גבוהה וגנים מפוארים מאד. הגן הלאומי נמצא ליד הישובים תקוע ונוקדים והוא כולל גם את קברו של הורדוס שנתגלה רק בשנת 2007.

חשוב לדעת
אם אתם מתכננים טיול במדבר יהודה, ובמיוחד אם מדובר בחודשי הקיץ החמים, חשוב שתערכו בהתאם. מומלץ לקחת בקבוקי שתייה, אוכל וגם נעלים נוחות להליכה. כדאי לבדוק אילו מסלולים טיול מוצעים במקום, האם הם מתאימים לגילאי המטיילים ומה הם משלבים במסגרתם. מומלץ לבדוק את תנאי מזג האוויר לפני היציאה לטיול ואם מדובר בטמפרטורות גבוהות, לדחות למועד אחר. אפשר לשלב גם לינה באחת מוילות הנופש שבאזור הדרום וליהנות מחופשה מפנקת במיוחד.