שווקים שווים בצפון

16 ביולי 2013

אם אתם חובבי שווקים ססגוניים, עמוסים בפירות, ירקות טריים, מאפיים משובחים ואפילו מזכרות מעניינות, הצפון מציע לא מעט כאלה, הממוקמים בערים גדולות, בכפרים וגם ביישובים מרוחקים. ביקור בשווקים הצפון הוא הזדמנות ללמוד על המנהגים המקומיים, ליהנות מהתוצרת של האזור וגם "לשטוף" את העיניים. הנה כמה מהשווקים בצפון, שהביקור בהם הוא בגדר חובה:

  • שוק דליית אל כרמל – הוא נחשב לאחד השווקים הפופולאריים בצפון, ורבים מוכנים לעשות את הדרך הארוכה אליו מהמרכז כדי ליהנות מכל מה שהוא מציע. השוק, שממוקם בתוך הכפר דלית אל כרמל עצמו, פתוח בכל יום לאורך השבוע ומציע שילוב נהדר בין צבעים, ריחות וטעמים. השוק כולל לא מעט דוכנים, ומרביתו מקורה. אפשר למצוא בו בגדים, תכשיטים, כלי נחושת, שטיחים, עתיקות למיניהן, תמונות וכמובן גם מזכרות, המיועדות לתיירים, המגיעים אל המקום. בסמוך לשוק אפשר ליהנות גם מלא מעט מסעדות מקומיות, המציעות טעמים משובחים.
  • שוק הפשפשים של חיפה – אם אתם חובבי עתיקות ו"פשפשים" למיניהם, מומלץ לכם לעצור לביקור בשוק הזה. השוק, שממוקם בעיר התחתית, באזור רחוב קיבוץ גלויות, איננו גדול מאד אולם יש בו לא מעט ובעיקר יש בו אווירה מיוחדת. השוק, שחלקים ממנו שופצו לאחרונה, פתוח לאורך כל השבוע, אך מומלץ להגיע אליו ביום ראשון, אז הוא הופך לתוסס וצבעוני הרבה יותר, בהשוואה לימי השבוע האחרים. בדוכנים שבו אפשר למצוא כלים ישנים ועתיקים, חפצי אמנות ועוד.
  • השוק של עכו העתיקה – הוא אמנם איננו גדול כל כך, בהשוואה לשווקים אחרים בארץ, אולם מי שמחפש מקום אותנטי ומיוחד, הביקור בשוק זה הוא בגדר חובה. בין סמטאותיה העתיקות והמקסימות של עכו נחבא לו השוק הזה, שגם הוא פתוח למבקרים לאורך כל השבוע. השוק כולל שלל של דוכנים נהדרים, המציעים למכירה דגים שזה עתה נשלו מהים, מאפים מקומיים טריים, מאכלי ים כמו שרימפסים וסרטנים וגם לא מעט מזכרות ומוצרים שונים לבית. מי שרוצה לטעום כנאפה טובה כדאי לו להגיע אל השוק, ובכלל, ביקור בו הוא הזדמנות נפלאה גם לבקר בחלקה העתיק של עכו, המספר את סיפורה של העיר ותושביה.
  • השוק של נצרת – השוק המקסים הזה, שפתוח בכל השבוע למעט יום ראשון, נחשב לגולת הכותרת של העיר ולאחת האטרקציות המרכזיות בה. בשוק אפשר למצוא לא מעט חנויות וגם דוכנים הכוללים תוצרת חקלאית מקומית ומטעמים נהדרים. קשה להתעלם, במהלך הביקור בו, מריחות הקפה הטריים ומריחות המתוקים שמוצעים למכירה כמעט בכל פינה, וכמובן גם מהצבעוניות האופיינית לו שמוסיפה לו לא מעט. אל השוק מגיעים לא מעט תיירים, המשלבים את הביקור בו במסגרת ביקורם בעיר נצרת, הנחשבת לקדושה מאד עבור הנוצרים וכזו שחובה לבקר בה.

רוצים לבקר באחד השווקים האלה ולשלב גם שהות של כמה ימים בצפון? אם כן, וילת נופש יכולה להיות פתרון לינה מצוין עבורכם, המשלב בין נוחות למיקום נהדר.