המקומות שכדאי לעצור בהם בדרך לאילת

26 ביולי 2013

מתכננים נסיעה לאילת בקרוב? מוטרדים מהדרך הארוכה ומהנסיעה עם הילדים? אם כן, אכן זו דרך ארוכה, ובכל זאת, יש לאורכה לא מעט אטרקציות ואתרים מעניינים שאפשר לעצור בהם וליהנות מאתנחתא בלתי רגילה. בין אם זו נסיעה עם כל המשפחה או נסיעה עם החברים או עם בן או בת הזוג, הנה כמה מהמקומות שכדאי לעצור בהם בדרך לאילת:

  • חוות האינטילופות בכביש הערבה – במרחק של 133 ק"מ מהעיר אילת תמצאו את האטרקציה המקסימה הזו שהיא, ללא ספק, בגדר חובה. חוות האנטילופות מציגה למבקרים בה מספר סוגים שונים של אנטילופות, שעשו את כל דרכן אליה מאפריקה וכיום חיות בחווה עצמה. בנוסף, אפשר למצוא בחווה בעלי חיים נוספים, כמו חיות משק למיניהן וגם מכרסמים, וכן לראות דגם הממחיש, ובהסתמך על המקורות השונים, את תיבת נוח.
  • חי בר יוטבתה – אם אתם חובבי בעלי חיים ואם אתם עושים את דרכם אל אילת, במרחק של 40 ק"מ בלבד מהעיר נמצא החי בר שצמוד לקיבוץ יוטבתה ומזמן אליו המוני מבקרים לאורך כל השנה. במקום חיים מגוון של בעלי חיים מדבריים וחיות בר, שמטרת הגידול העיקרית שלהם שם היא להחזירם, בסופו של דבר אל הטבע, לאחר שיקומם או לאחר שגדלו. אפשר למצוא שם גם חיות שהגיעו מאפריקה ואינן אופייניות לאזור ואפשר גם לראות בעלי חיים שונים, שפעילים אך ורק בשעות הלילה.
  • מרכז המבקרים של מצפה רמון – אם אתם נוסעים דרך מצפה רמון, אל תפספסו ביקור במרכז המבקרים המיוחד שבו. צופה על נופיו המשגעים של מכתש רמון, מציע המצפה לא מעט פעילויות מיוחדות וגם תצוגות מרהיבות, בעזרתן ניתן ללמוד על המקום. צמוד למרכז המבקרים אפשר למצוא גם גן מדברי "חי רמון", המיועד לבעלי חיים האופייניים למקום, כמו עקרבים, נחשים, לטאות, צבים ועוד. מדי פעם מתקיימות במרכז פעילויות יצירתיות שונות, המתאימות לכל הגילאים.
  • חוות האלפקות – גם היא נמצאת במצפה רמון ומציעה מפגש נדיר עם אחת החיות המקסימות – האלפקה. בחווה מסתובבות להן חופשי אלפקות ובעלי חיים נוספים וניתן להאכילן וגם ללטף אותן. לעיתים מתקיימות בחווה פעילויות שונות, לרבות סדנאות טוויה מצמר, המשלבות את צמרן של האלפקות הגדלות במקום.
  • גן לאומי עין עבדת – הוא אמנם איננו נמצא בדרך הישירה אל אילת והוא מצריך סטייה ממנה, אך מדובר בסטייה שללא ספק מומלצת. בעת הביקור בפארק אפשר לצאת לטיול רגלי, הכולל מסלול מעגלי המתאים לכל הגילאים, ולצפות הטבע הנהדר האופייני למקום. בנוסף, אפשר לבקר גם בעיר הנבטית העתיקה – עבדת וללמוד על ההיסטוריה שלה.

הדרך לאילת, ובמיוחד ככל שמתקרבים אליה, רצופה באתרים מיוחדים ואטרקציות נהדרות. אם אתם בוחרים ללון באחת מוילות הנופש שבעיר או בסביבה, תוכלו לשלב גם עצירה באטרקציות אלו או אפילו לבקר בהן בדרך חזרה.