7 טיולים מומלצים לשבת בארץ עם כל המשפחה

19 במאי 2020

אם נמאס לכם להעביר את הסופשבוע בבית, תארזו את כל המשפחה, תמצאו לכם וילת נופש שווה ותצאו לטייל בארץ היפה שלנו. הנה לכם רשימה של כמה רעיונות שווים לכל המשפחה, שיהפכו את הסופשבוע שלכם למיוחד ומהנה במיוחד. 

טיול בשמורת המג'רסה וקיאקים על הירדן:
הכנרת היא אזור שופע מים ואטרקציות, מה שהופך אותה לאזור המושלם לטיול משפחתי בקיץ! תתחילו את היום שלכם בשמורת המג'רסה, תטיילו בשפך נחל דליות ותיהנו ממסלול מלא במים. שימו לב שהמים מגיעים לגובה של כ-90 ס"מ, כך שאם אתם מטיילים עם ילדים קטנים, תצטרכו לעזור להם לעבור את המסלול. אחר הצהריים, תעשו את דרככם אל נהר הירדן ותיהנו מחוויית קיאקים מושלמת. אחת מהחברות המובילות לטיולי קיאקים על הירדן היא חברת רוב רוי (יצירת קשר: 052-2413176). 
שמורת מג'רסה היא בבעלות רשות הטבע והגנים. המחיר: למבוגר – 28 ₪, לילד – 14 ₪. שעות הפתיחה: בקיץ – בימים ראשון עד חמישי ושבת בין השעות 8:00-17:00, בשישי וערבי חג בין השעות 8:00-16:00. בחורף – האתר נסגר שעה מוקדם יותר.

שמורת  המג'רסה

קיאקים על הירדן

טיול בשמורת טבע חוף הבונים ועין הוד:
אם אתם רוצים לבלות את היום על חוף הים, אבל מחפשים אופציות אחרות מאשר חופי תל אביב – עשו את דרככם לשמורת טבע חוף הבונים. רצועת החוף הזו, שנמצאת לא הרחק מחיפה, היא מהיפות והציוריות בארץ. תוכלו להתהלך לאורך החוף, להלך בין צמחי החוף השונים, ולבסוף להגיע לחוף הרחצה המרהיב. אם אתם אוהבים ים ושמש, תוכלו להעביר כאן את כל היום. אבל, אם אתם רוצים להוסיף ממד נוסף לטיול שלכם, אנו ממליצים לכם לעלות על הרכב ולהמשיך לכפר האמנים הציורי, עין הוד. תסתובבו בין הגלריות השונות, תצטלמו לצד הפסלים היפים, ופשוט תיהנו מהאווירה המיוחדת של הכפר שעל הכרמל. 
שמורת טבע חוף הבונים היא בבעלות רשות הטבע והגנים. המחיר: למבוגר – 22 ₪, לילד – 9 ₪. שעות הפתיחה: בקיץ בין השעות 8:00-20:00, בחורף בין השעות 8:00-16:00. טלפון לבירורים: 04-8252266.

שמורת טבע חוף בונים

עין הוד כפר האומנים

טיול בשמורת טבע עין אפק וסיבוב בעכו העתיקה:
עוד טיול שמתאים לעשות באזור חיפה הוא טיול לשמורת עין אפק. השמורה הזו היא מושלמת לטיול משפחתי, שכן היא מלאה במסלולים נוחים ובנופי ביצה יפהפיים. הילדים יוכלו לעצור ולהתלהב מבעלי החיים שהם יראו לאורך הדרך, ביניהם דג השפמנון, ג'מוסים וצבים. זו פינת חמד של ממש! ולאחר הביקור בשמורה תוכלו לעשות את דרככם לעכו העתיקה, שנמצאת במרחק של כ-15 דקות נסיעה בלבד. לכו לשוק הססגוני, תטיילו לאורך הנמל ותיהנו מהאוכל המקומי המשובח. מהנמל תוכלו גם להשקיף לעבר חיפה וליהנות מהמראה המרהיב של מפרץ חיפה. 
שמורת טבע עין אפק היא בבעלות רשות הטבע והגנים. המחיר: למבוגר – 22 ₪, לילד – 9 ₪. שעות הפתיחה: בקיץ – בימים ראשון עד חמישי ושבת בין השעות 8:00-17:00, בשישי וערבי חג בין השעות 8:00-16:00. בחורף – האתר נסגר שעה מוקדם יותר.  טלפון לבירורים: ‎04-8778226.

שמורת עין אפק

עכו העתיקה

טיול בגן הלאומי של מקורות הירדן - גן לאומי תל אפק:
במרחק של כחצי שעה נסיעה מתל אביב נמצאת הריאה הירוקה של מקורות הירדן. כאן תוכלו למצוא את שרידי העיר העתיקה אנטיפטריס, שנבנתה על ידי הורדוס במאה ה-1 לפנה"ס.  אבל, גולת הכותרת של האתר הוא מבצר אנטיפטרוס, שנבנה במאה ה-16 על ידי אחד מהסולטנים התורכים. תוכלו לבקר באתרים העתיקים הללו וכן לצאת למסלול קצר בטבע, שמחבר בין תל אפק למקורות הירדן. מומלץ גם להביא סלסלת פיקניק וליהנות מארוחת צהריים טעימה תחת צל העצים. 
גן לאומי תל אפק הוא בבעלות רשות הטבע והגנים. המחיר: מבוגר – 29 ₪, ילד – 15 ₪. שעות הפתיחה: בקיץ – בימים ראשון עד חמישי ושבת בין השעות 8:00-17:00, בשישי וערבי חג בין השעות 8:00-16:00. בחורף – האתר נסגר שעה מוקדם יותר.  טלפון לבירורים: 03-9348462.

