סין – היעד החם הבא של השנה

28 במאי 2017

המפגש היחיד של ישראלים רבים עם סין הוא באמצעות רכישת המוצרים שלה. אך למעשה זהו אחד היעדים התיירותיים המבוקשים ביותר בעולם. טיול מאורגן לסין יחשוף בפני המבקר בסין את כל קסמיה.

קצת היסטוריה

במאה הקודמת סין עוד הייתה סגורה בפני מבקרים מן המערב, אך כיום כבר קיימים טיולים מאורגנים לסין במחיר אטרקטיבי המאפשרים מפגש מרתק ומפתיע עם המדינה המרשימה הזאת. סין היא אמנם כוח עולה בעולם הכלכלה, אך כוח המשיכה התיירותי שלה מצוי בהיסטוריה המפוארת שלה ובשמורות הטבע שלה. את רוחה של סין ניתן לחוות דרך טיול בסין העתיקה שנשלטה בעבר בידי שושלות מלוכה. מערכת שלטון זו הגיעה לסופה עם נפילת השושלת האחרונה בשנת 1912, וכיום שולטת למעשה המפלגה הקומוניסטית.

כמה פרטים טכניים

בסין קיימים הבדלים רבים בין החיים בכפר לבין החיים בעיר. כאשר מתרחקים מהעיר מגלים את הנופים האופיינים לסין -  הרים ורמות שביניהם עוברים גם שני הנהרות הידועים של סין – הנהר הצהוב ונהר היאנגצה. האקלים בסין מאוד שונה מאזור לאזור, והעונות המומלצות לטיול הן האביב והסתיו בין חודש מאי לבין חודש ספטמבר. את הוויזה יש להוציא כמובן לפני הנסיעה ומומלץ להצטייד במטבע המקומי, שהוא הרנמינבי (Renminbi) או בקיצור RNB. אמנם ניתן יהיה להשתמש בכרטיס אשראי בערים הגדולות, אך במקומות מרוחקים יותר יסכימו לקבל רק מזומן. לגבי השאלה שמעניינת את רוב הישראלים שנוסעים לחוץ לארץ – טיפ נהוג להשאיר אך ורק במסעדות יוקרה או במלונות מפוארים. מבחינת השפה, בערים המרכזיות מכירים כמובן את השפה האנגלית, אך בסין מדוברים ניבים שונים של השפה הסינית בהתאם להשתייכות האתנית, ולכן מומלץ פעמים רבות לבחור בטיול שכולל גם מדריך צמוד.

אתרים שלא כדאי לפספס

אחד המקומות המזוהים ביותר עם סין היא כמובן החומה הגדולה שבבייג'ינג, שאורכה כמה אלפי קילומטרים. את בניית החומה החל הקיסר הראשון של סין, ובעבר תפקידה העיקרי היה הגנה מפני פולשים. אלא שכיום יש פולשים חדשים – התיירים, ולא בכדי. מלבד העניין ההיסטורי, ניתן לסייר במצודות שלאורך החומה וליהנות מהנוף הנפלא. מלבד החומה קיימים בסין אתרים חשובים נוספים. אחד מהם הוא העיר האסורה, שאף כיכבה בסרט "הקיסר האחרון", ושהייתה בעבר פתוחה אך ורק בפני המשפחה הקיסרית. אתר מרתק נוסף הוא קבר חיילי הטרקוטה – אותם פסלים המגיעים עד לגובה של 1.70 מטר. מי שיצר את 8000 הפסלים הללו, טרח ליצור עבור כל אחד מהם תווי פנים ייחודיים משל עצמו. לצד אתרי המורשת של סין קיימת העיר התוססת שנגחאי, כמו גם שמורות טבע מרהיבות. בגווילין למשל ניתן לסייר במערות נטיפים יפיפיות ובלונגשן אפשר לבקר בטרסות האורז הידועות. תכנון טיול כזה הוא כמובן אתגר למי שאינו בקיא בשפות הסיניות, וכיום ניתן למצוא טיולים מאורגנים לסין במחיר אטרקטיבי, וכך לחוות את סין המרתקת על כל גווניה.