איך עוברים את הקיץ עם הילדים

24 ביולי 2014

בתחילתו של כל חופש גדול הורים לילדים עושים על פי רוב "טבלת יאוש" ומנסים למצוא איך להעסיק את הילדים כדי שלא ישתגעו בבית ולא ישבו כל היום מול המחשב והטלוויזיה ואנו ננסה לתת לכם כמה רעיונות.

בד"כ בשלושת השבועות הראשונים של החופש הגדול יש קייטנות והבעייה מתחילה לאחר מכן, יש לא מעט מקומות בהם ישנו סיבוב שני של קיטנה או צהרונים שנותנים להורים עוד שבוע או שבועיים של שקט מה שמשאיר לזוג הורים הממוצע לנסות לשלב בין עבודה וחופשות הילדים במשך כשלושה שבועות עד חודש ובד"כ בתחילת אוגוסט מתחילים לחפש מה לעשות.

יש כאלו שחושבים שהדרך הכי טובה להעסיק את הילדים היא באמצעות אטרקציות בתשלום כשהפופולריות ביותר מבין כל אלו הן האטרקציות בצפון כשהמחשבה כנראה של הנופשים היא לחפש תעסוקה לילדים כשהם בחופש, אבל בעצם הן מחטיאים את מטרתם כי הם יכולים לנצל את מקום הנופש לצורך העסקת הילדים ובעצם משקיעים משאבים כפולים באותו הזמן.

אז איך כן אפשר להעסיק את הילדים יחסית בזול? המקום הכי נפוץ וכיפי הוא חוף הים, ישנם ברחבי הארץ לא מעט חופים שהכניסה אליהם חינמית וניתן לבלול בהם יום שלם בהנאה רבה בשהייה במים ובבניית ארמונות בחול.

עוד מקום חינמי הינו הפארקים העירוניים שלאחרונה החלו להיות מושקעים יותר ויותר ומפארקים עירוניים שפעם היו מורכבים ממס' מתקנים צמחו פארקים מושקעים הכוללים מתקנים רבים, פינות צל, נקודות שתייה ובמקרים רבים גם מזרקות להנאתם של הילדים הרבים.

חובבי הטבע יחפשו מסלולי טיול וישלבו בכך הנאה כפולה של טיול בטבע ובילוי זמן איכות עם הילדים וירוויחו בנוף גם ניתוק מהציליויזציה לכמה שעות מה שייתן להם ראש שקט.

עשיית ספורט משפחתי משותפת כדוגמת משחקי כדור בפארקים או רכיבה על אופניים בשבילי האופניים הרבים שנחנכו בשנים האחרונות בארץ יכולה גם היא לשלב הנאה ובפעילות בריאותית.

בשנים האחרונות פתחו הרבה חברות גדולות כדוגמת תנובה ואוסם מרכזי מבקרים שמשמשים גם כסוג של אמצעי שיווק עבורן וגובים מחיר כניסה יחסית נמוך עבור הביקור במקום, אולם ישנם מרכזי מבקרים רבים שהכניסה אליהם אינה עולה כסף כדוגמת מרכזי המבקרים של מקורות וחברת חשמל אולם למקומות אלו יש חיסרון אחד גדול – אי אפשר לבקר בהם בספונטניות חייבים להזמין תור לביקור מראש ורצוי לתכנן זאת לפחות חודשיים מראש – במיוחד כאשר רוצים לבקר בהם בקיץ.

והטיפ האחרון שלנו במאמר זה הוא שאם החלטתם למקום כלשהוא שצריך לשלם בו כסף בכניסה, שווה לכם לעשות חיפוש קצר בגוגל אחרי קופוני הנחה או באתרים של חברות האשראי אחרי מבצעים של 1+1 ואם אתם עובדים בחברה גדולה שווה לברר בוועד [לארגוני המורים ולחבר יש הנחות גדולות] אם יש אפשרות לרכוש כרטיסים בהנחה – שכן לרוב המקומות האטרקטיביים ניתן להשיג כרטיסי כניסה בהנחות משמעותיות..