גן לאומי תל אפק

תל אפק

טיול בסטף ובשמורת טבע מערת הנטיפים:
במרחק כ-20 דקות נסיעה מירושלים נמצא הסטף, אתר ירוק ויפהפה, שבו תוכלו ללמד את הילדים על החקלאות העתיקה. בניית הטרסות החקלאיות שבאתר החלה לפני כ-4,500 שנה, והטרסות האלו השתמרו עד היום. תעברו בין הבוסתנים השונים ותיהנו גם מטבילה במעיינות שבאזור. אחרי ארוחת פיקניק מהנה בסטף, תמשיכו למערת הנטיפים שבהרי ירושלים, הידועה גם כמערת אבשלום. זה המקום המושלם להתחיל להפעיל את הדמיון של הילדים. צאו לאחד מהסיורים המודרכים במערה ותזהו צורות שונות, שנוצרות על ידי הנטיפים הרבים שבמערה. 
שמות טבע מערת הנטיפים היא בבעלות רשות הטבע והגנים. המחיר: מבוגר – 28 ₪, ילד – 14 ₪. שעות הפתיחה: בקיץ – בימים ראשון עד חמישי ושבת בין השעות 8:00-17:00, בשישי וערבי חג בין השעות 8:00-16:00. בחורף – האתר נסגר שעה מוקדם יותר. הסטף פתוח ללא תשלום. טלפון לבירורים: 02-9911117.

טיול בסטף

מערת הנטיפים

טיול בשמורת עין גדי: 
עין גדי הוא מעיין נובע באמצע מדבר יהודה, מה שהופך אותו לנקודה מושלמת לטיול מים משפחתי. צאו למסלול הליכה מהנה ומרענן בעין גדי, תעצרו להתרשם מהמפלים הרבים שבדרך, ותשתכשכו בבריכות הטבעיות שנוצרו לאורך המסלול. אל תשכחו להביא איתכם בגד ים!
שמורת עין גדי היא בבעלות רשות הטבע והגנים. המחיר: מבוגר – 28 ₪, ילד – 14 ₪. שעות הפתיחה: בקיץ – בימים ראשון עד חמישי ושבת בין השעות 8:00-17:00, בשישי וערבי חג בין השעות 8:00-16:00. בחורף – האתר נסגר שעה מוקדם יותר.

עין גדי

שמורת עין גדי

טיול בפארק תמנע ובחי בר יטבתה:
אם תחליטו לקחת וילת נופש באילת, תוכלו למצוא שפע של טיולים כיפים בסביבה. אנו ממליצים במיוחד על פארק תמנע, שנמצא במרחק של כחצי שעה נסיעה מהעיר. הפארק הוא אדיר ממדים ומציע לכם לא רק נופי מדבר מרהיבים אלא גם הצצה אל עולם כריית הנחושת בעת העתיקה. תנו לילדים לטפס אל תוך המכרות העתיקים וללמוד על תהליך הכנת כלי נחושת בימי הפרעונים. לצד האגם המלאכותי הגדול של הפארק תמצאו גם מתחם, שבו תוכלו למלא בקבוקים בחול צבעוני ולקחת אותם כמזכרת. לאחר הביקור בפארק תמנע, סעו מרחק קצר אל חי בר יטבתה ולקחת את הילדים לטיול ספארי בין בעלי חיים, שחיו בארץ בתקופת התנ"ך. תכירו לילדים את הראם, את בת היענה, את הפרא ועוד חיות רבות אחרות.
מחיר הכניסה לפארק תמנע: למבוגר מגיל 14 ומעלה – 49 ₪, לילד מגיל 3 ומעלה – 39 ₪. שעות הפתיחה: ימים ראשון עד חמישי ושבת בין השעות 8:00-16:00, ימי שישי וערבי חג בין השעות 8:00-15:00. טלפון לבירורים: 08-6316756.
חי בר יטבתה הוא בבעלות רשות הטבע והגנים. המחיר: מבוגר – 28 ₪, ילד – 14 ₪. שעות הפתיחה: בקיץ – בימים ראשון עד חמישי ושבת בין השעות 8:00-17:00, בשישי וערבי חג בין השעות 8:00-16:00. בחורף – האתר נסגר שעה מוקדם יותר. טלפון לבירורים: 08-6373057.

פארק תמנע

חי בר יטבתה

עם הרעיונות האלה, אין לנו ספק שתמצאו את הטיול המשפחתי המושלם עבורכם לשבת הקרובה. ואם אתם בוחרים להישאר מחוץ לבית לאורך כל הסופשבוע, אנו ממליצים להזמין לילה בוילת נופש, שבה תוכלו ליהנות מפרטיות שלא תוכלו למצוא במקומות לינה אחרים. כך, לא רק שתיהנו מהנופים ומהאתרים היפים של הארץ שלנו אלא גם מחוויית לינה ברמה אחרת!