קרוזים בארץ לעומת קרוזים בחוץ לארץ

28 במאי 2017

כשמתכננים טיול, אחד הדברים הראשונים שמחליטים עליהם הוא כמובן היעד. בדרך כלל הבחירה ביעד תלויה בשיקולים כלכליים ובהעדפות אישיות. לפעמים ההעדפות של בן זוג אחד אינן תואמת בהכרח את העדפותיו של בן הזוג השני. אחד הפתרונות האידיאליים לכך הוא הבחירה בקרוז -  שייט העוצר בדרכו בכמה יעדים ומספק הזדמנות לרגיעה ולמנוחה אך גם לביקור באתרי תיירות.

קרוזים בארץ

בארץ קיימות מספר חברות המציעות קרוזים היוצאים מהארץ. כמובן שאיכות החבילה המוצעת ללקוח תלויה במחיר, אך בדרך כלל לקרוזים היוצאים מנמל ישראלי מספר מאפיינים. רשימת היעדים של קרוזים היוצאים מהארץ היא בדרך כלל קבועה ועל כן כוללת בעיקר את היעדים המוכרים, אך לא אתרים אקזוטיים יותר. קרוזים אלו יתמקדו ברוב המקרים ביעד אחד או בשניים ולא יפליגו ליעדים נוספים מעבר לזה. לעתים כשמעוניינים בטיול קצר או בגיחה זריזה לחו"ל, טיול זה יכול בהחלט להספיק. אך מי שכבר יצא לקרוז, ומחפש משהו "אקסטרה", ומי שמחפש קרוזים ברחבי העולם, עשוי לשקול אפשרויות אחרות. מאפיין נוסף של קרוזים היוצאים מהארץ, נוגע לקהל היעד שלהם. פעמים רבות, הקרוזים היוצאים מהארץ מותאמים למשפחות ולכן ניתן לעתים קרובות למצוא בהם פעילויות המתאימות לילדים, אך לא "פינוקים" למבוגרים כגון הופעות, מסיבות או בילוי בברים ובמסעדות. יש מי שיעדיפו את הקרוז הישראלי, או שהוא יתאים יותר לצרכיו, אך עבור מי שמחפש קצת יותר "אקשן", כדאי אולי לפנות לאופציה של קרוזים בחו"ל.

קרוזים בחו"ל

כידוע, ההנאות הקטנות הן אלו שהופכות את החופשה לבלתי נשכחת. זאת בדיוק המטרה של קרוזים ברחבי העולם. כיום קיימת אפשרות לשלב בין טיול ליעד בחוץ לארץ לבין קרוז מפנק שיספק את הצורך ב"בטן-גב", אך גם את הצורך לטייל, לבלות וליהנות. במקרה זה אין צורך לעלות על הקרוז מהארץ, אלא ניתן לעלות על הספינה ממדינה אחרת שנבחרה מראש. ניתן למצוא קרוזים היוצאים ממגוון רחב של יעדים. הספינות המשמשות לרוב בקרוזים בחו"ל יהיו בדרך כלל מפוארות וגדולות הרבה יותר והחבילות שהן מציעות יכללו מתקנים רבים יותר כגון מועדון ספא, מרכז כושר, בריכה ופעילויות לילה סוערות. בספינות אלו, מקפידים גם להגיש אוכל איכותי ומגוון ולהחזיק בבר משקאות רחב. קרוזים אלו יכולים להתאים גם לבני זוג בחופשה רומנטית ולצעירים, אך גם למשפחות המחפשות חופשה שתכלול מגוון אטרקציות והפעלות לילדים. יתרון נוסף בקרוזים בחו"ל הוא בבחירת היעדים לטיול. בקרוזים אלו תינתן בדרך כלל אפשרות לבקר במספר יעדים רב הרבה יותר, ותהיה אפשרות ליהנות ממגוון רחב של יעדי בילוי.

אז במה בוחרים?

הבחירה בקרוז המבוקש צריכה להיעשות כמובן בהתאם לצרכים האישיים של כל אחד. מי שכאמור מחפש חופשה סטנדרטית, יימצא את מבוקשו בקרוזים היוצאים מהארץ. אך מי שמעוניין בחופשה מפנקת אמתית שתציע מגוון של בילויים, יעדים והנאות  - יודע שכדאי לבחור בקרוז בחוץ לארץ.