האם חופשה מקומית היא עתיד התיירות?

06 בספט׳ 2016

עבור רובנו, המילה "לטייל" מעוררת מיד מחשבות על טיולים ליעדים אקזוטיים: לנפוש בחוף קוסמוי בתאילנד, לבקר בקולוסיאום ברומא או לטייל בשבילי האינקה. אבל, "טיולים" הם לא בהכרח יציאה לארץ רחוקה, רחוקה. "טיולים" זה סוג של סוויץ' בראש שיכול להתחיל ברגע שבו מציבים את הרגל מחוץ לדלת הבית.

דור המילניום

המטיילים של ימינו מחפשים חוויות מרגשות. הם להוטים להגיע למקומות חדשים כדי לקחת חלק בפעילויות ובסיורים מעניינים. רוב גדול של מטיילי המילניום מעוניין יותר בהרפתקאות מסעירות מאשר בחופשה נינוחה בחו"ל. קרוב לוודאי שיחסית לדור הקודם, דור המטיילים החדש יעדיף לנסוע בעקבות תחומי עניין, תחביבים או לימוד של משהו חדש.

קרוב לבית

מעניין שהרצון הזה לחפש חוויות ייחודיות ואותנטיות לא מוגבל דווקא לנסיעות לחו"ל. אנשים מנסים להשתתף באופן פעיל בחוויות חדשות קרוב לבית, או בגבולות המדינה, גם אם הם לא מתייחסים לזה כאל "תיירות" במובן המסורתי של המילה.

כשחושבים על הדברים לעומק, "טיולים" עוסקים, בין היתר, גם בגילוי תשוקות חדשות ובהתנסות בחוויות חדשות – ואנשים יכולים לעשות את זה גם כאן, בארץ. אימוץ הרעיון של טיול בבית יאפשר לכם לגלות את הארץ שלנו באור חדש ויפתח לכם פתח לחוויות חדשות ולצמיחה אישית, הרבה מעבר ליתרונות של שבועיים חופשה שנתית.

לרעיון זה, שמתחיל לצבור תאוצה בקרב יותר ויותר צרכנים, יש השלכות מרחיקות לכת על תעשיית הנסיעות, ובאופן ספציפי על כל מפעלי הפעילות, הנופש והתיירות.

אטרקציות מקומיות

לא מעט אתרי נופש בארץ יכולים לספר לכם שמגיעים אליהם לא רק תיירים מחו"ל אלא גם נופשים ישראלים רבים שבוחרים לנפוש בבית ולא לצאת את גבולות הארץ ולחפש חוויות במקומות רחוקים. גילוי תחביבים ותשוקות חדשות הוא ההשראה העיקרית שמדרבנת אנשים להזמין נופש בארץ ולצבור חוויות מקומיות.

למשל, תל אביב מזמנת אפשרויות מדהימות כמו סיורי אומנות או סדנאות קולינריות. למה מי שגר בתל אביב לא יכול לנצל אותן רק בגלל שהוא גר בעיר הזאת? בטח יש בקרית שמונה אנשים שנהנים מרפטינג ממש כמו אנשים שנוסעים קילומטרים רבים כדי לחוות רפטינג בנהר הירדן.

אנשים מבלים הרבה יותר זמן באזור מגוריהם מאשר במקום שבו הם מבלים את החופשה. כלומר, יש להם הרבה יותר זמן והזדמנויות לקחת חלק בפעילויות שמקום המגורים שלהם מציע. השהייה בבית לא צריכה לעצור אף אחד מלעסוק בתחביבים שלו, למצוא תשוקות חדשות, לגלות מקומות חדשים או ללמוד דברים חדשים.

למה רעיון זה נמצא במגמת עלייה? יש מספר סיבות לכך. קודם כל כפי שנאמר לעיל, לדור המילניום יש ערכים וסדרי עדיפויות שונים מאלה של הדורות הקודמים, והלוך מחשבה זה הוא חלק ממנו. הם משתוקקים ל"חוויות אותנטיות" יותר מאשר כל דבר אחר, ומשתוקקים לספוג את הצבעים המקומיים.

הם גם אנשים שכול הזמן לומדים ומגדירים את עצמם יותר על פי תחומי העניין והתשוקות שלהם מאשר לפי הקריירה שלהם. איזון בין עבודה לחיים נמצא בעיניהם בחשיבות עליונה והם מחויבים "לאופטימיזציה" של שעות הפנאי שלהם. חשוב גם לציין שעמדות אלה לא מוגבלות רק לדור המילניום, גם דור הבייבי בום מחפשים ללא הרף פעילויות, חוויות ומפגש עם תרבויות ייחודיות.

למידע בנושא חופשה מקומית ובחו"ל כנסו לאתר איילה נסיעות – חבילות נופש בארץ ובחו"ל